Gå til innhold

Apple TV for lyst bilde


Anbefalte innlegg

Har en 2.generasjon (tror jeg) Apple TV koblet med HDMI kabel via en Denon X4000 til en 47" Philips TV. 

Syns bildet fra denne blir mye lysere og "hardere" enn det jeg får fra Denon DVD eller Altibox.

Dette gjelder uansett om jeg bruker interne Apple TV apper eller Airplay fra Iphone, Ipad eller Mac.

 

Jeg har f.eks. en mengde bilder på Flickr.com og syns det ville være OK å se dem via TV'en hvis de bare ikke ble så forbasket lyse.

 

Er det noen som vet om noen måte å løse dette problemet på?

Kan jeg stille noe inn direkte på Apple TV'en?

Er det mulig å justere bildet individuelt for hver HDMI inngang på X4000 slik jeg kan endre volum?

 
Stein Arne
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å nullstille AppleTV; den skal kline ut kilden som den er... hos meg er lysstyrken identisk på getbox2, mac mini (HTPC), AppleTV og SmartHub delen på Samsung  TVen. 

 

Om ingenting hjelper; kontakt Apple support - de pleier finne utav slike issues.

 

Edit:

Et annet spørsmål er selvsagt om du kjører Altibox og Denon DVD gjennom Denon X4000 også; eller om du bruker egen hdmi-inngang på TV'en til disse?

 

Edit2:

AppleTV har også en innstilling for hvordan RGB signalet skal tolkes. RGB High betyr at AppleTV sender ut RGB verdier fra 16-235 (alt over og under denne grensen blir kuttet og vist som 16 fra alt under 16; og alt over 235 vises som 235). til TV (dette er pr def slik det skal være når en PC kobler til TV; ikke spør hvorfor). Man har også innstilling RGB Low; som gir RGB verdier fra 0-255. Dette kan være forklaringen på det du beskriver. Du finner det i innstillinger på AppleTV.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Mener at man skal kunne justere for hver inngang på Denonen. Man får gjort det med lyden, og det hadde vært unødvendig med intern bildebehandling hvis man ikke kunne det. Gjør en enkel test. Gå til Apple TV inngangen, still kontrast fra det den står på i dag, til motsatt ende av skalaen, så sjekk hvordan de andre inngangene ser ut. Apple TV skal da få veldig lyst bilde, og de andre ikke.

 

Bare husk nummeret du skrur vekk i fra.

 

Du skal kunne velge forskjellige ferdige innstillinger i den.

 

Har selv Marantz, som for det meste har samme innmat som Denon (de er samme selskap).

Her har jeg selv valgt å slå av bildebehandlingen, da den på min HTPC brukte tid på å bytte oppløsning når jeg satt youtube og andre video avspillinger til full skjerm. Noe som ble veldig irriterende. Dette selv om oppløsingen på PC og alt er 1080p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...