Gå til innhold

Epost program som takler også kalender ?


Nik

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp fra dere eksperter på dette.  Har fått meg Outlook 2013 klient på min Windows 7 PC.  Synes dette er et flott epost-program.

 

Men; problemet er at bare epost blir synkronisert mot de som hoster dette for meg (ProISP).  

Jeg vet jeg kan kjøpe noe som kalles Hosted Exchange, men det koster for mye.

 

Min epost adresse er og skal være [email protected].  Så jeg kan ikke bruke hotmail, gmail eller de andre gratis-greiene der man ikke kan ha sitt eget domene.

 

Finnes noen epost klient som inneholder også kalender som synkes mot server?  Eller finnes noen som hoster domene som har tilbud for slik epost?

 

Eller andre tips om oppsett som gir meg både epost og kalender, helst både på PC og mobil, men får jeg det til på PC er jeg happy.

 

Som det er i dag må jeg ta regelmessig backup av kalender ettersom den bare ligger lokalt på PC.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bruke eget domene på GMail via Google Apps. Koster riktignok en liten sum, men ikke så avskrekkende.

 

Høres bra ut, men kan jeg da fortsatt bruke mitt domene hos ProISP for andre webmails, (har noen email adresser der som jeg kun bruker med web aksess) samtidig som jeg bruker Gmail for en mailadresse mot domenet?

Lenke til kommentar

 

Du kan bruke eget domene på GMail via Google Apps. Koster riktignok en liten sum, men ikke så avskrekkende.

 

Høres bra ut, men kan jeg da fortsatt bruke mitt domene hos ProISP for andre webmails, (har noen email adresser der som jeg kun bruker med web aksess) samtidig som jeg bruker Gmail for en mailadresse mot domenet?

 

 

 

Det gikk ikke sa ProISP, kan kun bruke Google Apps om det er for alle mail-kontoer under domenet.....Synd, da går ikke denne løsningen.

 

Andre tips om hvordan jeg får brukt eget domene/epost adresse og får både epost og kalender ?

Lenke til kommentar

 

 

Det gikk ikke sa ProISP, kan kun bruke Google Apps om det er for alle mail-kontoer under domenet.....Synd, da går ikke denne løsningen.

 

Andre tips om hvordan jeg får brukt eget domene/epost adresse og får både epost og kalender ?

 

 

Kan du ikke bare koble til din eksisterende epost-konto fra din gmail-konto? På gmail kan du sette opp det slik at du laster ned fra din epostkonto til gmail, og du kan sette opp alias som du sender fra. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

 

 

 

Det gikk ikke sa ProISP, kan kun bruke Google Apps om det er for alle mail-kontoer under domenet.....Synd, da går ikke denne løsningen.

 

Andre tips om hvordan jeg får brukt eget domene/epost adresse og får både epost og kalender ?

 

 

Kan du ikke bare koble til din eksisterende epost-konto fra din gmail-konto? På gmail kan du sette opp det slik at du laster ned fra din epostkonto til gmail, og du kan sette opp alias som du sender fra. 

 

 

 

Takker, høres smart ut, men ikke sikker på at jeg forstår.  Altså slik at jeg bruker en [email protected] konto som jeg sender fra og mottar til, men alle jeg sender til ser [email protected] som mailen de får og sender til?

Blir det da automatisk lastet ned til gmail kontoen eller må jeg manuelt trigge send/mottak mellom disse kontoene hver gang?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Det gikk ikke sa ProISP, kan kun bruke Google Apps om det er for alle mail-kontoer under domenet.....Synd, da går ikke denne løsningen.

 

Andre tips om hvordan jeg får brukt eget domene/epost adresse og får både epost og kalender ?

 

 

Kan du ikke bare koble til din eksisterende epost-konto fra din gmail-konto? På gmail kan du sette opp det slik at du laster ned fra din epostkonto til gmail, og du kan sette opp alias som du sender fra. 

