Gå til innhold

Augustfest 2015 - smort1- En slags ettersommer....


Anbefalte innlegg

Geitrams (Chamerion angustifolium – også Chamaenerion a. og Epilobium a.) ... tatt mellom regnbygene idag, men fin temperatur med rundt 15-18°C...

 

Bilde 29 - 29. august med tjueniende kamera

20357379404_efe025059f_b.jpgD7000 105mm 29.8 017a by Svein Mortensen, on Flickr

 

Endret av smort1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er gjeitramsen forlengst avblomstret, det er jo en vakker blomst, som bildet ditt viser, selv om noen mener det er et invaderende ugras. Det aksepterte navnet er fortsatt Epilobium angustifoliumChamerion angustifolium er et synonym (ref. http://www.theplantlist.org/tpl1.1/record/kew-2715792, som er *Bibelen' for plantenavn).

Takker, JorunT! :)

Ja, "kjært barn" har nok flere navn..  Har okkesom alltid hatt geitrams som en av favorittene blant urtevekstene... ;)

Lenke til kommentar

Plassen, Moldes Kulturhus...  (faktisk ganske sommerlig og fint idag, med rundt 18°C og delvis skyet vær)...

Da kom jeg i mål, gitt....   ;)  Takk for følget i en kjekk, men litt travel fest...  :)

 

Bilde 31 - 31. august med 31. kamera i festen :eek: :yes: :fun:

21027467422_79bd539fee_b.jpgX-T1 18-55mm 31.8 002a by Svein Mortensen, on Flickr


Et oversiktsbilde fra taket, i spoileren:

 

Endret av smort1
Lenke til kommentar

31 bilder med 31 kameraer. Det er imponerende! Får vi ikke se et "klassebilde" av kameraene også? 

Jeg synes du har flere spennende bilder gjennom måneden - 13. 21. og 25. var mine favoritter. 

 

Henning

Takker, Henning! :)

"Klassebilde" var en god idè, kanskje jeg tar det med i en senere fest...(ev. sammen med resten av "elevene"..., og da blir det skikkelig trangt innenfor "rammen", gitt...)  :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...