Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Deler og oppgraderinger til Polo 6N1


sveibuen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tullball, kjør på og kos deg!

 

Skal ikke mye penger til for og få disse bilene litt clean, første som hjelper er klart blanke / hvite / gjennomsiktig side og front blinklys, et par nye baklykter, fine felger og en emblem fri grill, muligens litt senk.

 

Bare pass på rusten, disse bilene ruster notorisk. Ansatte i VW har selv gått ut og fortalt at det er noe galt med karosseri legeringen med disse bilene, nesten alle ruster grovt på samme steder, spesielt hjulbuer og kanaler.

 

Selv om jeg vil si at 6N kun duger i Color concept utgavene med dette interiøret:

bild-36449.jpg

 

Var definitivt en kjekk bil å holde på med i tider jeg hadde en, men nå skal ikke en førstebil være en økonomisk gevinst heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er en billig bil eg har kjøpt meg så klart!

Kjøpte den av en gammel dame som hadde hatt den siden den var ny, alle servicer fulgt, og kun gått 115k km!

Null feil på eu kontrollen som jeg hadde den på uken etter jeg kjøpte den!

Null rust! Tectyl behandlet å alt! Så tenkte å ha denne til motoren/giren streiket helt.

Ga kun 7000kr for den :D

 

Så tenkte mest på oppgraderinger viss det fantes.

Feks hanskerom? Finnes det? For nå er det kun en hylle under airbagen der.

 

Ser jeg kan oppgradere til elektriske vinduer på den, samt sentrallås.

 

 

Den oppforbi her så strøken ut innvendig! Kunne tenkt meg skinn eller delskinn seter i Poloen min. Hadde blitt veldig pent trur jeg!

Høytallere i dørene som bilde over hadde vert nice, men dette er vel custom laget?

Endret av sveibuen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Høres ut som du har fått en greit eksemplar, men blir nok litt mye arbeid og penger mye av det der.

 

Jeg hadde alt av utstyr på den jeg hadde, skinn,el-speil og vindu, hanskerom, det "nye" speedometeret, takluke, høyttaler i dørene, sentrallås osv.

 

Hanskerom er en lett mod, jeg husker å sett flere gjøre det på forum, ellers så er bytte til skinn / color consept interiør super lett, det er snakk om å finne et interiør, resten er bare skru ut, skru inn. De skinn setene foran er kjempe komfortable og gir massiv sidestøtte, nesten litt ironisk at Polo color consept kom med bortimot racing seter, men de er kjempe god å sitte i, ville aldri hatt en 6N polo uten.

 

Høyttalere i dørene er originalt på flere varianter, men det blir nok litt vanskelig og retro fitt, siden du må få tak i nytt dør trekk + høyttaler briketten bak + du må legge opp nye ledninger.

 

Men det skal sies at det er kjempe lett og få kvalitets lyd i en polo 6N, det er null problem å sette opp et 3 veis høyttaler system, midtbass i dørene, mellomtone i dashbordet hvor det allerede sitter høyttalere og diskant oppe ved dekslet ved speilene (på innsiden) men da nytter det ikke å ha manuelle speil, siden du må støype / lage hull til diskant inni dette dekslet hvor spaken er til de manuelle speilene.

 

Her er 3 linker til et skinninteriør, forseter og bakseter, står ikke pris og det er heller ingen bilder av standen på dem.

Hanskerom for du nok også billig hos en høgger.

 

Sete foran høyre

Sete foran venstre

Baksete

Endret av Bendorama
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skeptisk til om du kan bytte, regner med du har div feilmeldinglys i dashbordet ved varseltrekant knappen.

 

Mitt så i alle fall slikt ut, den lille "skjermen" i midten lyser opp med alle feilmeldingene.

118097620_906_1024_0_0_0_0_2.jpg

 

 

Regner med du har den som er på de kjipe(dårlig utstyrt) og tidlige modellene:

17042010483.jpg

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar

Er det nederste jeg har dessverre, er en ganske "kjipe" bil jeg har, ingen ekstrautstyr dessverre!

 

Men god og kjekke bil er det uansett!

 

Bruker litt mye på bykjøring eneste

 

Håper å finne noe kjekt å oppgradere bilen med!

Hørte på skinnsetene, så venter på svar på pris.

 

Tenkte meg på høggeren om ikke alt for lenge og kikke!