 

 

 

Takker, høres smart ut, men ikke sikker på at jeg forstår.  Altså slik at jeg bruker en [email protected] konto som jeg sender fra og mottar til, men alle jeg sender til ser [email protected] som mailen de får og sender til?

Blir det da automatisk lastet ned til gmail kontoen eller må jeg manuelt trigge send/mottak mellom disse kontoene hver gang?

 

 

1: For å sende fra Gmail med ditt domene som avsender: 

Logg på gmail, trykk på settings-ikonet, gå inn på Accounts and Import-taben, endre "Send mail as" til det du vil det skal stå. 

 

2A: For å importere til Gmail fra din mailserver: 

Import stilles inn under Check mail from other accounts (using POP3). Gmail sjekker vissnok med dynamisk intervall. Om du aldri får epost der, sjekker den sjeldent mens dersom du ofte får mail, sjekker den oftere. 

 

2B: Jeg ville kanskje heller ha valgt alternativ løsning: 

Logg på din epost-server og sett opp epost-forwarding til gmail-adressen din. 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Det gikk ikke sa ProISP, kan kun bruke Google Apps om det er for alle mail-kontoer under domenet.....Synd, da går ikke denne løsningen.

 

Andre tips om hvordan jeg får brukt eget domene/epost adresse og får både epost og kalender ?

 

 

Kan du ikke bare koble til din eksisterende epost-konto fra din gmail-konto? På gmail kan du sette opp det slik at du laster ned fra din epostkonto til gmail, og du kan sette opp alias som du sender fra. 

 

 

 

Takker, høres smart ut, men ikke sikker på at jeg forstår.  Altså slik at jeg bruker en [email protected] konto som jeg sender fra og mottar til, men alle jeg sender til ser [email protected] som mailen de får og sender til?

Blir det da automatisk lastet ned til gmail kontoen eller må jeg manuelt trigge send/mottak mellom disse kontoene hver gang?

 

 

1: For å sende fra Gmail med ditt domene som avsender: 

Logg på gmail, trykk på settings-ikonet, gå inn på Accounts and Import-taben, endre "Send mail as" til det du vil det skal stå. 

 

2A: For å importere til Gmail fra din mailserver: 

Import stilles inn under Check mail from other accounts (using POP3). Gmail sjekker vissnok med dynamisk intervall. Om du aldri får epost der, sjekker den sjeldent mens dersom du ofte får mail, sjekker den oftere. 

 

2B: Jeg ville kanskje heller ha valgt alternativ løsning: 

Logg på din epost-server og sett opp epost-forwarding til gmail-adressen din. 

 

 

 

 

Takker, det fungerte det. Bedre med 2B ja, med forward til min gmail adresse.

 

Men; ser at hele dette opplegget for å beholde en skikkelig epost adresse og få kalender syncet (og ikke en hotmail/gmail etc) blir ganske surrete, bl.a. blir det jo 2 postbokser å holde orden på, mapper etc.

 

Så; kan hende er det bedre å krype til korset å betale de ca kr. 90/mnd inkl. mva det koster å få en Hosted Exchange og kjøre Outlook klient rett mot mitt eget domene, med aksess fra både PC og mobile enheter.

 

Noen som har en slik løsning og har hosted utenlands? Ser ut som Microsoft selv tar bare USD 4/mnd, men det er vel neppe for norske kunder?

Lenke til kommentar

 

 

i Office 365 Small Business kan du og oppfordres også til, å bruke ditt eget domene. Men du har kanskje Outlook fra Home-pakken eller som enkeltprodukt. 

 

En annen ting er at hvis det kun er kalenderen som er problemet og du er fornøyd med hvordan eposten din fungerer i dag, kan du synke kun kalenderen mot en gratistjeneste som outlook.com. Men mulig jeg har misforstått problemet ditt. 

Endret av serpaul
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...