Gå til innhold

Det er ikke så lett å være kunde - et lite dikt.


Anbefalte innlegg

Det er virkelig ikke noe lett å være kunde i dag. Spesielt ikke i en databutikk. Det står kanskje 10 stykker foran deg i køen og du har jo dårlig tid. Hvorfor i all verden vet de ikke det bak disken?!?

 

FY ****! Harddisken røyk etter en måned... LATTERLIG service! Jeg skal ned og klage og virkelig fortelle dem hvor David kjøpte ølet sitt! Tenke seg til.. Dette blir det sak av!

 

Hvorfor i HELVETE tar det 3 dager før jeg får tilbake PC'en min fra reparasjon?!? Fortalte jeg ikke hvor mye det hastet?? Det haster MYE mer enn de 40 andre som også har levert inn sine PC'er! Jeg skal tross alt lese mailen min!!!

 

Dette er latterlig!! Nå har jeg handlet en tøff PC her hos "databutikken"! Og to andre kompiser har også handlet skikkelige PC'er! Og det værste er... jeg får ikke rabatt og de gidder ikke rulle ut den røde løperen for meg! Det er tross alt JEG som holder butikken gående med mine 50.000,- jeg legger igjen hver måned!

 

Hvordan har det seg at JEG vet alt om å drive et datafirma 1000 ganger bedre enn de idiotene som jobber der?? Hadde JEG hatt et datafirma, skulle det vært sånn og sånn og sånn og ALT skulle vært bra! HAH! Dere kommer ALLE til å gå konkurs når jeg starter mitt eget firma!

 

 

 

 

 

.... var visst ikke så lett alikevel....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TomasK:

 

Dette var et heller labert forsøk på å leve opp til telenor-diktet nå nylig...

 

Før det prøves, skal du vite at det må INNHOLD, RIM og LITT sammenheng til for å kunne tukte noe som det!

 

Ikke prøv med den der hermingen bare fordi en prøvde det og det gikk bra for han ... det blir for dumt !

Lenke til kommentar

For det første så har jeg ikke lest noe telenor dikt, så plz... Dette er nøyaktig hva jeg prøvde å poengtere her: de som jobber i en databutikk fatter hva jeg mener, dere andre fatter ikke noe. Dikt var kanskje feil, ironi er mer korrekt.

 

Arg.. hater når forståsegpåere kommer med teite uttaleser om ting som jeg gjør og ikke gjør.

Lenke til kommentar

Ansatte i butikken har ingenting dei skule ha sagt i forhold til kunden. Kunden har alltid rett, og om ein butikk ikkje klare å tilfredstille kunden, vel synd for butikken.

Kunden finn ein butikk som han er nøgd med.

 

Eg har overhodet ingen sympati for butikkar/ansatte som må høyre klager frå folk som har stått lenge i kø/må vente lenge på å få maskina reparert.

 

Har du starta butikk får du ta konsekvensen av det og behandle kundane slik dei vil bli behandla.

 

Td. har ein stor databutikk her i byen(den største) mista meg som kunde, etter at eg har vore der fire gonger på forskjellige vekedagar/tidspunkt og kvar gong stått i kø mellom 20 og 35 minutt. Hurtigkø my ass.

 

(Går her ut frå at du er butikkansatt og er lei av klagande kunder, eller har sympati med slike. Det var iallfall slik eg forstod innlegget/ironien din)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-23 20:06, Ola PeK skrev:

Ansatte i butikken har ingenting dei skule ha sagt i forhold til kunden. Kunden har alltid rett, og om ein butikk ikkje klare å tilfredstille kunden, vel synd for butikken.

Kunden finn ein butikk som han er nøgd med.


Eg har overhodet ingen sympati for butikkar/ansatte som må høyre klager frå folk som har stått lenge i kø/må vente lenge på å få maskina reparert.


Har du starta butikk får du ta konsekvensen av det og behandle kundane slik dei vil bli behandla.


Td. har ein stor databutikk her i byen(den største) mista meg som kunde, etter at eg har vore der fire gonger på forskjellige vekedagar/tidspunkt og kvar gong stått i kø mellom 20 og 35 minutt. Hurtigkø my ass.


(Går her ut frå at du er butikkansatt og er lei av klagande kunder, eller har sympati med slike. Det var iallfall slik eg forstod innlegget/ironien din)


 

Hvem har sagt at Komplett Data Oslo har hurtigkø?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-23 20:06, Ola PeK skrev:

Kunden har alltid rett, og om ein butikk ikkje klare å tilfredstille kunden, vel synd for butikken.

Kunden finn ein butikk som han er nøgd med.


