Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilen dør etter ca 10 sec.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei flinke bilfolk!

Har en Seat Ibiza 2000 mod 1.4 l bensin som de siste mnd har begynt å oppføre seg rart når bilen har stått noen timer..

 

Bilen starter helt utmerket men etter ca 10 sek begynner turtallet og hoppe opp og ned og motoren kveles. Hvis jeg kjører når den er kald så begynner bilen å riste/hoppe og det er ingen kontakt når jeg gasser og bilen skrur seg av igjen. Men her er cluet.. når jeg skrur den av og på etter at den har blitt kvelt/dødd så funker bilen helt fint!!

 

Kan nevne at jeg har nylig byttet tennplugger,tennledninger, tempsensor,olje og filter, luftfilter og bensinfilter. Noen som kan hjelpe en fattig student som ikke vil legge bilen på verksted :)

 

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er du heldig kan du kanskje få lest ut noen feilkoder med diagnoseverktøy. Kanskje du kjenner noen som har, eller bor i nærheten av noen her som har.

 

En kamerat hadde nesten samme symptomer og der var det dårlig kompresjon på to sylindre og lekasje i toppakning (på en annen sylinder).

Endret av sedsberg
Skrevet

Glemte å nevne at det spruter litt vann ut av eksosrøret, mer enn det nødvendigvis skal gjøre. Har også merket at hvis jeg har høyt gir i bratte bakker og girer så nedover og gasser på så hører jeg vibrasjoner i eksosen.

Skrevet

Det kan enkelt og greit være eksosopphenget. Eller det kan være innmaten i lyddemperen som har rusta i filler og ligger inni og vibrerer/skrangler. Er ikke unormalt at det samler seg vann i eksosen. Spesielt hvis man småkjører mye.

Skrevet

Det burde ikke ha noe å si mtp. fusking. Det jeg ville gjetta på er det du allerede har byttet. Muligens sjekke fordeleren hvis den har det.

 

Symptomene høres mer ut som noe med bensinforsyninga. Pumpa kanskje.

Skrevet

Kan høres ut som bensinpumpa, at den ikke klarer å opprettholde trykk, så når du starter, sviver bilen på trykket den har fått bygget opp, også dør den fordi den ikke opprettholder trykket rett og slett..

Skrevet

Men jeg har jo byttet alle. Det jeg la merke til var at det ikke var noe strøm på nr 3 og 4 på tennkablene. Men de er i orden etter at jeg byttet disse. Tror det beste er diagnosesjekk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...