Gå til innhold

GRIP – nytt spill inspirert av Rollcage


Anbefalte innlegg

15 år etter Rollcage-klassikerne vises det frem en spirituell oppfølger med navnet GRIP.

 

Spillet er under utvikling, og de trenger all støtte de kan få. Støtt dem gjerne på Kickstarter og spre budskapet!

 

Grip is a futuristic combat racing game that has competitors battle across diverse landscapes of distant worlds. Inspired by the Rollcage games of 1999 and 2000, Grip takes that heady cocktail of awesome weaponry and insane speed to a whole new level.

 

Lenker:

37ffa3f766652c6de94793ddcb4c0456_origina

 



https://www.youtube.com/watch?v=aIRWKoWSZAg

 

Mens vi venter

 

Nye og forbedrede versjoner av våre kjære klassikere går under navnene Rollcage Redux og Rollcage Extreme (Stage II), og kan lastes ned gratis til PC!

 

Sjekk gjerne også ut Steam-gruppa til Rollcage.

Endret av ahw_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke tall på hvor mange Rollcage-CD-er jeg hadde liggende rundt. Spillet fulgte jo med omtrent hvert eneste datakomponent jeg kjøpte en periode. Følte aldri jeg fikk det til å kjøre skikkelig - det gikk i sakte film hele tiden, samme hva jeg gjorde, selv om bildefrekvensen var høy nok. Da jeg senere fikk overkill hardware nok til å tvinge spillet i senk syntes jeg enda det var noe som manglet. Nummen kjørefølelse og lav tyngdekraft får det liksom ikke til å føles så "crazy" som det tror det er.

Lenke til kommentar

Inspirert av trackmania? :hmm:

 

Første TrackMania kom ut i 2003 mens første og andre (siste) Rollcage kom ut i 1999 og 2000. Om de har henta inspirasjon fra TrackMania også vet jeg ikke, men jeg får definitivt følelsen av Rollcage når jeg ser på GRIP.. Sjekk gjerne ut første Rollcage under. :)

 

Sjekk den slutten fra 7:00. :rofl:

 

 

Jeg har ikke tall på hvor mange Rollcage-CD-er jeg hadde liggende rundt. Spillet fulgte jo med omtrent hvert eneste datakomponent jeg kjøpte en periode. Følte aldri jeg fikk det til å kjøre skikkelig - det gikk i sakte film hele tiden, samme hva jeg gjorde, selv om bildefrekvensen var høy nok. Da jeg senere fikk overkill hardware nok til å tvinge spillet i senk syntes jeg enda det var noe som manglet. Nummen kjørefølelse og lav tyngdekraft får det liksom ikke til å føles så "crazy" som det tror det er.

 

Personlig hadde jeg det mye moro med en demo av Rollcage til PSX da jeg var rundt 12 år gammel. Fikk da spille samme bane som i videoen over (Daytona). Den gang var det en av mine favoritter, så jeg fikk virkelig en nostalgisk følelse da jeg fant spillet igjen her om dagen.

 

Har rukket å bruke litt tid på Rollcage Redux, som faktisk er (en litt oppusset) Rollcage, og dermed fortsatt litt tamt, spesielt etter nåtidens standard. GRIP derimot virker å gi en mye bedre følelse av høy fart.

Endret av ahw_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...