Gå til innhold

Apples promo-video avslørte mindre iPhone 6S-batteri


Anbefalte innlegg

Selvsagt. Som alt annet er det en tradeoff. Flere mAh er alltid bedre om alt annet er konstant, men det er det jo ikke. Er litt mindre levetid enn mulig verdt det for taptic engine og en (iallfall nesten) like tynn telefon? Apple satser iallfall på at folk synes det. Personlig tror jeg at jeg hadde foretrukket en millimeter tykkere telefon med lenger batterilevetid, men ikke nok til at jeg vurderer å ikke kjøpe en 6s plus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes størrelsen på batteriet først og fremst sier noe om  hva vi kan forvente oss av lavere strømforbruk. Apple har jo et mål, de vil jo at telefonen skal vare en dag på batteri. Det er dårlig butikk om de skulle lagd den så tynn at folk sliter med å komme gjennom dagen. Apple satser jo helt klart på minste mulig batteristørrelse for å oppnå dette, og setter lista for hvor mye som trengs for en dag lavere enn andre.

 

Uansett hvor mye folk klager i tråd etter tråd på dette forumet så vil folk ha tynne mobiler. De vil ha mobiler som er så tynne, og ikke har mer enn nødvendig batteritid. Det er det folk kjøper mye av, ikke modeller som er tykkere med mer batteri. 

 

Reduksjonen i batteri tyder enten på at mye er tatt ut i ytelse, eller bedre batteritid (selv om det virker merkelig, så er det ganske logisk hvis du tenker over det).

Lenke til kommentar

Som sagt, størrelsen på skallet har allerede økt ifølge GSM Arena. At den ikke øker krever at disse 100 mAh bruker like mye plass som trykksensorene, og potensielt en større taptic engine. For meg virker det lite sannsynlig, men jeg er ikke sikker på om tallene på gsm arena er offisielle og bekreftede enda.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...