Gå til innhold

Ratt og pedaler og bilspill!


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe ratt og pedaler til pcen. Vet noen hva som er bra og hva jeg bør velge? Jeg vil ha ratt + pedaler + gir + clutch hvis dette er mulig. Og helst under 1000kr.

 

Jeg trenger også noen bra spill. Hvilke skal jeg skaffe meg? Jeg har colin mcrae rally 3, men det er litt drit å bare kjøre mcrae, jeg vil ha alle slags bilspill, rally, BYKJØRING +++ bare kom med forslag!!!! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bilspill er gøy :)

 

kommer med et fyldigere svar i morra, når jeg ikke er trøtt;)

 

edit:

 

her kommer mine meninger... (hold dere fast ;) )

 

1. ratt, pedaler, clutch og sånn:

 

den eneste produsenten jeg har funnet hittil som selger gir og pedalsett med clutch er ACT labs

 

der kan du bestille en pakke med seks-trinns girspak, pedalsett med clutch + force feedback rattsett (du får altså to sett pedaler tilsammen), er usikker på pris.

 

dette kan bestilles fra nederland, husker ikke adressa i farta, men søk i forumet, jeg har posta noe om dette før....

 

ellers anbefaler jeg MOMO Racing force ratt. beste rattet jeg noen gang har hatt, kjøp gjerne pedalsett og gir i tillegg (fra ACT labs)

 

 

2. Bilspill

 

Det finnes et utall bilspill på markedet, av varierende kvalitet.

 

min favoritt er rally-spill, og da er colin mc rae serien høyt oppe. (er jo litt nostalgisk, og mener at 2ern er bedre enn 3ern, da... mer morro i hvertfall ;))

arcade-rally favoritten er fortsatt michelin rally masters, som er utrolig morro i multiplayer :D 8 stykker på en bane... reineste destruction derby ;)

 

Ellers har du jo F1 spill, hvor jeg ikke vil si noen ting av ren uvitenhet. har ikke spilt, og vil ikke spille :p

 

i baneracing klassen vil jeg si at TOCA race driver er min favoritt (siste spillet jeg har kjøpt orginalt, faktisk)

 

så kan vi jo nevne trackmania som en kuriositet, men det er faktisk ganske gøy :) minner jo om gode gamle stunts

 

gratis alternativer finnes også. Racer, netkar og Live for Speed er ålreite spill å prøve (bedre enn mange "vanlige" spill)

 

 

håper dette hjalp, kom gjerne med spørsmål

Endret av Melfacion
Lenke til kommentar
Jeg har tenkt å kjøpe ratt og pedaler til pcen.  Vet noen hva som er bra og hva jeg bør velge?  Jeg vil ha ratt + pedaler + gir + clutch hvis dette er mulig.  Og helst under 1000kr. 

 

Jeg trenger også noen bra spill.  Hvilke skal jeg skaffe meg? Jeg har colin mcrae rally 3, men det er litt drit å bare kjøre mcrae, jeg vil ha alle slags bilspill, rally, BYKJØRING +++ bare kom med forslag!!!! :yes:

Vil anbefale nfs underground og colin mcraee 3. Har begge selv. Når det kommer til ratt, kan jeg anbefale dette.

 

Har det selv, og er meget fornøyd... Både girspak og f1 gir, skikkelig risting, seks røde knapper, skikkelig gummi rundt rattet for godt grep, og hardere brems enn gass, akkurat som i virkeligheten.

Listen av komplementer kunne vært lenger men jeg gidder ikke :D Kjøp det, du kommer ikke til å angre... ;)

 

EDIT: Dette var mitt inlegg nr. 500. Jippii!!! *grin* *grin*

Endret av CurSi0
Lenke til kommentar

Hva skal du med clutch ? Ingen spill som støtter dette.

ehm hæ?

 

på act-labs hjemmesider finnes det en "patch" som gjør det mulig å benytte utstyret de selger i de mest kjente spillene

 

ellers er det jo noen spill som har muligheten innebygd fra før. Husker til og med et gammelt spill som hadde det. Viper Racing eller noe...

 

Andre spill som har det nå: street legal + sr racing redline, racer og sikkert flere som jeg ikke har prøvd enda

Lenke til kommentar
Husker til og med et gammelt spill som hadde det. Viper Racing eller noe...

 

Andre spill som har det nå: street legal + sr racing redline, racer og sikkert flere som jeg ikke har prøvd enda

Jess! du har helt rett! Viper racing hadde clutch! Vi brukte clutch på tastaturet... det var tider det... Kjøre inn i en sving, inn med clutchen, bremse og gire ned et par gir, trykke inn gassen, slippe clutchen, og spinne som en gal ut av svingen. Finnes ingen deiligere følelse *grin* *grin*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...