Gå til innhold

Provoserende utsagt fra Djupedal og Giske


Anbefalte innlegg

Var det bare meg eller var det utrolig provoserende å høre på Øystein Djupedal og Trond Giske på Dagsrevyen idag. De snakket om at Solberg måtte være et forbilde og ikke ha bo-adresse i Monaco for da betaler han bare 5% skatt. Giske presterer å si at hvis Solberg flytter hjem så skulle de bygge motorbane for de pengene han skatter. Håper for hans egen skyld at det var spøk. Hvem som helst skjønner vel at de pengene går til noe helt annet. Djupedal sier at han mislikte sterkt at Solberg bor i Monaco. Hva med alle fotball- og alpinstjernene? Har han noen som helst rett til å uttale seg om hva Solberg gjør privat i beste sendetid? For meg ser det ut som REN misunnelse. Solberg har gjort en fantastisk prestasjon og virkelig stått på. Norge har ikke løftet en finger for å hjelpe han. De har faktisk motarbeidet med å ha så høye avgifter på biler og er ikke særlig motorsportvennlig. I Finland er det egne motorsportskoler og kjørestipend hvor de lærer alt om kjøring og den slags. Har Norge noe liknende, eller kommer til å få? NEPPE. Det eneste vi får er avgifter som går på effekt, volum og vekt. Snart inkluderer vel avgiftene dreiemoment også. Politikerne har ikke funnet ut dette "smutthullet" ennå. Men det kommer nok.

Hvis Øystein Djupedal og Trond Giske hadde spurt seg selv og svart ærlig hva de ville gjort hvis de var verdens beste rallyfører, om de ville betalt halvparten i skatt til griske politikere eller bodd i Monaco hvor det er kort vei til alle rally-løp og 5% skatt, så tror jeg pipen hadde fått en annen lyd.

Det provoserte meg så grenseløst at de klarte å stå fram på TV i beste sendetid på statskanalen NRK1 og vise hvor misunnelige de egentlig er.

Fikk lyst å sende leserbrev til VG eller Dagbladet, men nøyde meg med dette.

 

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Helt på sin plass å påpeke at det er feigt å flytte til Monaco fordi det er så høy skatt i Norge!

For hobbykommunister ja.

 

Men du kan jo betale dobbel skatt for å oppveie det du da.

Vi må alle ofre noe for fellesskapet, sant, og hvis vi ofrer dobbelt så mye blir fellesskapet dobbelt så godt.

 

Hm, snedig tanke.

Hvis jeg da også betaler dobbelt så stor skatt, blir fellesskapet 4 ganger bedre da?

 

Besnærende matematikk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...