Gå til innhold

Salg/markedsføring - hvordan best sende ut mails til bedrifter?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg driver et relativt nystartet firma og jeg har laget ringeliste til firmaer jeg tror kan dra nytte av min ekspertise. Hvilke programmer er best til å gjøre dette?

Jeg tittet på mailchimp, men det virker bare være et program hvor man kan sende ut nyhetsbrev til bedrifter/kunder man allerede har et kundeforhold til? 

 

Det jeg skal gjøre er jo å kontakte firmaer på f.eks [email protected] med mitt tilbud. Kan man bruke mailchimp til det? Eller finnes det noen andre programmer? Eller burde jeg bare gjøre det med mitt firmas epost? Det er ikke snakk om tusenvis av mails om gangen, heller noen hundre (får jeg to-tre firmaer i løpet av noen mnd så er muligens min kapasitet sprengt) 

 

Det som er ulempen med å gjøre det fra vanlig epost er at jeg ikke aner noe om firmaet har klikket på mailen. Og hvis de ikke en gang har giddet åpne eposten, så er det nok lite poeng å ringe dem..

 

Noen som har noen tanker eller kunnskap om dette? Jeg er helt fersk på dette.

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du går inn på hjemmesiden til firmaet så finner du muligens de ansattes personlige epostkontoer. Hva med å spisse ditt budskap og fordype deg litt i hva kunden har behov for FØR du sender noe tilbud? En hyggelig telefonsamtale eller et besøk i forkant så øker du nok sansynligheten for at eposten blir lest.

 

Det er desverre ikke lov å sende forespørsler til personlige epostandresser, selv om de er en del av firmaet (f.eks [email protected]

 

Derfor må det være kvantitet. Jeg har bygget maillister på flere tusen mails..det jeg lurer på er hvordan jeg på mest effektiv måte kan sende disse ut til bedrifters generiske eposter (f.eks [email protected]). Om det finnes noen mailprogrammer som f.eks lar deg se om bedriften har åpnet mailen? 

 

Produktet mitt er av den karakter at den er noe alle firmaer "har bruk for", dvs ingen firmaer har noe mer eller mindre bruk for det enn andre. 

Endret av Capitalist/Minimalist
Lenke til kommentar

FB sitt meldinggystem har det. Har ikke hørt om noe epostsystem hvor du kan få dette bekreftet. Sender du en link så er det mulig, men hvem ønsker å klikke på en link fra en fremmed person nå i dag?

 

Vanlig annonsering er jo et alternativ.

 

Nå er det jo snakk om en bedriftsannonse til en bedrift da. Bedriften min er skikkelig, og har blitt relativt stor uten alt for mye markedsføring. Det er ikke som at det er JEG som sender mail til bedrifter. Hadde ikke tenkt noen link heller, men en mail med annonse i. 

 

Jeg tenker jo at det er epost-annonsering jeg skal drive med? Eller mente du noe annet?

 

Men takk for svar. Kanskje noen andre vet om epostsystem som kan se "clicks"? Jeg vet mailchip har det, men så vidt jeg forstod kan man ikke bruke mailchimp til å sende ut forespørsler/reklame? Kun nyhetsbrev til eksisterende kunder eller kunder som har godtatt at man sender ut.

Endret av Capitalist/Minimalist
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...