Gå til innhold

Mitt Sony A33 ble plutselig dødt når jeg tok et bilde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et A33 kan jo ikke ha vært kjøpt for mer enn 5 år siden, så hvis ikke det har vært utsatt for sterke påkjenninger så er det verdt å ta kontakt med selger for å reklamere.

 

Det er vel A58 og A77 II som er de noenlunde oppdaterte husene med A-fatning på markedet.

 

Men hvis du kun har ett objektiv til systemet, så kan det kanskje være like greit å bare gå over til noe annet. Sony virker ikke veldig interesserte i å holde liv i A-fatningen. På den annen side, hvis du er fornøyd med et kamerahus med en allround-zoom, så kan kanskje et A58 (eller noe annet fra bruktmarkedet) med det objektivet du har nå gjøre en grei jobb en god stund fremover.

Endret av Sutekh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar. Kamera er bare 4 år, og det er fint brukt. Jeg har sendt mail til Sony kundeservice, så får jeg se hva de svarer. Kamera ble kjøpt på elkjøp i ferien så jeg får ikke levert det inn der jeg kjøpte det, men gar ut i fra at det kan leveres inn på elkjøp i nærheten av der jeg bor.

 

Hvis det ikke er mulig å fikse så får jeg tenke meg grundig om hva jeg ønsker å satse på fremover. Det avhenger også om jeg får det gjennom som reklamasjon, og om jeg da event. får noe valg. Jeg tar imot alle råd om kameravalg.

 

Kjedelig når dette skjer midt i ferien, men jeg må bare frem med mobilkamera og gjøre det beste ut av det.

Lenke til kommentar

Jeg skal sjekke batteriet når jeg får tak i noe å sjekke det med. Men jeg har prøvd å legge det i laderen som lyser noen selunder før den slok er. Det er vanlig når batteriet er oppladet.

 

Ikke fikk jeg beskjed om at batteriet nesten var tomt heller, slik jeg alltid får. Batteriet pleier å holde en lang stund, men nå hadde jeg bare tatt noen bilder.

 

Kamera ble dødt mens jeg tok et bilde. Jeg hørte et halvt klikk så ble alt helt dødt. Det er litt her som kan tyde på at det er selve kamera. Men jeg skal få sjekket batteriet også.

Lenke til kommentar

Det ser ut som speilet henger seg opp på A33, så anbefaler at du tar kontakt med Elkjøp.

Sålenge du har registret Kamera/navnet ditt hos Elkjøp når du handlet kameraet har de all informasjonen de trenger for og akseptere en reklamasjon, og ikke godta hvis de sier at det kun er 2 år med garanti.

 

 

Du kan ikke høre et halvt klikk, enten hører du et klikk eller ikke noe. ;)

Sitat fra ditt google-søk.

 

Was shooting with my nearly 10-month-old A33 and when I hit the shutter button it just died - a small pop and then no power at all to any camera function - dead - dead-dead!

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

 

Det ser ut som speilet henger seg opp på A33, så anbefaler at du tar kontakt med Elkjøp.

Sålenge du har registret Kamera/navnet ditt hos Elkjøp når du handlet kameraet har de all informasjonen de trenger for og akseptere en reklamasjon, og ikke godta hvis de sier at det kun er 2 år med garanti.

 

 

Du kan ikke høre et halvt klikk, enten hører du et klikk eller ikke noe. ;)

Sitat fra ditt google-søk.

 

Was shooting with my nearly 10-month-old A33 and when I hit the shutter button it just died - a small pop and then no power at all to any camera function - dead - dead-dead!

 

Om "small pop" er lite klikk, ja så er det et klikk. Ikke et "halvt klikk".

Det jeg mente med å vise til google søket er at det er et problem Sony burde kjenne til. Jeg ville henvist til at det er noe flere har hatt problemer med, ved å henvise til internettforumer. Det beste ville vært å finne et forum driftet av sony, eller et om sony spesielt, der dette problemet drøftes. 

Også hadde jeg kontaktet Sony sin kundeservice direkte, og først kontaktet elkjøp om de ba meg om det. 

Endret av vnp
Lenke til kommentar

Om "small pop" er lite klikk, ja så er det et klikk. Ikke et "halvt klikk".

Det jeg mente med å vise til google søket er at det er et problem Sony burde kjenne til. Jeg ville henvist til at det er noe flere har hatt problemer med, ved å henvise til internettforumer. Det beste ville vært å finne et forum driftet av sony, eller et om sony spesielt, der dette problemet drøftes. 

