Gå til innhold

Apple Watch knuser konkurrentene på smartklokke-markedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apple Watch sliter, bigtime.

 

Tja, vi får nå se om et år eller to. Hittil har de vel solgt noen millioner enheter, noe som er noen millioner mer enn sine konkurrenter. Jeg vil vel ikke kalle det å "slite, bigtime"...

 

At de nå har en dalende salgskurve er antagelig ikke overraskende etter en svært god start, samt at det nå i tillegg er signalisert at versjon 2 er rett rundt hjørne.

 

Men som sagt, dette er en ny produktkategori som det vil være normalt å bruke noe tid på å innarbeide, så vi får vel gi Apple et par år før vi kan konkludere om de "sliter, bigtime" eller om de "jubler, bigtime".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det DU sier stemmer ikke. Apple har nektet å avsløre salgstall (nettopp fordi de er elendige, og ville skadet aksjekursen). De har bakt tallene inn i en bolk for "andre produkter" i kvartalsrapporten, sammen med blant annet audioprodukter (Beats). En mer direkte pekepinn kommer fra leverandører av OEM-deler til klokka: http://www.techtimes.com/articles/73684/20150802/apple-watch-sales-numbers-are-bad-news-for-suppliers-heres-why.htm

Apple Watch sliter, bigtime. 

 

 

Apple har sagt at salget er stigende. De lyver ikke i denne typen tall, det er straffbart. Din artikkel sier det stuper. qed. 

 

Apple Watch selger ikke titalls millioner, men den selger ekstremt mye mer en konkurrentene. Så man må velge hva man måler mot. Eller 75% av markedet, som artikkelen din sier. Jeg tipper den selger ca. som forventet, ikke så mye som tullete analytikere antar hver gang det kommer noe fra Apple, og at planen til Apple strekker seg noe lenger enn ett kvartal, noe folk gjerne har problemer med å forstå. 

 

Forvøvrig sa Apple allerede for et år siden at de ikke kom til å release separate salgstall for klokka, så at de ikke gjør det kan ikke leses som et tegn på noe som helst, så den første setningen din er rett og slett tull. Eller, om den er sann visste Apple allerede før de lanserte at de satt på en flopp. 

Endret av Audun_K
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Står da ingenting i den artikkelen om at det stuper? Eller synker i det hele tatt såvidt jeg kan se. AtW

 

Den første det ble linket til og som jeg svarte på (fra Daily Mail). Ikke den siste.

 

 

Den er heller ikke noen direkte motsetning til apples påstand, så du kan ikke si direkte at den er feil, "online sales US", kan gå ned, selv om totalsalget går opp.

 

AtW

Lenke til kommentar

 "online sales US", kan gå ned, selv om totalsalget går opp.

 

AtW

 

 

Jepp, det kan gå litt opp og litt ned. Apple Watch er noen uker gammel, da er det vel kanskje litt tidlig å trekke noen endelige konklusjoner om salgstall. Spesielt for oss som sitter langt på utsiden av kildene.

 

Jeg føler meg rimelig sikker på at Apple har en langsiktig strategi med alle sine produkter, Watch inkludert. At salgstallene svinger litt den ene eller andre retningen vil nok ikke påvirke dette i alt for stor grad.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 "online sales US", kan gå ned, selv om totalsalget går opp.

 

AtW

 

 

Jepp, det kan gå litt opp og litt ned. Apple Watch er noen uker gammel, da er det vel kanskje litt tidlig å trekke noen endelige konklusjoner om salgstall. Spesielt for oss som sitter langt på utsiden av kildene.

 

Jeg føler meg rimelig sikker på at Apple har en langsiktig strategi med alle sine produkter, Watch inkludert. At salgstallene svinger litt den ene eller andre retningen vil nok ikke påvirke dette i alt for stor grad.

 

 

De fleste som produserer smart watches har vel en langsiktig strategi, uten at jeg helt ser hva det forandrer i denne sammenhengen?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 "online sales US", kan gå ned, selv om totalsalget går opp.

