Gå til innhold

P4 eller AMD


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AMD myten med spill er sprøyt. Det varierer sterkt fra spill til spill uansett, noen er langt bedre optimalisert for P4, andre for AMD. Og tør jeg spørre på hvilket grunnlag du sier "Intel er bedre enn AMD til spill" Slabbedasken? Sammelikner du på pris? Eller pr rating? Eller hva?

Hva med: Du har xxxx kroner å kjøpe CPU for. Hvilken CPU gir deg best ytelse i spill/Office osv?

 

Uansett er vel alle enige om at den raskeste CPU-en er FX-51 for tiden. Ellers er en forholdsvis blind. På den andre siden koster den to formuer også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Har samlet sammen disse delene:

 

Shuttle SB75G2 Barebone Socket 478 Sort I875P,8x AGP,S-ATA og GbLAN - 3,635.45 kr

 

Intel Pentium 4 - 2.6Ghz Socket PGA478 - PC800, 512KB cache, Boxed - 1,693.00 kr

 

Western Digital 120GB S-ATA 7200rpm - 1,329.00 kr

 

Corsair XMS2700LL DDR DIMM 512MB PC2700 32Meg x 8, CAS 2-2-2-5-T1, 333MHz - 1,072.88 kr

 

Noen innvendinger? Trenger tips til skjermkort og... ja, hva annet trenger jeg?

Lenke til kommentar

Hehe - eg starta på det svaret i ti-tida og blei hefta... før eg fekk sendt, var det jo mange svar her :-D hehe

 

PC2700 er vel uaktuellt? På same måte som P4 3.3 GHz gjev for høg pris i samband med yteevne og P4 2.6 gjev bra pris/yteevne, så må minne ligga på same stad. Bra minne med grei pris kontra yteevne. Er det nokon som meiner at http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=39523 (2 x 1 455,- = 2 910,-) er alt for dyrt i forhold til kva du får igjen?

Lenke til kommentar

Du burde satse på minst 400MHz ram, men det skader ikke med høyere hvis du skal klokke... og det må du jo :-)

 

Du kommer ikke til å angre om du velger deg Intel. De leverer så det holder!

 

Du vil sikkert oppdage etterhvert at det kan være greit å kjøpe noen litt mer stillegående vifter til boksen din også. De orginale Sunon viftene er ikke direkte lydløse kan man si...

Lenke til kommentar

er selv på jakt på dette

 

har sett litt rundt og tror shuttle sitt "45" kabinett vil være ok

 

men ikke la tråden bli en amd/intel sak lik logitech/microsoft mus

 

så for å rulle ut løperen for sinte svar:

 

er det noen som kan forsvare prisen man betaler for intel sin høyere båndbredde

eller vil amd i raskere versjon spise opp forskjellen

 

ellers så er jeg også intressert i anbefalinger av ati 9600/9800 kort

som ikke generer mye varme

 

når det gjelder resten av systemet:

timing er viktig ville ha valgt Corsair XMS2700LL DDR-DIMM 512MB eller er jeg helt på jordet

 

harddisk ville valgt samsungs sin 160/7200/8 som er mye mere stille

 

vifte er jo integrert :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Du bør jo i alle fall kjøpe PC3200 ram. Er jo det hovedkortet er beregnet for.

Har du en link?

 

Trenger ikke brenner, røsker ut min gamle Sony og bruker den til jeg kjøper dvd-rw.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...