Også hadde jeg kontaktet Sony sin kundeservice direkte, og først kontaktet elkjøp om de ba meg om det.

Hva vi og TS anser som en halvt klikk behøver ikke å være det samme klikket :)

 

Det største problemet med å kontakte Sony er og få gehør, og forumet demmes ser ikke ut til og gi vettuge svar fra ansvarlige personer innad i konsernet.

 

Har forsåvidt gode erfaringer med Elkjøp så ville nok ha kontaktet de først som sist, kontakte importør blir litt som og bruke bakdøren uten å vite hva som skjer.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Et A33 kan jo ikke ha vært kjøpt for mer enn 5 år siden, så hvis ikke det har vært utsatt for sterke påkjenninger så er det verdt å ta kontakt med selger for å reklamere.

 

Det er vel A58 og A77 II som er de noenlunde oppdaterte husene med A-fatning på markedet.

 

Men hvis du kun har ett objektiv til systemet, så kan det kanskje være like greit å bare gå over til noe annet. Sony virker ikke veldig interesserte i å holde liv i A-fatningen. På den annen side, hvis du er fornøyd med et kamerahus med en allround-zoom, så kan kanskje et A58 (eller noe annet fra bruktmarkedet) med det objektivet du har nå gjøre en grei jobb en god stund fremover.

 

Et A33 kan jo ikke ha vært kjøpt for mer enn 5 år siden, så hvis ikke det har vært utsatt for sterke påkjenninger så er det verdt å ta kontakt med selger for å reklamere.

 

Det er vel A58 og A77 II som er de noenlunde oppdaterte husene med A-fatning på markedet.

 

Men hvis du kun har ett objektiv til systemet, så kan det kanskje være like greit å bare gå over til noe annet. Sony virker ikke veldig interesserte i å holde liv i A-fatningen. På den annen side, hvis du er fornøyd med et kamerahus med en allround-zoom, så kan kanskje et A58 (eller noe annet fra bruktmarkedet) med det objektivet du har nå gjøre en grei jobb en god stund fremover.

Hva er det som indikerer at Sony ikke er "veldig interesserte i å holde på A-fatningen? De kom med tre nye objektiv med denne fatningen i 2014. A-mount Minolta. Sony har fortrinn som nok er slitsomt å gi avkall på når en har blitt vant med dem. Jeg ville ikke anbefalt å bytte ut Sony på dette grunnlaget. Selv ville jeg ihvertfall ikke gå tilbake. Har dog ikke særlig erfaring med A-33 som jo er entrykameraet til SLT-systemet. Har du negativ erfaring med kameraet? Ser ellers en link i tråden at det er mange A-33 som "dør". Dette tilsier vel at vedkommende får kameraet sitt reparert tenker jeg.

Endret av finnvinn
Lenke til kommentar

Du kan ikke høre et halvt klikk, enten hører du et klikk eller ikke noe. ;)

 

Men, for å være seriøs, google det. Så ser du at du ikke er alene.

 

https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=sony%20a33%20died

Da hørte jeg et klikk før alt ble dødt. ?

 

Men det føltes som noe manglet uten at jeg kan si sikkert hva det var. Tenkte om det kunne være lukkeren som åpnet seg, men ikke lukket seg igjen.

 

Takk for linken. De burde kjenne til problemet da.

Lenke til kommentar

Det ser ut som speilet henger seg opp på A33, så anbefaler at du tar kontakt med Elkjøp.

Speilet skal jo helst ikke røre seg i det hele tatt, så det er nok heller lukkeren som henger seg opp :p

 

Hva er det som indikerer at Sony ikke er "veldig interesserte i å holde på A-fatningen? De kom med tre nye objektiv med denne fatningen i 2014.

Ett i 2014, to i år, strengt tatt. Og hvis jeg hadde vært en gammel Minolta-bruker, så hadde ikke jeg vært fornøyd med Sonys behandling av den fatningen i hvert fall. Det kommer et lite drypp av objektiver i ny og ne (men hvis du ser på roadmapet til Sony, så er det ikke tvil om at det er E-fatningen som får oppmerksomheten), og de to siste kamerahusene (som har vært de eneste på like mange år) har vært moderate oppdateringer av APS-C-hus. Med mindre Sony slipper et 135-format-hus i år til å akkopagnere de to nye objektivene, så vil jeg si "tafatt" er det eneste ordet som beskriver satsningen deres.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...