Gå til innhold

Erstatter for mx518/g400


Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

Jeg sitter her med en g400 med en slørken/løs kabel (antar det er problemet da jeg har slitt med det samme med mx518 før), noe som gjør det heller irriterende å spille dataspill. Jeg ser på prisguide at det ikke er noen butikker (i norge) som fører g400 lengre, er denne musen også gått ut av produksjon, samme som mx518?

 

Jeg finner ingen tilsvarende modell på nett mtp. forming av musa. Etter 10ish år med mx518>g400 så har jeg lite lyst til å bytte.

 

Noen som vet om logitech faktisk produserer denne modellen enda, evt andre alternativ som har lik utforming.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei godtfolk!

Jeg sitter her med en g400 med en slørken/løs kabel (antar det er problemet da jeg har slitt med det samme med mx518 før), noe som gjør det heller irriterende å spille dataspill. Jeg ser på prisguide at det ikke er noen butikker (i norge) som fører g400 lengre, er denne musen også gått ut av produksjon, samme som mx518?

 

Jeg finner ingen tilsvarende modell på nett mtp. forming av musa. Etter 10ish år med mx518>g400 så har jeg lite lyst til å bytte.

 

Noen som vet om logitech faktisk produserer denne modellen enda, evt andre alternativ som har lik utforming.

Hei,

 

Jeg lette faktisk etter det samme her om dagen og fant ut at Logitech har sluttet å produsere disse. Veldig trist, i know.

 

Det nærmeste du kommer mx518 design fra Logitech er nok G700S, som jeg anbefaler på det sterkeste. Den ligger veldig godt i hånden. Den er litt tung, men du velge om du vil bruke den trådløst eller ikke, og den blir litt lettere om du tar ut batteriet.

 

Alternativt ligger det noen utgåtte Logitech modeller på ebay. Ellers finner du nettbutikkenes utvalg i datamus kategorien.

 

Lenke til kommentar

Du finner ikke noen erstatning for MX518, ingenting kan måle seg. Jeg gråt hele natten når min MX518 ble ødelagt :cry:

 

Du finner noen på E-bay, men da må du ut med +- 1.000,- inkludert frakt og moms :blink:

 

Jeg bruker https://www.komplett.no/product/763380/datautstyr/mustastatur/gaming-mus/roccat-lua-tri-button-gaming-mouse som er en ganske god erstatning, ikke noen ekstra knapper som er forstyrrende og kan trykkes på ved uhell. Den er en del mindre så den blir for liten for mange.

 

R.I.P til din G400 og MX518, kondolerer :hm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan du ikke bare bytte kabel, da? Gjorde nettopp dette på min egen G400, og den er god som gull igjen. Du må riktignok også ha nye teflonføtter da de gamle må fjernes for å komme til skruene, men de bør jo byttes minst en gang i året uansett. Er gjort på 10 minutter hvis man ikke er helt CP-rammet og/eller ikke vet frem og bak på et skrujern.

 

Protip: Det er faktisk lettere å montere G5/G500-føtter på den, da disse er bitte litt mindre og ikke må klistres på plass med mikrometerpresisjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...