Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Problem med oppstart av pc iblant, BCD is missing information.


Anbefalte innlegg

Hei!

I blant så starter ikke pc'en min helt, den fryser ROG logoen vises (bilde), da har prøvd å latt den stå slik i over 10 minutter for å se om den kommer seg videre, men det gjør den ikke.
Må skru av og på pc'en for å prøve på nytt, men som oftest når jeg gjør det, så får jeg denne feilmeldingen. Vil tro det er fordi jeg skru den av når den prøver å boote (holder inne av knappen i 5 sekunder for å skru den av, går ikke å bare trykke).

 

Lurer på om dere har noen tips eller noe jeg kan gjøre for å finne ut hva som er feil?
Det kan gå alt fra en dag, til noen uker mellom hver gang den kommer. 

 

Har fixet den hver gang med å boote fra minnepenn, og gå inn i cmd og bruke følgende kommandoer (har ikke prøvd færre, så vet ikke om alle er nødvendige). 

 

"bootrec.exe /FixMbr"

 

"bootrec.exe /FixBoot"

 

"bootrec.exe /RebuildBcd"

 

 

Pc:
Rampage V extreme

5820k

DDR4 Crucial 2133MHz (de stygge grønne :p)
2 x Asus strix 970

Samsung 840pro 256GB (operativsystem), Samsung 840 evo 250GB (ingenting på), og en WD Black 4TB.
Evga 850W G2

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kun 840 pro tilkoblet.

Skjedde også på windows 8.1 der jeg også kun hadde 840 pro tilkoblet under installasjon.
Når jeg oppgraderte til windows 10, så hadde jeg alle tre tilkoblet, men etter jeg hadde oppgradert så slettet jeg alt på begge ssd'ene, men ikke WD, og installerte windows 10 på nytt med kun 840 pro tilkoblet. For å få clean install.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du har prøvd stock i bios også?

 

Har du prøvd andre sata porter og prøvd med en helt annen SSD/HDD og prøvd igjen? 

Installerte windows 8.1 og satt den til stock bios for noen dager siden. 

 

Det har fungert hittil, men vet ikke om det var windows 10, overklokk eller noe annet i bios. 

Endret av Bjonness406
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...