Gå til innhold

Lengre "ferie", tips/erfaringer?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er i en situasjon der jeg tror jeg kunne ha godt av (og har mulighet til) å reise bort noen måneder.

Jeg ser vel primært etter et sted med en annen kultur der jeg kan bli kjent med andre mennesker samtidig som jeg gjerne vil bo godt og billig (typ leie et hus/leilighet). 

 

Tenker å være borte mellom to og tre måneder, og i utgangspunktet bo på samme sted, men er ikke helt fremmed for å "splitte" reisen mellom to steder. Ser for meg å dra i f.eks. september, men åpen for det meste. Har lyst til å bo et sted med fine naturomgivelser osv, fremfor en storby.

 

Spørsmålet blir da om noen her har erfaring med slikt? Tips? Hvor anbefales det å dra? Sørøst Asia eller latin-amerika? Cuba? Hva gjelder budsjett har jeg spart opp nærmere 50.000 kroner, for lite? Vil helst ikke bruke alt. Tenker jo at man kan bo relativt billig i et lavkostland og flybilletter kommer kanskje på rundt 7-8000?

 

Håper på svar her og ble det uklart er det bare å spørre.

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje lite hjelpsomt, men jeg anbefaler deg å dra dit du har lyst. Fine naturomgivelser har jeg vært i på alle kontinenter. Ville tenkt litt gjennom hva slags aktiviteter du har lyst til å fylle dagene med. Et par-tre måneder er ikke mer enn at en får tiden til å gå med å dra med noen bøker og tilbringe kveldene på bar, men det er også nok tid til at du kan bli godt kjent med fjellene i et område, lære et språk, etc.

 

Budsjettet burde holde greit i de fleste områder. Dette burde stort sett være plankekjøring, eneste det er verdt å gjøre litt ekstra research på er hvor kurant det er å som utlending få tak i en leilighet for et kort tidsrom i landet du tenker deg til.

Lenke til kommentar

Hadde planer om å svare her jeg også men dæven som tida fløy!

 

Spørsmålet ditt blir ekstremt "svevende" - bestem deg for hvor du ønsker å reise først.

 

-Jeg har god erfaring fra Vietnam - gode reiseruter og venner/kontakter som med glede hjelper deg om du skulle ha behov fordet.

I tillegg er dette et EKSTREMT trygt land å loffe rundt i på egenhånd enten du er gutt eller jente. Ingenting å bekymre seg for.

-Så, om dette skulle bli ditt reisemål - Ta kontakt så hjelper jeg deg med glede.

 

Lao og Cambodia også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...