Bassmann1 Skrevet 6. september 2015 Skrevet 6. september 2015 (endret) - Har Canal Digital - Ønsker TV i annet rom - ikke i flere rom. - Ønsker ikke å lage nytt uttak i vegg. Jeg satt premissene først i innlegget slik at det ikke er noen misforståelser. Canal digital har en trådløs løsning for TV i flere rom. Denne forutsetter at man har i alle fall en TV-box koblet i veggen. Vi har bare en TV og det er uaktuelt med en ekstra TV. Vi ønsker å ha denne ene TVen i et annet rom enn der TV-uttaket i veggen er. Vi ønsker ikke å lage nytt uttak i vegg. Dette forutsetter trådløs overføring av TV-signalet. Er dette mulig? Ex: Uttak vegg -> Wifi-bridge -> T-We-box -> TV Jeg fant en tråd om dette fra 2007. Da ble det ikke noen løsning. Kanskje nå i 2015 er det noen måte. Endret 6. september 2015 av Bassmann1
Hårek Skrevet 6. september 2015 Skrevet 6. september 2015 Trådløs overføring av selve uttaket i veggen er ikke mulig, og det vil aldri bli praktisk mulig. Man kan overføre en kanal trådløst, som trådløs HDMI eller streaming over nettverk. Men tuneren / dekoderen må uansett kobles til uttaket med kabel.
13:18 Skrevet 6. september 2015 Skrevet 6. september 2015 (endret) Noe slikt du tenker på ? https://www.netonnet.no/art/tv-og-bilde/tradlos-av-overforing/tradlos-av-overforing/hq-vid-trans12/109395.3148/ https://www.netonnet.no/art/lyd-og-bilde/tilbehor/tradlosoverforing/hq-vid-trans510/117843.11461/ Jeg har forvøvrig ikke kjennskap til kvalitet. Det finnes sikkert forskjellige merker, priser og kvaliteter om du leter litt. Endret 6. september 2015 av 13:18
Hårek Skrevet 6. september 2015 Skrevet 6. september 2015 Dette er overføring av en kanal, kompositt video. Det er de færreste som finner noe slikt brukbart, i våre dager ønsker man HD.
NoTrace Skrevet 7. september 2015 Skrevet 7. september 2015 - Har Canal Digital - Ønsker TV i annet rom - ikke i flere rom. - Ønsker ikke å lage nytt uttak i vegg. Jeg satt premissene først i innlegget slik at det ikke er noen misforståelser. Canal digital har en trådløs løsning for TV i flere rom. Denne forutsetter at man har i alle fall en TV-box koblet i veggen. Vi har bare en TV og det er uaktuelt med en ekstra TV. Vi ønsker å ha denne ene TVen i et annet rom enn der TV-uttaket i veggen er. Vi ønsker ikke å lage nytt uttak i vegg. Dette forutsetter trådløs overføring av TV-signalet. Er dette mulig? Ex: Uttak vegg -> Wifi-bridge -> T-We-box -> TV Jeg fant en tråd om dette fra 2007. Da ble det ikke noen løsning. Kanskje nå i 2015 er det noen måte. Lei deg en ekstra T-We boks? Du MÅ jo ikke ha TV koblet til den som står ved uttaket. Kan bare gjemme bort boksen litt... Klart, koster vel noen kroner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå