Gå til innhold

Hvorfor virker forrige eiers download spill? (xbox one)


Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt Xbox one nummer to i huset, denne skulle det være installert to spill i fra forrige eier (Ett kjøpt via xbox store og ett fulgte med konsollen, sunset overdrive edition). Var sikker på att disse var knyttet til hans gamertag og så aldri på de spillene som noe pluss i og med att jeg var skrå sikker på att de ikke virket med min gamertag da hans er slettet. Men det gjør de!

 

Mine spm er derfor, hvordan kan det ha seg att disse spillene virker når hans gamertag er slettet? Kan det være fordi jeg ikke har satt opp denne som min "Hjemme xbox" att det fortsatt er hans "hjemme xbox" selv om gamertag'en hans er slettet?

Er det mulig å se hvem som "eier" nedlastede spill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er bare ren spekulasjon, men vil tro alle som bruker en XBone får lov til å bruke spillene på den. Dvs har du fire profiler på en XBone trenger du neppe kjøpe spillene fire ganger. Dermed er det ikke du som har kjøpt spillene, men fordi de er fysisk nedlastet vil du kunne spille dem på din egen profil. Dette har jeg nok ikke testet, da jeg til dags dato aldri har trengt to profiler på en konsoll. Eneste måtte være for achivements jeg driter i, og foretrekker å samle dem sammen med noen uansett. Er mye morsommere å sitte tre, fire stk sammen og prøve å få et vanskelig achivement, enn å sitte helt alene og slite på egenhånd. Litt vanskelig med high five når man bare er en person. :p

 

En annen tanke er at XBone fikk mye pepper fordi MS krevde at den skulle logge seg på nettet hver dag. Dette ble sterkt redusert etterhvert, før det ble borte fullstendig. Mulig det rett og slett bare er at XBonen din ikke har koblet seg til nettet for å sjekke hvem som eier spillene. Hvis dette stemmer kan du i teorien miste spillene når du er på nettet neste gang. Men jeg understreker at dette KUN er en teori.

 

En tredje ting er at Sony køddet mye med MS når det gjaldt dette med å låne spill av andre.  Mulig MS har lært av dem, og gjør brukte spill og å låne spill enklere. :)

 

Lenke til kommentar

Dette er bare ren spekulasjon, men vil tro alle som bruker en XBone får lov til å bruke spillene på den. Dvs har du fire profiler på en XBone trenger du neppe kjøpe spillene fire ganger. Dermed er det ikke du som har kjøpt spillene, men fordi de er fysisk nedlastet vil du kunne spille dem på din egen profil. Dette har jeg nok ikke testet, da jeg til dags dato aldri har trengt to profiler på en konsoll. Eneste måtte være for achivements jeg driter i, og foretrekker å samle dem sammen med noen uansett. Er mye morsommere å sitte tre, fire stk sammen og prøve å få et vanskelig achivement, enn å sitte helt alene og slite på egenhånd. Litt vanskelig med high five når man bare er en person. :p

 

En annen tanke er at XBone fikk mye pepper fordi MS krevde at den skulle logge seg på nettet hver dag. Dette ble sterkt redusert etterhvert, før det ble borte fullstendig. Mulig det rett og slett bare er at XBonen din ikke har koblet seg til nettet for å sjekke hvem som eier spillene. Hvis dette stemmer kan du i teorien miste spillene når du er på nettet neste gang. Men jeg understreker at dette KUN er en teori.

 

En tredje ting er at Sony køddet mye med MS når det gjaldt dette med å låne spill av andre.  Mulig MS har lært av dem, og gjør brukte spill og å låne spill enklere. :)

 

Joda, om en bruker har kjøpt ett spill så kan alle spille det. MEN som jeg skrev i første post så slettet forrige eier sin bruker før han sendte den. Så hans bruker er ikke der mer så jeg måtte legge inn min egen før jeg fikk startet spillene jeg ikke eier. Og konsollen ble koblet til nett fra første stund.....

Lenke til kommentar

Er noe med dual license, hvor den kan spilles på både samme gamertag og "hjemme xbox". 

Er usikker, noen har sikkert et bedre svar. Husker jeg googlet endel tidligere for å få svar til dette.

 

Akkurat, tenkte meg det var noe med hjemme konsoll å gjøre.. Får bare holde meg unna å trykke der da så får jeg se hvor lang tid det tar før selger kjøper seg ny xbox :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...