 

AtW

 

 

Jepp, det kan gå litt opp og litt ned. Apple Watch er noen uker gammel, da er det vel kanskje litt tidlig å trekke noen endelige konklusjoner om salgstall. Spesielt for oss som sitter langt på utsiden av kildene.

 

Jeg føler meg rimelig sikker på at Apple har en langsiktig strategi med alle sine produkter, Watch inkludert. At salgstallene svinger litt den ene eller andre retningen vil nok ikke påvirke dette i alt for stor grad.

 

 

De fleste som produserer smart watches har vel en langsiktig strategi, uten at jeg helt ser hva det forandrer i denne sammenhengen?

 

AtW

 

 

Det endrer ikke på noe annet enn at å diskutere detaljer rundt salgsvolumet til Apple Watch er noe i tidligste laget for å konkludere noe som helst med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 "online sales US", kan gå ned, selv om totalsalget går opp.

 

AtW

 

 

Jepp, det kan gå litt opp og litt ned. Apple Watch er noen uker gammel, da er det vel kanskje litt tidlig å trekke noen endelige konklusjoner om salgstall. Spesielt for oss som sitter langt på utsiden av kildene.

 

Jeg føler meg rimelig sikker på at Apple har en langsiktig strategi med alle sine produkter, Watch inkludert. At salgstallene svinger litt den ene eller andre retningen vil nok ikke påvirke dette i alt for stor grad.

 

 

De fleste som produserer smart watches har vel en langsiktig strategi, uten at jeg helt ser hva det forandrer i denne sammenhengen?

 

AtW

 

 

Det endrer ikke på noe annet enn at å diskutere detaljer rundt salgsvolumet til Apple Watch er noe i tidligste laget for å konkludere noe som helst med.

 

 

Da får jeg vel komme med mitt normale råd, om du ikke synes det er noen vits å diskutere ting før man får 100% sikre tall, så foreslår jeg at du lar være.

 

AtW

Lenke til kommentar

Den er heller ikke noen direkte motsetning til apples påstand, så du kan ikke si direkte at den er feil, "online sales US", kan gå ned, selv om totalsalget går opp.

Sitat: "Sales of the Apple Watch have fallen by 90 per cent since the initial surge in April, according to new figures."

 

Det er det artikkelen hevder. Den sier at tallene er basert på USA online-analyse, men påstanden er at klokka er en FLOP og at salget er ned 90%.

Endret av Audun_K
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Den er heller ikke noen direkte motsetning til apples påstand, så du kan ikke si direkte at den er feil, "online sales US", kan gå ned, selv om totalsalget går opp.

Sitat: "Sales of the Apple Watch have fallen by 90 per cent since the initial surge in April, according to new figures."

 

Det er det artikkelen hevder. Den sier at tallene er basert på USA online-analyse, men påstanden er at klokka er en FLOP og at salget er ned 90%.

 

 

Så kritikken er at overskriften er click-bait? Joda, enig i det, overskriften er misvisende, men innholdet i artikkelen kan være rett selv om salget totalt sett går opp (jeg vet ikke om innholdet er rett).

 

AtW

Lenke til kommentar

Du gir deg ikke nei. Sitatet mitt er hentet fra artikkelen, ikke overskriften. Det er artikkelen og han som posta den som ekstrapolerer basert på sviktende data, ikke jeg.

 

Dersom salget i USA er ned 90% og det globale salget øker er iallfall ikke klokka noen flopp, siden den solgte godt første helg. Da har den solgt bra.

Endret av Audun_K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 "online sales US", kan gå ned, selv om totalsalget går opp.

 

AtW

 

 

Jepp, det kan gå litt opp og litt ned. Apple Watch er noen uker gammel, da er det vel kanskje litt tidlig å trekke noen endelige konklusjoner om salgstall. Spesielt for oss som sitter langt på utsiden av kildene.

