Gå til innhold

vi trenger en 9800 poll!


IntelAmdAti

Anbefalte innlegg

jess, moderatorer, hva med å starte en radeon9800 poll? jeg ser det er mange på forumet som har trøbbel med dette kortet, enten har kortet veldig høy feilprosent eller så er det veldig mange som kjøper disse kortene og dermed mange som også vil få problemer-.

 

"hvilke problemer har du hatt med eller har med ditt 9800 kort?"

 

"ingen!"

"fps-dropp i cs - jeg har ikke klart å fikse dette"

"fps-dropp i cs - jeg har klart å fikse dette"

"ustabilt, men kun i cs"

"ustabilt i diverse spill"

"artifacts på skjermen i spill og/eller i windows"

"jeg mottok ett defekt kort som måtte byttes"

"annet"

"jeg hadde trøbbel med kortet men jeg klarte å fikse det"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt problemer med cat 3.9 uansett hvilke program jeg starter får jeg 10 sec med svart skjerm etterfulgt av en feilmld om et alvorlig systemfeil i windows og må resette maskinen. Etterpå får jeg slik "send feilmld" funksjon og det står det at det er skjermkortdriveren som fokker seg. Gikk tilbake til Cat 3.8 og alt er nok en gang i orden :gretten:

Lenke til kommentar

Er en her på forumet som hevder at det hjelper å dedikere en strømkabel rett i fra PSU til kortet, da det trenger mye strøm. Men jeg er litt usikker på dette. Men er verdt å prøve for dere som har problemer. Mulig det ligger noe i det, blir jo mindre spenning og mere amper jo mere motstand du kobler til en kabel.

Lenke til kommentar

Mitt har putra og gått helt fra 3.4 til 3.9, og jeg har ikke hatt ett eneste problem! første gangen jeg skulle starte Warcraft III med 3.8 så fikk jeg svart skjerm. På andre forsøk gikk det, uten at jeg endret på noen instillinger! Jeg er strålende fornøyd.

 

BTW, kortet er et Sapphire Radeon 9800 Atlantis 128MB DDR

Lenke til kommentar
Det skrives på Rage3D forumet at ekstra strømkabelen som kobles på kortet kun brukes i oppstarten.....

 

Den kan nappes ut etterpå !

Vitsen med å ta den ut ? Kan det ha noe med saken å gjøre at kortet kan bli varmere under overklokking hvis strømkaber`n står i ?! :-)

Vitsen er vel at du kan ta den ut uten at det gjør noe - den er ikke så viktig at du trenger å dedikere strøm til den.

 

Er enig med Collapse Generation, har aldri hatt noe problem hverken med 3.8 eller 3.9 (heller ikke i CS - 1.5 og 1.6) og skjønner ikke helt hva folk gjør jeg heller. Hvis du faktisk gidder å gjøre det ordentlig så blir det ikke problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...