Gå til innhold

celron fysj!


makat

Anbefalte innlegg

celron er en lure prosessor. :lol::lol:

en C på 2,4 ghz yter det samme som en p4 på 1,7 ghz eller en AMD 1800XP proserssor :grine: :grine: :(:(:(

 

noe som lurer Folk som bare ser på cpu hastigheten. eller folk som kjøper pc etter og ha sett et bra tilbud på en bærbar pc i elkjøp katalogen :lol::lol::lol::lol::lol::D:D

 

 

 

 

 

 

:grin::(:( :grine:

Endret av makat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja vis du skal ha en liten ftp server eller lignende er celeron en helt grei invistering til du bytter hovedmaskina di eller man kan evt ha den som en liten spill server men ellers så er den ment for kontor miljøet og den er også ment som en direkte konkurent til amd duron som er 15% svakere en stor tromma selv.

 

 

og en cpu er en cpu vurderer en vifteløs via til server hadde vært greit men da kan man ikke kjøre noe spill server og da er stort sett poenget borte

Lenke til kommentar

Heh.. va digg å få bytta ut min celly 2 ghz med en p4 1,8 ghz.. cellyen klokka til 2,7 ghz mens p4,en går til 2,5 ca (har bare dårlig sis chipset som støtter maks 1.6 volt)

og det var sån eeevig stor forskjell hehe :) 7100 i 3dmark 2001 med celly @ 2,7 ghz .. 13300 i 3dmark 2001 med p4 @ 2,5 .. så ja.. men celly er mye for penga! kjøp celly og demo hovedkort fra komplett = genial liten dille box

Lenke til kommentar

Centrino da? Det går ikkje an å klage på slikt. Dersom du skal investere i noko til 5-15 000 så går du ikkje på Rema eller Elkjøp og tar det første du ser. Det skader ingen å spørre folk som har vet på slikt om hjelp.

 

Antall Mhz er og kjem alltid til å være slik.

 

Hadde vært litt morro om Elkjøp hadde solgt CPUer. Du kjøpte ein Celeron 2ghz (eksempel, er ikkje sikkert 1,6 eksisterer ein gang) og sa den ikkje funka (OC) og krevde ein med samme antall mhz..."Eg skal ha ein Pentium4 2ghz!"

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Postet under bærbar, javel.

 

AMD er "bedriten" til bærbar, Celeron er overlegen, da strømforbruket er mindre.

 

I stasjonære pc`er er jo saken en annen.

 

 

Lurer på hvorfor en moderator ikke har gitt noen "en ferie" (voksen betegnelse på å utestenge noen, det tar liksom litt av ansvaret ut av handlingen.) for overdreven bruk av smileys. (Joda, jeg etterlyser _fortsatt_ konsekvens her!)

Lenke til kommentar
Celron på 2,4 ghz yter det samme som en p4 på 1,7 ghz eller en AMD 1800XP prosessor 

 

Det kan kanskje stemme at P4 Celeron 2.4GHz yter omtrent som en P4 1.7GHz, men AMD Athlon XP 1800+ yter nok vesentlig bedre enn disse. Jeg har hatt en Athlon XP 1800+ selv, og den var minst like rask som den P4 2.2GHz som jeg hadde på jobben:

http://www.digit-life.com/articles/athlonxp1800/

http://www.tech-report.com/reviews/2001q4/...xp/index.x?pg=1

http://www.active-hardware.com/english/rev...r/xp-153ghz.htm

 

Hvis du skal sammenligne med P4 Celeron 2.4GHz med noen AMD prosessor, så yter trolig Duron 1.6GHz minst like bra.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...