Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med booting


Anbefalte innlegg

Hei jeg har hatt pcen min i litt over 1 år nå. Jeg bygde den selv og det har vært problemfritt til nå. Jeg skulle starte opp pcen og fikk opp en medlign der det står "Reboot and Select proper Boot device or Insert Boot media in selected Boot Device and press a key". Jeg har prøvd å reboote den men det fungerte heller ikke. Er det SSD som er ødelagt eller er det noe annet?

Endret av xtyfoonx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå inn i bios og se om du ser SSD der. Ser du den ikke så sjekk at kablene til SSD sitter ordentlig i. Prøv eventuelt å sette kabelen i en annen port på hk.

 

Hvis du ser SSD i bios, du har ikke en minnepenn stående i en usb port da og valgt USB før SSD i boot priority?

Je ser SSD på bios, jeg har også disabla USB booting

Lenke til kommentar

Da kan det enten være feil på SSD eller så har bootfilene på SSD blitt korrupt. Har du installasjonsmedie? Har du det så kan du prøve å boote til medie og velge oppstartsreparasjon. Har du en annen pc så kan du og prøve å sette SSD inn der og se om den er lesbar på normal måte.

Jeg kjøpte ny ssd og prøvde den nå. Jeg prøver å få installert windows på den men det har stått "Installasjonsprogrammet startes" i 30 min nå. Vet du hva som kan være problemet?

Lenke til kommentar

Forsøk å ta ut den gamle SSD-en mens du installerer Windows.

Har vært borti at døde/døende disker gjør at ting tar evigheter ved booting/installasjon av Windows.

Den gamle ssd er helt koblet ut, jeg restartet pcen og prøvde å ta en repair men når har det stått diagnotisere pcen ganske lenge

Lenke til kommentar

Nei, men prøv å legg inn Windows på nytt, enda en gang?

Mulig det er noe galt med media du brukte for å installere Windows (CD/minnepinne)?

 

Kan hende det er noen andre komponenter som tuller.

OK takk, tok in windows nå , skal prøve å vente ut den tiden det tar før det begynner, står installasjonrpogrammet starter, bare venter og ser om det skjer noe eller ikke.

Lenke til kommentar

Det skal ikke ta veldig lang tid.

Bruker du USB eller DVD til å boote opp Windows?

Noe du har lagd selv, eller fulgte det med PCen din?

 

Hadde uansett prøvd å laste ned ny ISO fra Microsoft til ditt OS, og lagd et nytt installasjonsmedium (USB eller DVD).

jeg har windows på cd, den er kjøpt. Endret av xtyfoonx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...