Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

hvilket bråkeløst kjøleskap med fryser under 5000 kr?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Jeg liker best de uten vifte, særlig i kjøleskapdelen da jeg synes mat holder seg bedre uten vifte. Fryseren kan godt være nofrost.

 

Støy er ett problem og det å gå etter støytall/db kan være svært misvisende. Jeg snakker av erfaring på området. Hør med butikkpersonalet og pass på å ha bytterett som på Elkjøp.

 

Jeg kjøpte ett engang som selgeren sa hadde garantert lavt støyniva og jeg kjøpte det ubetinget. Dagen etter sto vi i returluka.

 

Det kan også være lurt å kjøpe ett som kun har en kompressor, så slipper du to som står å går omhverandre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

 

Det kan også være lurt å kjøpe ett som kun har en kompressor, så slipper du to som står å går omhverandre.

Svært skjelden at det er to kompressorer. Man henter kjølingen fra fryse delen, derfor trenger man ikke to kompressorer. 

 

Vel, for ett par år siden brukte man nettopp to kompressorer som ett salgsargument - og at kjøleskapene da varte dobbelt så lenge. Man kan også skru av den ene delen om man feks. bare vil bruke kjøleskap eller fryser.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hva med å kjøpe ett brukt! Da kan du høre før du tar det med deg. Det er ofte vanskelig å høre i butikkene pga. støy.

 

Jeg ville gått for Bosch og har litt dårlig erfaring med støy fra Whirlpool, Samsung, LG og Electrolux.

Lenke til kommentar

Har hatt et par billigere kjøleskap og eneste støyen jeg har merket som har vært sjenerende er den lyden som kommer fra isolasjonsmaterialet når det blir utsatt for temperaturforandringer (går iallefall ut ifra at det er der den kommer fra :D )

 

Dvs knirke/hvine lyd. Kompressorene i begge skapene jeg har hatt har ikke vært sjenerende men de har ikke vært 100% lydløse..

Jeg er relativt var på lyder bare for å ha sagt det.

 

Jeg husker ikke merket på det første skapet jeg hadde, men det andre var Whirlpool til rundt 4500kr. Jeg sjekket reviews før jeg kjøpte det.

Lenke til kommentar

Lydløse (vanlige) kjøleskap finnes jo ikke. Men mitt Samsung RB29FSRND lager imponerende lite lyd. Kompressorlyden er sågar av en litt annen og "mildere" type enn duringen jeg er vant med fra andre skap. Selv om produsenter har sine egne måter å måle støy på ser jeg ingen grunn til å tvile på de oppgitte 39 DB.

 

Siden skapet skulle stå inn mot samme vegg som sengen min trengte jeg et støysvakt kjøleskap, jeg er veldig fornøyd med valget.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...