Gå til innhold

[Løst] en side av gaten får fiber


Anbefalte innlegg

hei signal har nylig lagt fiber i gaten hvor jeg bor, jeg tok kontakt med signal hvor jeg spurte etter pris på nett fra dem. svaret jeg fikk var mild sagt skuffende, jeg fikk beskjed om at de ikke hadde planer om å tilby nett eller tv til min side av gaten. både jeg og naboen kom med forslag at vi kunne sage opp asfalten slik at de kunne legge fiber til oss. noe de ikke godtok... så jeg lurer på om det er noen som vet om det finnes noe lover eller regler som sir at man ikke kan tilby en tjeneste til kun en side av ei gate... 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei desverre.

Det det derimot finnes er restriksjonar på å grave opp asfalten, og det er mest sannsynleg også årsaken til at dei kun bygger ut på den eine sida av gata.

 

Om ein får lov til å sage i asfalten vil fyrst og fremst være avhengig av aksept frå grunneigar, deretter må ein gravemelde og kartlegge at denne saginga ikkje kjem i konflikt med andre kablar eller rør under bakken. I tillegg har ein krav til kor djupt (beskytta og isolert) dei forskjellige kablane skal ligge.

 

PS, dersom det ikkje er kablar frå før under gata så er det ofte lettare å få tillatelse til å grave seg ned og bore ei kabelgate under asfalten sidan dette ikkje skadar asfalten, og kan gjerast utan å stenge gata for trafikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...