Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Økt toleranse for Sobril


Sosial Ninja

Anbefalte innlegg

Har kikket litt rundt her inne men fant ikke noe "endelig" svar.. Gikk en periode på Sobril (25 mg), men har ikke rørt benzo generelt på ca 1 mnd før nå ikveld.. Tok 3 stk for ca 1,5 time siden men jeg kjenner ikke noe rus i det hele tatt, føler meg ikke engang avslappet - noe jeg ikke hadde problemer med i begynnelsen.. Hvor lenge bør jeg gå uten inntak av Sobril for å få den digge følelsen igjen? Eventuelt bare for å bli avslappet..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skal ikke sobril og lignende legemidler benyttes som rusmidler eller for å få noen "digg følelse". Dette er vanedannende medikamenter som er ment til kortvarig bruk for behandling mot nevrose og psykosomatiske lidelser.

Stoffene er skilt helt ut av kroppen ca. 3 døgn etter siste inntak, men dette betyr ikke at toleransegrensen er tilbake til det opprinnelige. Toleransen for den seditative virkningen tar normalt 1-2 uker.

 

Siden det høres ut som du bruker legemiddelet som rekreasjon anbefaler jeg deg å få hjelp gjennom helsetjenesten.

Endret av Sci
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå skal ikke sobril og lignende legemidler benyttes som rusmidler eller for å få noen "digg følelse". Dette er vanedannende medikamenter som er ment til kortvarig bruk for behandling mot nevrose og psykosomatiske lidelser.

Stoffene er skilt helt ut av kroppen ca. 3 døgn etter siste inntak, men dette betyr ikke at toleransegrensen er tilbake til det opprinnelige. Toleransen for den seditative virkningen tar normalt 1-2 uker.

 

Siden det høres ut som du bruker legemiddelet som rekreasjon anbefaler jeg deg å få hjelp gjennom helsetjenesten.

Jeg vet allerede at alt av slike medikamenter ikke skal benyttes som et rusmiddel, men for å hjelpe.

 

Jeg fikk Sobril utskrevet av lege fordi jeg prøver å slutte å røyke..

Har vært i samtale med x antall leger og psykologer før det var helsetjenesten selv som mente jeg skulle få noe beroligende, så der har du "hjelpen" jeg skulle få gjennom dem..

 

Jeg trenger nødvendigvis ikke å få noen "digg" følelse, men jeg har et STORT behov for å roe ned på noe om kveldene. Har slitt med store søvnvansker hele livet, noe jeg fortalte til lege og psykolog, som der igjen mente jeg fint kunne bruke Sobril pga problemene..

 

Jeg stiller jo spørsmål her for å lese andres erfaring, ikke enda en moralpreken..

Lenke til kommentar

 

Nå skal ikke sobril og lignende legemidler benyttes som rusmidler eller for å få noen "digg følelse". Dette er vanedannende medikamenter som er ment til kortvarig bruk for behandling mot nevrose og psykosomatiske lidelser.

Stoffene er skilt helt ut av kroppen ca. 3 døgn etter siste inntak, men dette betyr ikke at toleransegrensen er tilbake til det opprinnelige. Toleransen for den seditative virkningen tar normalt 1-2 uker.

 

Siden det høres ut som du bruker legemiddelet som rekreasjon anbefaler jeg deg å få hjelp gjennom helsetjenesten.

Jeg vet allerede at alt av slike medikamenter ikke skal benyttes som et rusmiddel, men for å hjelpe.

 

Jeg fikk Sobril utskrevet av lege fordi jeg prøver å slutte å røyke..

Har vært i samtale med x antall leger og psykologer før det var helsetjenesten selv som mente jeg skulle få noe beroligende, så der har du "hjelpen" jeg skulle få gjennom dem..

 

Jeg trenger nødvendigvis ikke å få noen "digg" følelse, men jeg har et STORT behov for å roe ned på noe om kveldene. Har slitt med store søvnvansker hele livet, noe jeg fortalte til lege og psykolog, som der igjen mente jeg fint kunne bruke Sobril pga problemene..

 

Jeg stiller jo spørsmål her for å lese andres erfaring, ikke enda en moralpreken..

 

Så du får Sobril for å slutte å røyke? Tror du burde finne deg en ny lege.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...