Gå til innhold

LG G4 vs Sony Z3


Anbefalte innlegg

på utkikk etter ny telefon da den jeg har nå er umulig å ringe med. følger til daglig med på mobil nyheter og har lagt merke med Sony sin z3 og Lgs G4.
Har vært trofast sony (ericsson) bruker de siste årene. Det var vondt å se Xperia Sen ta kveld i vinter. (det var en telefon som levde opp til mine forventninger og enda litt til)

Kjøpte da en brukt S4 active billig som jeg har hatt til nå. I gjennom alle de månene jeg har hat active har jeg savnet sony sin versjon av android og deres egne apper. må også nevne det elendige kameraet på activen....


Noen som har formeninger/fordeler og ulemper mellom G4 og Z3? Heller litt mot Z3 pga den er vanntett, men har også hørt at den ikke tåler så mye så da er vi like langt..... 

 

 

Hvilken telefon bør jeg gå for?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Batteritid er et stort +. Ønsker godt kamera, Mn trenger ikke "speilrefleks" kvalitet.

 

Det som for meg Gjør at jeg heller mot z3 er at den er vanntett. Mn når jeg tenker over det har jeg aldri ødelagt en telefon pga vann...

Lenke til kommentar

Z3 ble for meg en telfon som knuste hele tiden så jeg kjøpte heller G4.

Som har dårligere batteritid men ellers en mye bedre telefon synes jeg...

Liker den noe større skjermen, kamera og synes lg har gjort en god jobb både når det gjelder å selve utformingen av telefonen...

Kjøper du z3 må du ha beskyttelse både foran og bak på den...

Selve programvaren i telefonene synes jeg det er minimal forskjell på, men når jeg kom fra note3 til z3 synes jeg det var stor forskjell i z3 s favør...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Z3 tåler lite. Faktisk har alle jeg kjenner fått sprekker eller regelrett knust skjerm eller bakplate (har 4 venner med Z3 som alle angrer). En av dem hadde sprukket etter å ha ligget i veska en dag, 2 sprakk etter fall fra lav høyde, en fra litt høyere høyde. G4 har vesentlig bedre kamera og er bedre på mange måter, men Z3 kjører en tilnærma "vanilla" android, noe flere setter pris på, samt at den er vanntett frem til den blir skadet, noe du desverre må regne med. Z3 compact tåler litt mer, ville heller anbefalt den om du skal ha Z3.

Endret av Cowboystrekk
Lenke til kommentar

Hvor mye betyr batteritid for deg? Hvor mye betyr kamerakvaliteten for deg? 

 

De har ulike styrker og svakheter. 

Z3 vinner i batteritid, og LG G4 vinner på pretty much alt annet.

Ta deg en bolle, og kom tilbake igjen når du har noe litt mer fornuftig å komme med!  Begge er knallgode telefoner.

Lenke til kommentar

 

Hvor mye betyr batteritid for deg? Hvor mye betyr kamerakvaliteten for deg? 

 

De har ulike styrker og svakheter. 

Z3 vinner i batteritid, og LG G4 vinner på pretty much alt annet.

Ta deg en bolle, og kom tilbake igjen når du har noe litt mer fornuftig å komme med!  Begge er knallgode telefoner.

 

 

Haha what? 

 

At begge er knallgode telefoner betyr da ikke at de er identiske. 

Feks stor forskjell på kamerakvalitet, display (både størrelse og oppløsning), byggekvalitet..

LG har også kraftigere CPU, mer minne..

 

Hva vil du si at Z3 er bedre på enn LG G4 bortsett fra batteritid? 

Ja den er vanntett, men glasset er sårbart (Kommer fra en som bruker Z3 Compact per i dag, og skiftet bakside 2 ganger).  

 

Foreslår at du tar deg en Espa Bolle med rosiner, anbefales!

Endret av fflex
Lenke til kommentar

 

 

Hvor mye betyr batteritid for deg? Hvor mye betyr kamerakvaliteten for deg? 

 

De har ulike styrker og svakheter. 

Z3 vinner i batteritid, og LG G4 vinner på pretty much alt annet.

Ta deg en bolle, og kom tilbake igjen når du har noe litt mer fornuftig å komme med!  Begge er knallgode telefoner.

 

 

Haha what? 

 

At begge er knallgode telefoner betyr da ikke at de er identiske. 

Feks stor forskjell på kamerakvalitet, display (både størrelse og oppløsning), byggekvalitet..

LG har også kraftigere CPU, mer minne..

 

Hva vil du si at Z3 er bedre på enn LG G4 bortsett fra batteritid? 

Ja den er vanntett, men glasset er sårbart (Kommer fra en som bruker Z3 Compact per i dag, og skiftet bakside 2 ganger).  

 

Foreslår at du tar deg en Espa Bolle med rosiner, anbefales!

 

 

Jeg elsker boller med rosiner i faktisk, så det var en god ide;) Men vet ikke hva Espa er for noe da.

 

 

 

Jepp, kameraet er bedre på G4, og Sony har sårbart glass. Utenom det ser jeg ikke de helt store forskjellene.  Men du får beklage, jeg mente selvsagt Z3+ som kom ut bortimot samtidig som G4, og ikke Z3 som kom ut tidligere..=)

 

Men angående skifte av glass på baksiden på din Z3 Compact,  fikk du det dekket? Hvor mye kostet det isåfall og hvor lang tid tok det før du fikk telefonen tilbake?

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg har nå hatt 2x audiojack feil, og 2x knust bakside siden jeg kjøpte Z3C i februar i år.

 

Har kun levert inn telefonen til Elkjøp en gang i sammenheng med audiojacken, og da tok det 1-2 uker kostnadsfritt naturligvis. 

 

De andre gangene gadd jeg ikke å sende inn, og tok heller regningen hos mobilfikser'n i Oslo. Koster vel ca 800 kr mener jeg, å fikse baksiden. Googlet meg fram til at det er ymse med folk som får dette dekket på garanti, Sony nekter å erkjenne at det er en svakhet i produktet. 

 

Hadde jeg ikke vært så fantastisk glad i formfaktoren og batteritiden til min Z3 Compact så hadde jeg byttet på flekken. Derimot ingen andre tlf jeg er interessert i for øyeblikket. G4 blir for stor, S6 har for dårlig batteri, iPhone 6 har for dårlig batteri osv osv. Skal ikke være lett :)

 

For min egen del er faktisk Galaxy A5, Galaxy S6 Active og Motorola Moto G 2015 de mest interessante tlf på markedet akkurat nå.. mest pga batteritid og alright størrelse for en mann med kvinnehender.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva ble det til? Vurderer selv Z3 fremfor G4 pga batteritiden og det at den er vanntett, men G4 frister pga kameraet(!) og det at Z3en knuser såpass lett. Er student, så har ikke råd til å betale eventuelle glassbytter...

 

Begge ser utrolig bra ut, men tror jeg foretrekker Z3 sitt design og OS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...