Gå til innhold

Usikker på utdanning etter fagbrev som elektriker


Nikkgg6

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er lærling nå og ønsker å utdanne meg mer ettersom jeg ønsker å ha flere valg enn å trekke kabler resten av livet. Men jeg er usikker på hva. Teknisk fagskole høres interessant ut, men jeg har hatt lyst til å studere økonomi og ledelse en god stund nå. For deretter ta master. Men jeg tenker hvor attraktiv det er med bakgrunn som elektriker i jobb innen for økonomi i forhold til bli ingeniør. Har dere noen erfaringer eller tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingenting i veien for å bli økonom med fagbrev i elektro. Du må ta generell studiekompetanse uansett hva du skal studere, med unntak av ingeniørfag hvor du kan ta forkurs eller Y-vei ved enkelte skoler. Tverrfaglig kompetanse er alltid en positiv ting, så jeg ville ikke tenkt for mye på akkurat det. I alle tilfeller: Ta utdanning innen et fagfelt som interesserer deg, og som du er sikker på at du vil trives i senere. Om det er øk/adm eller tekniske fag er opp til deg selv. 

Lenke til kommentar

Industriell økonomi? 

Det kan nok være et veldig bra valg, men det kommer nok litt an på hva du tenker å jobbe med. Dersom du tenker å starte ditt eget elektrikerfirma vil teknisk fagskole være bedre pga installatørpapirene. Jeg tror nok du må kikke inn i krystallkula og finne ut hva du tror du vil drive på med og ta valget basert på det.

Lenke til kommentar

 

 

Industriell økonomi?

Det kan nok være et veldig bra valg, men det kommer nok litt an på hva du tenker å jobbe med. Dersom du tenker å starte ditt eget elektrikerfirma vil teknisk fagskole være bedre pga installatørpapirene. Jeg tror nok du må kikke inn i krystallkula og finne ut hva du tror du vil drive på med og ta valget basert på det.

Takk for svar, får se det ann! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...