Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tips til å sjekke opp en jente på skolen?


Gjest bruker-384291

Anbefalte innlegg

Gjest bruker-384291

Greia er at jeg chrusher litt på en jente som går på skolen min. Jeg går for øyeblikket VG3 og hun VG2 og vi har ikke pratet sammen før. Har vurdert å prøve meg litt når jeg ser henne på bussen ellerno, men hun er alltid med venninene sine. Føler at det ville blitt teit og kanskje litt kleint uansett. Har ikke så særlig lyst til å virke som en needy/desperat person heller når jeg prater med hun.

 

Noen som har noen tips til hvor jeg kan prøve meg på hun? Skolen? Buss?

Og kanskje noen bra openings, sjekkereplikker osv osv.

Endret av bruker-384291
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest bruker-384291

Deltar hun i revyen? U-prosjekt? Har dere felles venner? Finn noe du også kan melde deg på, eller finn felles kjente og ta det derfra. Etter min smak er dét mye greiere enn å plutselig ta kontakt på bussen.

 

Dessverre ingen felles venner. Hun går på dansing, men jeg gidder ikke å ta en prøvetime for å prøve å sjekke henne opp. Føler dessuten at det ville blitt ansett som creepy stalking. Ønsker å gjøre det så smooth som mulig. Jeg er ikke en person som faller for nervøsitet eller press, men er bare litt usikker om hvordan jeg skal gå fram.

 

Er det noen her som har noen erfaringer å dele? Kanskje noen ting som absolutt ikke må bli sagt eller gjort? Hvordan har dere som er i et forhold sjekket opp partneren deres?

Lenke til kommentar

Møttes på jobb (i Tek, faktisk) og kom i snakk fordi vi begge ventet på samme dataspill (Neverwinter Nights II). Hå har vi vært sammen i ni år og giftet oss i mai.

Ikke veldig representativt, kanskje, men det er viktig å ha felles interesser, både dersom sjekkingen til å begynne med skal gå bra, og dersom du skal orke å holde ut med vedkommene i hverdagen deretter.

 

Hvis alt du liker ved henne er at hun er pen, kan du like gjerne gi opp nå. det kommer aldri til å funke i lengden.

 

Hvis du derimot liker henne for noe annet, er vel nettopp det kanskje en vei inn?

Lenke til kommentar

Greia er at jeg chrusher litt på en jente som går på skolen min. Jeg går for øyeblikket VG3 og hun VG2 og vi har ikke pratet sammen før. Har vurdert å prøve meg litt når jeg ser henne på bussen ellerno, men hun er alltid med venninene sine. Føler at det ville blitt teit og kanskje litt kleint uansett. Har ikke så særlig lyst til å virke som en needy/desperat person heller når jeg prater med hun.

 

Noen som har noen tips til hvor jeg kan prøve meg på hun? Skolen? Buss?

Og kanskje noen bra openings, sjekkereplikker osv osv.

 

Det er nok best å bare prate med henne som et vanlig menneske (prøv å glemme at du liker henne). Det andre vil nok gå automatisk om begge er interessert.

 

Det første steget som ofte er vanskeligst. Det er jo bare å ta kontakt. Hopp uti det. Ikke glem at jenter også er interessert i gutter! (selv om de kan late som de ikke er det)

Lenke til kommentar

Den som stikker av med jentene er nettopp de som tør å gå opp til dem selv om de står blant venninnene sine. Du trenger ikke å peile deg inn på henne umiddelbart og åpenbart. Men det er helt i orden å gå til en gjeng, hilse og dra en spøk eller liknende. Det er greit å gjøre på bussen hvis du vet at hun ikke skal av på noen minutter.

 

Sjekkereplikker faller vel ikke alltid i god jord, men hvis du vil, kan du forsøke å spørre om faren hennes er baker fordi hun har deilige brød. Eller du kan spørre hvor vondt det gjorde da hun falt ned fra himmelen. Det kan være lurt å være forsikig med sjekkereplikker. De brukes på eget ansvar.

 

Hemmelig lapp fra en beundrer og gi henne eventuelt skap nummeret ditt ;)

Og ikke gi opp!

 

Det oser ikke akkurat sex appeal av den framgangen. Det fungerer som regel bare på film, dessverre.

Lenke til kommentar

Den som stikker av med jentene er nettopp de som tør å gå opp til dem selv om de står blant venninnene sine. Du trenger ikke å peile deg inn på henne umiddelbart og åpenbart. Men det er helt i orden å gå til en gjeng, hilse og dra en spøk eller liknende. Det er greit å gjøre på bussen hvis du vet at hun ikke skal av på noen minutter.

 

Sjekkereplikker faller vel ikke alltid i god jord, men hvis du vil, kan du forsøke å spørre om faren hennes er baker fordi hun har deilige brød. Eller du kan spørre hvor vondt det gjorde da hun falt ned fra himmelen. Det kan være lurt å være forsikig med sjekkereplikker. De brukes på eget ansvar.

 

Hemmelig lapp fra en beundrer og gi henne eventuelt skap nummeret ditt ;)

 

Og ikke gi opp!

 

Det oser ikke akkurat sex appeal av den framgangen. Det fungerer som regel bare på film, dessverre.

Uhu, I am a hopeless romantic afterall :D Ender som oftest opp som taperen, men jeg er iallefall god rett igjennom. Bryr meg ikke så mye om sex, har jeg en partner med en god personlighet som liker å prate, diskutere og ha en åpen kommunikasjon. Så kommer sexen automatisk etter det! 

 

Jeg er kanskje litt anerledes akkurat der ^^ I feel like I'm a dying breed.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...