Gå til innhold

Oktoberfest 2015 - tomsi42 - 20mm f/1.7

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker: tomsi42

Deltagernivå: Kandidat

Objektiv: Lumix G 20mm f/1.7

Hus:  Primært Panasonic GX1, men det er mulig jeg bruker den litt Olympus E-M5 også.

Jeg har enda ikke rukket å bruke 20mm-en på en Oktoberfest! Så nå er det på tide.

Tilleggsutfordring:

Kun bruke Scene mode og JPEG rett fra kamera. På tide å leke litt med "tullemodusene" på kamera. Da blir mest mulig auto; kun +/- på EV der det er mulig ...

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124
Skrevet

Hva kan man si?? Mjaaauuu.. ;) Et godt portrett av katta.. :)

Skrevet

Som twoeyes antyder er det nok rett før objektivet får en pote rett i frontglasset. Da gjenstår det å se hvor godt coatingen tåler katteklør, eller satte du på UV-filter for anledningen Tom? Flott portrett med intenst blikk.

Skrevet

1; fin pusekatt, litt skeptisk kanskje...  :)

Skikkelig på vakt, den pusen

Likte hvordan værhårene kom frem i bildet.

Hva kan man si?? Mjaaauuu.. ;) Et godt portrett av katta.. :)

Guarden oppe.

Takk for kommentarene. Fornøyd med denne starten.

Skrevet

Som twoeyes antyder er det nok rett før objektivet får en pote rett i frontglasset. Da gjenstår det å se hvor godt coatingen tåler katteklør, eller satte du på UV-filter for anledningen Tom? Flott portrett med intenst blikk.

Vi er helt på nærgrensa av objektivet, ja :) UV filter er for pingler ;) Etter testingen som Anew og jeg gjorde, så er jeg ikke redd for et par katteklør ...

Skrevet (endret)

Gode gamle Panny 20mm... :) Har dere fått katt, Tomsi?  :love:  Så søt!

20mm-en er et godt objektiv - eneste som trekker ned er sløv autofokus.

Ja, vi har blitt katteeiere - Katinka har vært hos oss siden midten av august og trives godt her i Tønsberg. En veldig fin pus :love:

Endret av tomsi42
  • Liker 1
Skrevet

Jeg får litt assosiasjoner til spøkelsesskip av #2 og den isen hadde ikke levd trygt om den hadde kommet hit!

Spøkelsesskip var en tanke. Skal se om jeg får til noe mer spooky etterhvert.Den isen levde ikke trygt der jeg var heller :)

Skrevet

2., Kysten ble fin i sepia, .... fikk assosiasjoner til Ghost Ship, ja.. ;)

3., Soft-is er et must, kan ikke være mer enig...

4., Men hvor er skjermene og tastaturene? Ser jo at arbeidsstasjonen er satt i jorda (i alle fall jordet) så kanskje det gror fram litt mer av "kontorlandskapet" etter hvert... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...