Lenke til kommentar

Hei igjen

 

 

Dere hadde så god peiling her at jeg lurer på en ting til.

Fant akkurat ut at bryter til ryggelys på girkassen er gåen!

Eller ikke selve bryteren som sitter inne i girkassen og stikker ut, men selve kablen du kobler på denne bryteren, her har veisalt osv tært vekk den ene kabelen! Så over til spørsmålet mitt, hvor selger dem dette? Må jeg på Møller å kjøpe orginal ledning? Som sikkert koster masse penger.

 

 

https://www.skruvat.no/Bryter-ryggelys-P17640.aspx her er bryteren som sitter i girkassen, det er IKKE den som er gåen, men ledningen som er koblet på!

 

 

 

 

 

 

 

Har et annet stort problem med bilen som kom i dag!

Jeg trur jeg har fått overspenning i bilen eller hva det kalles. Brudd eller dårlig kontakt i en ledning.

For når jeg setter nøkkel i switch og vrir om, går hele bilen i svart! Til og med kupeelyset forsvinner. Så tar det alt fra et 15 til 30min før lys kommer tilbake. Vrir jeg om nøkkelen igjen går bilen svart igjen.

Av og til får jeg start på bilen, å da går den som ei kule!

Jeg klarer også å få tilbake strømmen viss jeg kobler fra ene polen på batteriet å venter noe sekunder. Men dette hjelper ikke alltid, å jeg blir stående og vente.

Snakket med gamlenaboen min som er mekaniker, han snakket om at det kunne være dårlig kontakt fra batteri til startmotor eller brudd i kabelen. Men ekstremt vanskelig å komme til startmotoren, da denne ligger bak motoren og helt opp under forgasser. Så jeg kom ikke til når jeg skulle sjekke.

Har dog fått time på verksted i morgen hvor dem skal feilsøke, dem lovde meg at dem skulle finne feilen, men ikke ta betalt for mer en 1 time.

 

Men hva trur dere det kan være?

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Er det nederste jeg har dessverre, er en ganske "kjipe" bil jeg har, ingen ekstrautstyr dessverre!

 

Men god og kjekke bil er det uansett!

 

Bruker litt mye på bykjøring eneste

 

Håper å finne noe kjekt å oppgradere bilen med!

Hørte på skinnsetene, så venter på svar på pris.

 

Tenkte meg på høggeren om ikke alt for lenge og kikke!

Hva er litt mye da? Hva med racing seter og et fint ratt? 

Lenke til kommentar

De originale color concept setene går under racing de. Uoriginale ratt uten airbag har aldri vært fint.

 

Rattet i disse polene er egentlig digg syntes jeg, men nå hadde jeg skinrattet som også er på color concept bilene.

 

Så du kan helt klart vurdere dette også, er faktisk ganske stor feeling forskjell fra de to rattene.

Lenke til kommentar

 

Er det nederste jeg har dessverre, er en ganske "kjipe" bil jeg har, ingen ekstrautstyr dessverre!

 

Men god og kjekke bil er det uansett!

 

Bruker litt mye på bykjøring eneste

 

Håper å finne noe kjekt å oppgradere bilen med!

Hørte på skinnsetene, så venter på svar på pris.

 

Tenkte meg på høggeren om ikke alt for lenge og kikke!

Hva er litt mye da? Hva med racing seter og et fint ratt? 

 

0.65-0.7 på mila :)

 

 

Tenkt på racing setene fra color concept! Å det er noe jeg leter etter, venter svar på setene som ble linket lengre oppe i tråden :D

Skal også se om eg finner meg hanskerom når jeg skal på hoggeren en av dagene!

Kommer nok til å oppgradere de to høytallerene i dashbordet da disse har stått der siden bilen var ny, å du ser dem er gamle og slitte!

Lenke til kommentar

Høres helt innafor ut det, 1.0 50hk utgaven av polo i 6N er langt i fra bensin gjerrig den heller, må Tynes for å komme i fart + at ved høye hastigheter er turtallet såpass høyt til og med i siste gir.

 

Unormalt for bilen er det forbruket ditt i alle fall ikke.

 

Når 1,4 16V versjonen med 100Hk var ny så var den oppgitt med 0,82 i forbruk på blandet / bykjøring og 0,53 på landevei / 90kmt, altså helt du er nok helt innafor, ikke akkurat noe prisvinnende eco motorer dette.

Endret av Bendorama
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...