Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Golf 4 vs. A3?


_slave_

Anbefalte innlegg

Hei! Tenkte kjøpe en nr.2 bil som kun skal brukes til pendling 5mil om dagen. Har ikke all info om bilene, men hvilket valg ville dere tatt ut ifra info jeg har?

 

Alt.1: Golf 4, 1999 modell. Gått 147 000. 1,6 liter og godt utstyrt til -99 modell å være. Pris 15 000,-

 

Alt 2: A3, 2001 modell. Gått 160 000. Automat. Vet ellers lite bortsett fra at den har gått som ei klokke siste 2 år. Pris 20 000,-.

 

Noen formeninger? Vil få vite mer ang bilene, men er det egentlig et valg som uansett virker mer logisk enn det andre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville valgt manuell foran automat på en såpass gammel bil. Dersom, eller kanskje heller NÅR, noe skjer med en automatkasse, blir det fort veldig dyrt.

Altså, en automatkasse er ikke så dyr å gjøre noe med som mange tror..

 

Jeg har kjørt i filler et par automatkasser selv, både GM og ZF-kasser..

ZF-kassene har faren min og jeg fikset selv i en helt ok utstyrt garasje.

Det var da stort sett lamellene som var ferdige, og det er den vanligste feilen på automatkasser.

 

GM-kassa var det litt mer å gjøre med, første gangen var det nytt ventilhus, converter, lameller, osv.. (Stort sett alt var nytt etter den runden, kostet meg 6000,- inkl. arbeid!)

Andre gangen måtte ventilhus og converter skiftes, lamellene og lagre var da hele. Det ble en reklamasjonssak som converterleverandøren dekket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...