Gå til innhold

Lukket vannkjøling - hvilket er "best"?


andylove

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Ser etter et lukket vannkjølingssett til min mediaPC. Konkludert med at jeg antageligvis ikke trenger all verdens da den skal kjøle ned en i5 som ikke er klokket.

 

Sett på Corsair sine varianter og sliter litt med å se forskjellen, men ser også at det har kommet langt flere på banen. F.eks Intel sin løsning.

 

Hvilke av disse er solide valg for meg som er opptatt av å ha det stille og er fornøyd med en enkel installasjon som ikke trenger all verdens vedlikehold? (les vedlikeholdsfritt)

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til ditt formål syntes jeg det høres smartest ut å bare kjøpe en billig 120mm aio, og så bytter du ut viften hvis du syntes den bråker for mye. Du trenger ikke stor kjøleeffekt og jeg tror det blir litt spekulasjoner om en variant til et par hundre kroner mer vil vare lenger. Flere av disse AIO'ene har høy feil-rate. Mener å ha hørt at Corsair H105 er et unntak fra dette da ..

 

Forslag til rimelig 120mm

http://www.multicom.no/cooler-master-cm-seidon-120v-ver_/cat-p/c/p7612091

og evt ny vifte mhp støy

http://www.multicom.no/noctua-nf-f12-pwm-stillegaende-120mm-vifte/cat-p/c100330/p4408650

Lenke til kommentar

Ja det kan bli spennende. Usikkert om TS får en 240 inn i mediaPC'n sin da (min HTPC støtter iallfall ikke dette).

 

Et par ting med den artikkelen

 

It also uses EK-Vardar high static pressure fans in combination with PWM controls to provide minimal noise footprint which is a common issue for existing AIO users.

 

Dette er jo bare tull. Støyen kommer av at viftene må jobbe hardt, fordi systemet som helhet har for lav effekt (tynn radiator, lav flow etc). Viftene og PWM-styringen (eller viftestyring generelt) er jo enkelt å gjøre noe med uansett hvilken AIO det er snakk om.

 

This allows users to add, for example, a prefilled QDC-enabled GPU water block. EKWB will offer such custom add-ons at the release date of Predator 360.

 

Hva mener de egentlig her? Kjøper man en ferdig fylt GPU blokk? Og kan man kun bruke denne typen? Hvis man kan bruke hva man vil, så er det jo ikke så enkelt å "prefill" den. Skal man da trykke den opp i et annet system og så flytte den? Skribenten her kunne vel bare skrevet at man kan koble inn et reservoir vba QD for å trykke opp GPU blokk, for så å evt fjerne den (res) igjen hvis ønskelig. 

 

Positive her er en god pumpe.

Radiator (PE) .. vi får se. Likte enheten pumpe\rad da. Var litt stilig og enkel å flytte. Bare la blokkene stå igjen.

Prisen her kan bli relativt høy. 199 dollar for 240'n med dagens kurs og inkl. moms (hvis vi kan regne med den..) er 2100+

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...