Gå til innhold

TV i annet rom trådløst

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

- Har Canal Digital

- Ønsker TV i annet rom - ikke i flere rom.

- Ønsker ikke å lage nytt uttak i vegg.

Jeg satt premissene først i innlegget slik at det ikke er noen misforståelser.

Canal digital har en trådløs løsning for TV i flere rom. Denne forutsetter at man har i alle fall en TV-box koblet i veggen. Vi har bare en TV og det er uaktuelt med en ekstra TV. Vi ønsker å ha denne ene TVen i et annet rom enn der TV-uttaket i veggen er. Vi ønsker ikke å lage nytt uttak i vegg. Dette forutsetter trådløs overføring av TV-signalet. Er dette mulig?

Ex: Uttak vegg  -> Wifi-bridge -> T-We-box -> TV

Jeg fant en tråd om dette fra 2007. Da ble det ikke noen løsning. Kanskje nå i 2015 er det noen måte.

Endret av Bassmann1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trådløs overføring av selve uttaket i veggen er ikke mulig, og det vil aldri bli praktisk mulig. 

Man kan overføre en kanal trådløst, som trådløs HDMI eller streaming over nettverk. Men tuneren / dekoderen må uansett kobles til uttaket med kabel.

Skrevet

- Har Canal Digital

- Ønsker TV i annet rom - ikke i flere rom.

- Ønsker ikke å lage nytt uttak i vegg.

Jeg satt premissene først i innlegget slik at det ikke er noen misforståelser.

Canal digital har en trådløs løsning for TV i flere rom. Denne forutsetter at man har i alle fall en TV-box koblet i veggen. Vi har bare en TV og det er uaktuelt med en ekstra TV. Vi ønsker å ha denne ene TVen i et annet rom enn der TV-uttaket i veggen er. Vi ønsker ikke å lage nytt uttak i vegg. Dette forutsetter trådløs overføring av TV-signalet. Er dette mulig?

Ex: Uttak vegg  -> Wifi-bridge -> T-We-box -> TV

Jeg fant en tråd om dette fra 2007. Da ble det ikke noen løsning. Kanskje nå i 2015 er det noen måte.

Lei deg en ekstra T-We boks? Du MÅ jo ikke ha TV koblet til den som står ved uttaket. Kan bare gjemme bort boksen litt...

Klart, koster vel noen kroner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...