Gå til innhold

Ny DSLR til bilforretning, Salg avd.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jobber på kundemottak på avd. verksted hos en familie eid bilforretning
Jeg har litt erfaring med fotografi, har eid  dslr kamera før. Eier en simpel Samsung NX3000.

 

De på salg avdeling har en gammel Canon med Sigma 10-20 vidvinkel, men får ikke tatt gode bilder av biler som er til salgs. Jeg mistenker at de bruker Auto mode og Canon Speedlite flash hele tiden, som kan forstyrre bildene litt + ingen post-processing.

 

Ble spurt om jeg kunne gi dem tips til hvilket kamera + objektiv, spør dere om ideer ;) 

 

Jeg hadde tenkt å be dem om å ta bilder i RAW, deretter lage en mappe for hver bil og auto tone i LR.

Helst bruke tripod og ta bilder med lav ISO, litt lenger lukkertid og en større blenderåpning.

 

Er ikke ute etter profesjonelle bilder eller ekstrem kvalitet, men litt bedre bilder hadde vært flott ;P 

 

Takk på forhånd ;) 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt, kontrollerbart og jevnt lys. Et brukbart objektiv satt til en blender som objektivet er god på, for eksempel 5,6. Stativ til kamera. Lukkerhastighet som gir best mulig eksponering. Sjekk histogram.

 

Lagre gjerne til raw, men hvis du skal bruke bildene på nett og du har kontrollerbart lys, så kan du gjerne la kamera fremkalle til jpg.

 

Det er sannsynlig å tro at dere ikke trenger noe nytt kamera. Bare litt mer kunnskap...:-)

Lenke til kommentar

Ethvert digitalt speilreflekskamera laget 10+ siste år bør fikse denne type bilder uten problemer. Blir bildene ikke bra er det manglende kunnskap om kameraet eller dårlig lyssetting som er problemet. Cammelt Canon-kamera med 10-20 Sigma burde fungere veldig bra.

 

Tror ikke dette er noe man kan kjøpe seg ut av. Mye bedre å finne et standardoppsett som fungerer bra, eventuelt får hjelp til å finne dette. Skal du ga hjelp til å finne hva som er galt må du legge ut noen eksempelbilder.

 

Skal du ha et kamera som er enklere å bruke så velg et godt kompaktkamera, for eks Sony RX100 III eller Canon GX7.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Sjekk denne her ut - Er det noen forbedring de kunne ha gjort, evt. hva? 

http://puu.sh/k21ee/c80baba1cf.jpg

 

Dekorer bakveggen med reklame for butikken.....litt rygg og sving.....bilen "inntil" bakveggen....så blir det veldig bra.....gulvet er lekkert allerede... ;)

 

Hehe, er det her passe? Har spotlights i taket og, men får ikke til bra bilder :L 

http://puu.sh/k2cQM/555b7e88e1.jpg

Lenke til kommentar

Hvis du ser på proffe reklamer for biler er de som regel veldig rene, fokuserte eller tar for seg en brukssituasjon. Dette er noe som engasjerer folk. Disse bildene er bare point and shoot og det er ikke lagt noe fototeknisk/estetikk i det what-so-ever hvis man ser bort fra logoen til butikken som er det enste som virker litt gjennomtenkt. Noe av det aller viktigste er å ha riktig belysning. Det å finne et optimalt fotosted i lokalene er viktig som et minimum og minst et par om ikke tre eller flere lyskilder. Ingen forventer at bildene ser helt tip-top ut men det vil garantert være mer selgende og gi avkastning for innsatsen. Tro meg. Å ta bildene en fast plass gir kontrollerbare forhold. Er alt kunstig er det mulig å ta bilder når som helst uavhengig av naturlig lys.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De på salg avdeling har en gammel Canon med Sigma 10-20 vidvinkel...

Ble spurt om jeg kunne gi dem tips til hvilket kamera + objektiv...

Legger ved et eksempel på Sigma 24-105mm @ 52mm....så hvis dere kan sette opp kameraet 2-3 meter lenger bakover og bruke en 50mm som koster noen hundringser på brukten...?

 

post-226353-0-33972800-1441572826.jpg

 

post-226353-0-33972800-1441572826_thumb.jpg

Endret av flageborg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...