Gå til innhold

Gjorde jeg noe galt?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg kommer med min 15 fots askeladden og møter på en vannscooter utpå sjøen. Den kjører rett mot meg (så ut som den gjorde det med vilje) og jeg fortsetter mot den i middels stor fart. Jeg trodde hun kom til å svinge unna slik at vi ikke skulle kollidere men hun gjorde jo aldri det. Når vi er ganske nærme hverandre senker jeg farten og svinger mot styrbord, siden hun ikke svingte. Hun på vannscooteren skriker noe voldsomt etter meg (fikk ikke med meg hva hun sa) og jeg bare ser en annen vei og kjører. Gjorde jeg noe galt? Så jo ut som hun ville ha trøbbel når hun nærmest siktet på meg når hun kjørte

Endret av Lord-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er ganske galt gjort å vende seg vekk når noen prøver å kommunisere med deg.  Kanskje hun ville gjøre deg oppmerksom på at fenderene hang ute ellerno?

 

Ellers, når to båter er på møtende kurs skal begge båtene styre litt styrbord.  Dersom vannscooteren kom inn fra din styrbord side var det strengt tatt du som skulle vike, selv om det er normalt at den som er minst og raskest viker.  Dersom vannscooteren kom rundt en sving ellerno og så sikter seg inn på kollisjonskurs - så er det også galt.

Lenke til kommentar

Ja, det er ganske galt gjort å vende seg vekk når noen prøver å kommunisere med deg.  Kanskje hun ville gjøre deg oppmerksom på at fenderene hang ute ellerno?

 

Ellers, når to båter er på møtende kurs skal begge båtene styre litt styrbord.  Dersom vannscooteren kom inn fra din styrbord side var det strengt tatt du som skulle vike, selv om det er normalt at den som er minst og raskest viker.  Dersom vannscooteren kom rundt en sving ellerno og så sikter seg inn på kollisjonskurs - så er det også galt.

Morsom vits.. Jeg hadde ikke fendere med meg engang. Og vi kunne se hvordan hele trynet vrengte seg. Hun skreik noe og veivde med hendene, tydelig at hun var irritert. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ja, det er ganske galt gjort å vende seg vekk når noen prøver å kommunisere med deg.  Kanskje hun ville gjøre deg oppmerksom på at fenderene hang ute ellerno?

 

Ellers, når to båter er på møtende kurs skal begge båtene styre litt styrbord.  Dersom vannscooteren kom inn fra din styrbord side var det strengt tatt du som skulle vike, selv om det er normalt at den som er minst og raskest viker.  Dersom vannscooteren kom rundt en sving ellerno og så sikter seg inn på kollisjonskurs - så er det også galt.

Farlig farlig! Å lage egne regler kan være en invitasjon til ulykke!

Jeg vet det praktiseres, og gjør det selv, men da er det viktig å gjøre det TTT (tidlig, tydelig og tilstrekkelig).

 

Reglene er klare og forårsaker du en smell ved å være hyggelig - gjett hvem som får skylda?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...