stilei Skrevet 24. august 2015 Skrevet 24. august 2015 Kan dyser fra en 90 hk diesel tdi brukes i en 115 hk diesel tdi?
Selle Skrevet 24. august 2015 Skrevet 24. august 2015 Hvis den 90hesteren er en 1Z eller en AHU har den helt andre dyser da de motorene har rotasjonspumpe. Vis 90hesteren er en ANU er den også pumpedyse, og dysene vil passe, men jeg vet ikke om de er like store
stilei Skrevet 24. august 2015 Forfatter Skrevet 24. august 2015 Ser det er en ANU. Noen som vet om de passer om hverandre? Sjekket hos Ford og Møller. De sier bare at dysene har forskjellige delenr til de to motoralternativene og derfor er forskjellige. De kunne ikke si noe om delene likevel var like og passet om hverandre.
Selle Skrevet 24. august 2015 Skrevet 24. august 2015 Hvis de har forskjellig delenr tipper jeg at de leverer forskjellig mengde diesel
Indian Skrevet 31. august 2015 Skrevet 31. august 2015 En større motor trenger større dyser som gir mer drivstoff. Hvorfor ville du bytte? Her må du prøve selv.
Luske_Ludvig Skrevet 2. september 2015 Skrevet 2. september 2015 Man trimmer diesel med større dyser. Kjørekomputer vil da vise for lavt forbruk.
Indian Skrevet 3. september 2015 Skrevet 3. september 2015 (endret) Dysene vil passe fysisk men hvorfor vil du montere mindre dyser? Er de gamle defekt eller tett med avleiringer? Dårlig forstøving?Det finnes andre måter å gjøre ren dyser på enn å bytte. Er bilen tungstartet med masse svart eksos? I morgen skal jeg ta en slik renseoperasjon på my TDI. Endret 4. september 2015 av Indian
stilei Skrevet 4. september 2015 Forfatter Skrevet 4. september 2015 Dysene vil passe fysisk men hvorfor vil du montere mindre dyser? Er de gamle defekt eller tett med avleiringer? Dårlig forstøving?Det finnes andre måter å gjøre ren dyser på enn å bytte. Er bilen tungstartet med masse svart eksos? I morgen skal jeg ta en slik renseoperasjon på my TDI. De gamle er defekte. Fikk et tilbud på brukte dyser som i følge delenr hos Boch Norge passet til en 90 HK TDI. Har 115 HK TDI. Ut fra det som skrives forstår jeg at de vil passe fysisk, men at effekten på motoren vil bli noe lavere med disse dysene kontra noen som er laget til en 115 HK TDI.
Indian Skrevet 5. september 2015 Skrevet 5. september 2015 (endret) Dysene vil passe fysisk men hvorfor vil du montere mindre dyser? Er de gamle defekt eller tett med avleiringer? Dårlig forstøving?Det finnes andre måter å gjøre ren dyser på enn å bytte. Er bilen tungstartet med masse svart eksos? I morgen skal jeg ta en slik renseoperasjon på my TDI. De gamle er defekte. Fikk et tilbud på brukte dyser som i følge delenr hos Boch Norge passet til en 90 HK TDI. Har 115 HK TDI. Ut fra det som skrives forstår jeg at de vil passe fysisk, men at effekten på motoren vil bli noe lavere med disse dysene kontra noen som er laget til en 115 HK TDI. Jeg hadde ikke montert 90HK dyser i en 115HK. Turboen din er beregnet for mere drivstoff enn en 90HK og du vil få en alt for mager blanding i motoren. Kan du starte bilen? Kan du beskrive hvordan motoren er i tomgang? Jeg har nettopp fikset bilen min som gikk noe ujevnt på tomgang. Hvor langt har bilen kjørt? Hvordan vet du at de gamle er defekte? Hvem er det som sa at dysene var defekte? Har de vært tatt ut og testet på benk? Det er umulig at alle fire dysene svikter. Det blir det samme som å punktere på alle 4 hjul samtidig. Hvor i landet bor du? For ikke så lenge siden fikk spørsmål om jeg kunne bytte dysene i en Passat. Det var en nabo som sa at dysene var defekte men feilen var glødeplugger for noen hundrelapper. Jeg tror at noen som prøver å bli kvitt noen gamle dyser han ikke får solgt. Endret 5. september 2015 av Indian
joka Skrevet 5. september 2015 Skrevet 5. september 2015 pumpedyse.. feil motorolje = utslitt kamaksel, som kan gjøre at alle 4 dyser ikke funker som de skal.
Indian Skrevet 5. september 2015 Skrevet 5. september 2015 pumpedyse.. feil motorolje = utslitt kamaksel, som kan gjøre at alle 4 dyser ikke funker som de skal. Pumpedyse? Han sier ikke at motoren har pumpedyse.
joka Skrevet 5. september 2015 Skrevet 5. september 2015 pumpedyse.. feil motorolje = utslitt kamaksel, som kan gjøre at alle 4 dyser ikke funker som de skal. Pumpedyse? Han sier ikke at motoren har pumpedyse. han sier i post #3 at det er en ANU, og det er pumpedyse
Indian Skrevet 6. september 2015 Skrevet 6. september 2015 (endret) pumpedyse.. feil motorolje = utslitt kamaksel, som kan gjøre at alle 4 dyser ikke funker som de skal. Pumpedyse? Han sier ikke at motoren har pumpedyse. han sier i post #3 at det er en ANU, og det er pumpedyse Takk. Jeg fikk ikke det med men uansett ville jeg prøve å finne ut først om dysene er utslitt. Delvis tette dyser kan lett renses som jeg gjorde med bilen min. Søk etter Liqui Moly Diesel purge i youtube. Jeg tok vibrasjonsmålinger før, etter og dagen etter. Det var en stor forskjell. Endret 6. september 2015 av Indian
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå