Gå til innhold

Windows 10 for brukere med mobilt bredbånd


Anbefalte innlegg

Håper dette kan være en "klistret" tråd, relevant for alle med mobilt bredbånd, som må tenke på databruken.

 

Hvis jeg har forstått det rett kan det være forskjell på Home og pro utgave på dette?

 

Leser på engelske sider at Pro utgaven skal kunne stilles inn på mobilt internett, altså at man ikke blir tvunget til at diverse oppdateringer starter i bakgrunnen, men at man får en beskjed og dermed kan få noe kontroll over når det lastes ned.

 

Jeg har ikke klart å finne ut av dette, og guider på engelske sider får jeg ikke til å matche min norske Win 10 pro.

 

Automatisk oppdatering i bakgrunn er jo drepen på mobilt bredbånd, da man brått kan få store oppdateringer som spiser opp datakvoten.

 

Nå som mobilt bredbånd, både via mobil router eller via "router" i egen mobil, er såpass utbredt, så er det ikke greit at automatiske nedlastinger ikke kan kontrolleres. Hadde standard i Win 7 om varsle om oppgraderinger og selv manuelt styre når de skulle lastes ned.

 

PS: Jeg ser at wifi lampen blinker ivrig, så trolig spiser maskinen av datapakken med skjulte oppdateringer i bakgrunnen. Huff.. Håper å ikke måtte gå tilbake til Win 7 (som fungerte perfekt)  bare pga dette.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fant det valget når jeg brukte mobilt Internett med HTC mobil som trådløs router. Valget var ikke der på mobilt nett fra eldre 3g router. Så den menyen er bare tilgjengelig på det Win 10 oppfatter som mobilt nett.

Har nå lest om det på utenlandske sider også, at det er Windows som må godta at dette er mobilt nett og dermed gir det menyvalget. Så enkelte mobilt nett routere og USB pinner blir ikke godtatt som mobilt nett

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...