Gå til innhold

Hjelp til kjøp av brukt gaming pc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var et veldig godt kjøp. Sånne pc-er går unna momentant, så man må være kjapp. Synd at du ikke fikk tak i den.

 

Det var det beste kjøpet som jeg fant på Finn. Men den jeg linket til i post #18 er heller ikke så verst. Socket 1155, i5, 120GB SSD, 1,5TB HDD, W8.1 Pro. Det eneste som mangler helt er et skjermkort. Han skal ha 3.500 for den, legg til et skjermkort til ca 1.500 så er du oppe på 5.000 og da har du en brukbar maskin.

Lenke til kommentar

Eneste problemet er at han bor langt unna. Jeg bor i Oslo området og vil helst se den før jeg kjøper. Sitter forresten på flyet hjem fra Trondheim. Hvis ikke hadde jeg nok hatt den pcen nå!

Det var et veldig godt kjøp. Sånne pc-er går unna momentant, så man må være kjapp. Synd at du ikke fikk tak i den.

 

Det var det beste kjøpet som jeg fant på Finn. Men den jeg linket til i post #18 er heller ikke så verst. Socket 1155, i5, 120GB SSD, 1,5TB HDD, W8.1 Pro. Det eneste som mangler helt er et skjermkort. Han skal ha 3.500 for den, legg til et skjermkort til ca 1.500 så er du oppe på 5.000 og da har du en brukbar maskin.

Lenke til kommentar

Den siste er socket 1366 prosessor/hovedkort. Det er det eldste som fortsatt er brukbart. Er en i7 i denne så det skulle holde. Har SSD, står ingenting om HDD, men å legge til en HDD er billig. Skjermkortet aner jeg ingenting om som vanlig. Os er W8.1 Pro, det er bra. Er skjermkortet brukende til lett spilling fortsatt så tror jeg det er et brukbart kjøp. Må du ha nytt skjermkort så er du oppe på ca 5.500, fortsatt et av de mer fornuftige kjøpene.

 

Den første er en mangelfull annonse. 35.000 nypris høres bare for mye ut. Det står det er en Dell, men kabinettet er jo Alienware et-eller-et-annet. Så det er jo et selvbygg og ikke Dell. Ellers lite informasjon. Suspekt.

Endret av SteinarN
Lenke til kommentar

Prosessoren er ikke all verden, en AMD Phenom II X4 975, bittelitt svakere enn dagens i3 prosessorer. Men han har jo et supert skjermkort, 250GB SSD + HDD. Alt i alt tror jeg det er et brukbart kjøp.

Endret av SteinarN
Lenke til kommentar

Det er det gamle 1366 socket hk/prosessor, som er det gamleste som fortsatt er godt brukbart. Mye ram, men ingen SSD. Skjermkortet får du finne ut av selv. Må du ha et nytt til 1.500 så er du på 4.800, men da fortsatt uten SSD. En 120GB SSD så er du på ca 5.500, 240GB et par-tre hundrelapper til. Kan være et bra kjøp, spesielt hvis skjermkortet kan duge på et vis til moderat/enkel spilling.

 

Edit: Tror ikke du kan tape stort på denne pc-en uansett, prisen som den er høres veldig grei ut, selv om skjermkortet ikke skulle være allverden.

Endret av SteinarN
Lenke til kommentar

Slå til på den. Tviler på du finner bedre maskin uten å gå opp en (god) del i pris.

 

Mye skjermer å velge mellom, har ikke noen spesifikke forslag akkurat nå, men for ca 2.000 får du en grei 1920x1080 skjerm.

 

Har sett et par andre til ca samme pris, men dårligere spec. Eller så samme spec til høyere pris.

F.eks denne, den har riktignok SSD, men ikke skjermkort ser det ut som: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=62791999&searchclickthrough=true&searchQuery=hovedkort

Hva syntes du Steinar?

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=63113187&searchclickthrough=true&searchQuery=gaming%20pc

Endret av Th3BTK
Lenke til kommentar

 

Slå til på den. Tviler på du finner bedre maskin uten å gå opp en (god) del i pris.

 

Mye skjermer å velge mellom, har ikke noen spesifikke forslag akkurat nå, men for ca 2.000 får du en grei 1920x1080 skjerm.

 

Har sett et par andre til ca samme pris, men dårligere spec. Eller så samme spec til høyere pris.

F.eks denne, den har riktignok SSD, men ikke skjermkort ser det ut som: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=62791999&searchclickthrough=true&searchQuery=hovedkort

Hva syntes du Steinar?

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=63113187&searchclickthrough=true&searchQuery=gaming%20pc

Slå til på denne. Den har et AMD AM3+ hovedkort som fortsatt er i salg i dag. Prosessoren, FX 8120, er kanskje ikke i salg lengre. Den er ca 10-20% svakere enn en FX-8320 som er i salg i dag for ca 1.500 hos Komplett. Disse prosessorene yter ca like bra eller bedre enn 4.de generasjon i5 som fortsatt er i salg. Hovedkortet koster 890 hos komplett. Aner som vanlig ikke noe om skjermkortet. Skjermer følger med, har ikke undersokt hvordan de er. Det er 120GB SSD og en ca 500GB HDD.

Edit: 8GB ram er også helt ok.

 

Dette et meget godt kjøp. Kan ikke forstå annet.

Endret av SteinarN
Lenke til kommentar

Takk! :)

Da tror jeg at jeg må prøve å få ta i han andre igjen. Hva syntes du om den pcen forresten? prisen er jo også med to skjermer, tastatur og mus? http://www.finn.no/f...Query=gaming pc

 

Jeg hadde helt klart gått for denne du lenka her hvis det han skriver om pc'en sin stemmer.

I5 3570 er en kurant gaming prosessor som kommer til og holde i mange år til.

 

Og den har en Gtx titan 6gb... Grafikkort er det viktigste på en gaming maskin og Gtx titan er noe av det beste du får tak i. Den vill klare og kjøre så og si alle spill som er der ute på høy/ultra innstillinger

 

8gb med ram er helt greit for gaming.

 

Den har 750w strømforsyning.

 

Og hovedkortet er z77 som er det beste i 1155 socet klassen.

.

Er det spilling du er ute etter så ser jeg på dette Om det beste valget

 

Ssd er ikke noe man må ha... Gjør bare pc'en raskere men det kan du skaffe senere om du ønsker en gang.

Endret av larriss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...