 

Jeg føler meg rimelig sikker på at Apple har en langsiktig strategi med alle sine produkter, Watch inkludert. At salgstallene svinger litt den ene eller andre retningen vil nok ikke påvirke dette i alt for stor grad.

 

 

De fleste som produserer smart watches har vel en langsiktig strategi, uten at jeg helt ser hva det forandrer i denne sammenhengen?

 

AtW

 

 

Det endrer ikke på noe annet enn at å diskutere detaljer rundt salgsvolumet til Apple Watch er noe i tidligste laget for å konkludere noe som helst med.

 

 

Da får jeg vel komme med mitt normale råd, om du ikke synes det er noen vits å diskutere ting før man får 100% sikre tall, så foreslår jeg at du lar være.

 

AtW

 

 

Vel, da skal du også få et normalt råd. Forsøk å ha respekt for andres mening.

 

Og for igjen å ta tak i en av dine utallige stråmenn og patetiske forsøk på provokasjon, det står ingenting noe sted om at tallene må være 100% sikre. Det jeg skriver er at det bare er litt tidlig å spekulere alt for mye.

 

Men vi har jo blitt vant til dine stråmenn etter hvert, så at du fortsetter å skyte deg selv i føttene med fascinerende presisjon er ikke så veldig overraskende.

Endret av rogkas
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du gir deg ikke nei. Sitatet mitt er hentet fra artikkelen, ikke overskriften. Det er artikkelen og han som posta den som ekstrapolerer basert på sviktende data, ikke jeg.

 

Dersom salget i USA er ned 90% og det globale salget øker er iallfall ikke klokka noen flopp, siden den solgte godt første helg. Da har den solgt bra.

 

Det kommer da tydelig fram i artikkelen at det er 90% nedgang i USA-online-tall det er snakk om? Men greit nok, om du mener artikkelen sier at det er 90% nedgang i totalsalget, så tar den feil. Jeg er bare ikke enig i den fortolkningen. Rapporten sier jo ikke det.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 "online sales US", kan gå ned, selv om totalsalget går opp.

 

AtW

 

 

Jepp, det kan gå litt opp og litt ned. Apple Watch er noen uker gammel, da er det vel kanskje litt tidlig å trekke noen endelige konklusjoner om salgstall. Spesielt for oss som sitter langt på utsiden av kildene.

 

Jeg føler meg rimelig sikker på at Apple har en langsiktig strategi med alle sine produkter, Watch inkludert. At salgstallene svinger litt den ene eller andre retningen vil nok ikke påvirke dette i alt for stor grad.

 

 

De fleste som produserer smart watches har vel en langsiktig strategi, uten at jeg helt ser hva det forandrer i denne sammenhengen?

 

AtW

 

 

Det endrer ikke på noe annet enn at å diskutere detaljer rundt salgsvolumet til Apple Watch er noe i tidligste laget for å konkludere noe som helst med.

 

 

Da får jeg vel komme med mitt normale råd, om du ikke synes det er noen vits å diskutere ting før man får 100% sikre tall, så foreslår jeg at du lar være.

 

AtW

 

 

Vel, da skal du også få et normalt råd. Forsøk å ha respekt for andres mening.

 

Og for igjen å ta tak i en av dine utallige stråmenn og patetiske forsøk på provokasjon, det står ingenting noe sted om at tallene må være 100% sikre. Det jeg skriver er at det bare er litt tidlig å spekulere alt for mye.

 

Men vi har jo blitt vant til dine stråmenn etter hvert, så at du fortsetter å skyte deg selv i føttene med fascinerende presisjon er ikke så veldig overraskende.

 

 

Greit nok, det var upresist, om du ikke synes det foreligger nok data til å diskutere, så la være, det er stort sett det enkleste. Har ingenting imot at folk har den meningen, men det er ikke så spennende å lese "dette er ikke verd å diskutere"-innlegg i en tråd.  Jeg synes ikke alt er verd å diskutere heller, og lar således være.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...