 

Hvordan kan du si at kunden alltid har rett. Dette gjelder kanskje i restaurantbransjen, men ikke ellers. Klart en ansatt skal strekke seg langt for å yte god service ovenfor en kunde, men et sted går grensen. Dette vil du skjønne hvis du en gang står på den andre siden av disken...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-23 20:43, thorhansen skrev:

Av alle returene Komplett data hadde i 2001, var 92% av de faktisk ikke defekt, men forårsaket av brukerfeil. Komplett hadde gått konkurs for lenge siden hvis de skulle operert med 'Kunden alltid har rett' prinsippet.


 

Endelig en til som har skjønt hvordan man dessverre "må" drive butikk for å overleve...

 

[ Denne Melding var redigert av: cerveza på 2002-02-23 20:58 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-23 20:06, Ola PeK skrev:

Ansatte i butikken har ingenting dei skule ha sagt i forhold til kunden. Kunden har alltid rett, og om ein butikk ikkje klare å tilfredstille kunden, vel synd for butikken.



 

Hvor har du lært dette?

 

Quote:



Eg har overhodet ingen sympati for butikkar/ansatte som må høyre klager frå folk som har stått lenge i kø/må vente lenge på å få maskina reparert.



 

Skulle satt deg bak disken i 8 timer med konstant 30 mennesker i kø, så tviler jeg på at du hadde sagt det samme. Men jeg er enig med deg at butikker skulle hatt egne mottak for returer / reperasjoner slik at man har en mulighet for å rette opp kundens dårlige inntrykk.

Lenke til kommentar

On 2002-02-23 20:06, Ola PeK skrev:

Quote:

>Ansatte i butikken har ingenting dei skule ha sagt >i forhold til kunden. Kunden har alltid rett, og om >ein butikk ikkje klare å tilfredstille kunden, vel >synd for butikken.

>Kunden finn ein butikk som han er nøgd med.

 

"Kunden har alltid rett!"

En sannhet med modifikasjoner, det skjønner vel alle.

La meg ta et par eksempler:

 

Ekstreme:

1) Kunden: Jeg skal ha en AMD XP 2000+ som koster Kr 500,- (Har kunden alltid rett skal jo selgeren selge kortet til denne prisen :wink:

2) Kunden: Jeg mistet harddisken ned slottstrappen, jeg vil ha en ny. (Går denne igjennom går denne butikken fort konk :wink:

 

Paradokser:

Kunde 1: Jeg skal bare ha et skjermkort, trenger ikke stå i kø i fem minutter.

Kunde 2: Jeg har ventet i tre minutter, ikke f*** om noen som akkurat kom inn i butikken skal gå foran meg.

Kommentar: Ja, et paradoks :smile:

 

Selvsagt skal man ha respekt for kundene når man jobber i en butikk (eller uansett hvor man jobber)

Men uansett hvor man jobber må man ha retningslinjer til hvordan kunder imøtegåes.

Hvis en kunde vil ha tilbake pengene fordi produktet ikke fungerte på maskinen hans, kan man ikke godta dette sålenge kunden ikke har fått garanti for at det skal virke. Hva skal butikken gjøre med en harddisk som har "monteringsriper" på begge sider?

Eller med et høyttalersett der kunden har kastet esken og mistet driver CD'en??

Eneste løsningen på dette er å øke prisene, og det er ikke i kunden(e)s interesse?

 

Men, joda. Kunden har alltid rett - i ca 97% av tilfellene :smile:

Lenke til kommentar

Greit nok, eg skal moderere meg litt, og heller seie at kunden "alltid" har rett. Det fins sjølvsagt unntak og urimelege kundar.

Men iallfall i gang debatten :smile:

 

Og tilfellet med meg i kassen i 8 timar med 30 kunder i kø? Det er naturlegvis ikkje nødvendigvis ekspeditøren sin feil at det er kø, men at det konstant er 30 stk. i kø indikerer vel at butikken manglar bemanning?

Ergo, eg har forsatt ikkje spesiell sympati for butikken, den må vere i stand til å ta unna etterspørselen.

Lenke til kommentar

Quote:


Ergo, eg har forsatt ikkje spesiell sympati for butikken, den må vere i stand til å ta unna etterspørselen.


 

Mindre kø = en ekstra ansatt.

En ekstra anstatt = ca 350.000 kroner pr. år.

 

Eieren av butikken spør seg: Vil en ekstra ansatt øke omstetningen med ca 1-3 millioner? (kommer an på butikkens netto resultat)

-eller skal vi øke prisene?

 

En balansegang, dette...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...