Gå til innhold

Ny hardisk til macbook pro fra 2012,hvilken hardisk anbefales?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, jeg skal ha meg en rask ssd harddisk til min macbook pro fra 2012. Den burde ha rund 500 gb. Hvilken anbefales? Mvh Jonas

 

 

Hei, Yonaz! Jeg har selv nettopp installert en ny SSD på min Macbook Pro fra (midten av) 2012, og jeg valgte en Samsung EVO 840. Når det er sagt, så er en nyere variant kommet ut, og jeg anbefaler at du velger denne (link finner du her). Lurt å sjekke om du bør oppgradere firmware på den før du setter i gang, men tviler på at det er noe problem.

 

Du må være obs på at du har en 50/50 sjanse for at installasjonen av et nytt operativsystem kan bli vanskelig (les: /&¤&/%#/¤#) på ny disk hvis du ikke installerer OS før formatering, evt. fra en annen datamaskin (bruk en slik kabel, plugg den nye SSD'en inn i maskinen, installer operativsystemet på disken derifra (eller klon systemet slik at du ikke mister noe), for så å montere den i macen). Jeg var en av de uheldige, og satte SSD inn med en gang og prøvde å installere OS - først fra DVD (installasjonsdisk), så USB (nedlastet ISO) og så alternativet med å bare plugge i en nettverkskabel/trådløst for å installere via nettet. Det var sistnevnte som fungerte for meg til slutt, men det var da mitt fjerde forsøk på internett, etter utallige forsøk med DVD og USB (installasjonene krasjet i hytt og pine). Installasjon via nettet gir deg Mountain Lion, og du må oppgradere til nyere OS derifra.

 

Fint mulig du vet alt dette, men jeg følte like godt for å gi min erfaring i tilfelle-rottefelle. ;)

 

Nyt maskinen med SSD! Det er natt og dag... :wee:  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...