Gå til innhold

– Nye Apple TV vil ha et stort fokus på spilling


Anbefalte innlegg

Altså, en Apple-tv med en A8X (eller kanskje A9) vil være innenfor rekkevidde av ytelsen til en Xbox 360. Skikkelige kontrollere er allerede godt støttet på iOs (om lite brukt). Det holder for store deler av markedet. Problemet til konsollmakerne er at de havner i skvis mellom casual-spillerne på den ene siden og PC-folket på den andre. 

 

Google har ikke klart å få noen kritisk masse (antakeligvis fordi de sliter med å få folk til å kjøpe Nexus Player i stedet for Chromecast) og de andre aktørene har ingen økosystemer å snakke om. Apple kan få det til om de gjør alt rett, og da tror jeg MS, Nintendo og Sony vil slite. Det er jo ikke som at de tjener spesielt mye på konsollene pr. i dag, så det er ikke store nedgangen i salget som skal til for å tippe lasset. Apple har råd til en lang kamp om de faktisk bestemmer seg for å ta den, og de får enorme synergier ved å kunne bruke OS, devtools, SOC og annen teknologi fra ting de uansett lager allerede. 

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, en Apple-tv med en A8X (eller kanskje A9) vil være innenfor rekkevidde av ytelsen til en Xbox 360. Skikkelige kontrollere er allerede godt støttet på iOs (om lite brukt). Det holder for store deler av markedet. Problemet til konsollmakerne er at de havner i skvis mellom casual-spillerne på den ene siden og PC-folket på den andre. 

 

Google har ikke klart å få noen kritisk masse (antakeligvis fordi de sliter med å få folk til å kjøpe Nexus Player i stedet for Chromecast) og de andre aktørene har ingen økosystemer å snakke om. Apple kan få det til om de gjør alt rett, og da tror jeg MS, Nintendo og Sony vil slite. Det er jo ikke som at de tjener spesielt mye på konsollene pr. i dag, så det er ikke store nedgangen i salget som skal til for å tippe lasset. Apple har råd til en lang kamp om de faktisk bestemmer seg for å ta den, og de får enorme synergier ved å kunne bruke OS, devtools, SOC og annen teknologi fra ting de uansett lager allerede. 

 

Helt korrekt.

 

Det kan nesten virke som om Kremt har bestemt seg for allerede at det ikke skal være mulig å lage heftige spill til den nye Apple TV. Det syns jeg kanskje fremstår noe passivt...

 

Min spådom er at den nominasjonen han har gitt meg som "Årets troll" er en nominasjon jeg kanskje ikke kommer til å vinne. Det er en mulighet for at jeg ikke rekker Kremt til anklene engang i denne kategorien, mye mulig jeg blir nødt til å gratulere han med seieren, enda så tungt det er å gå tapende ut av en konkurranse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Heftige spill" (les heftig ytelse) er det vel strengt tatt ikke mulig å lage til den synes jeg heller. Jeg tror bare ikke det er så veldig viktig for mye av målgruppen.

 

AtW

 

Dagens målgruppe bruker selvsagt ikke Apple TV mye til spill. Den er ikke laget med det som hovedformål. Det kan likevel hende at den som antagelig lanseres på onsdag har helt annen teknologi som muliggjør spilling på et heftig nivå. Dermed sikter i så fall en nye Apple TV på nye målgrupper også.

 

Vi vet mer om dette allerede i overmorgen, så det skal ikke mye tålmodighet til før vi får en slags kunnskap om dette.

Lenke til kommentar

Heftig.

Spill.

Apple.

 

Samme setning. OMG.

Vi får se. Nå lanserer Apple antagelig en ny versjon av Apple-TV om bare et par dager, ryktene går på at de har tilrettelagt den mot spillindustrien.

 

Hvis ryktene er sanne, så vil nok de store spillutvuklerne se potensiale i dette og videreutvikle og nyutvikle spill til Apple-TV. Dette vil nødvendigvis ta noe tid, men vi får se om et år eller to hvordan dette ser ut da...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...