Gå til innhold

Venteliste till Oslo Odontologi?


imas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Kjenner allerede et par stk som skal takke nei til odontologi i Oslo. Så tror han har gode sjangser. Er det ORDF han søker fra?

 

Hvorfor takket de nei? 

 

 

 

Er en del medisinstudie søkere som har odontologi som backup plan

 

 

Som technicality nevnte, så er odontologi for noen en backup plan. Grunnen til at noen takker nei er fordi de heller vil studere medisin i utlandet enn å bli tannlege i Oslo. Kommer også an på om de kommer inn i medisin et annet sted i landet.  Selvfølgelig, jeg kan ikke garantere deg at disse menneskene kommer 100% til å takke nei. Er jo flere faktorer som spiller inn rolle her. 

 

Jeg har ikke mye erfaring fra ventelister ol. siden det er første gang jeg søker via samordna opptak. Så troverdigheten på svaret mitt er ikke særlig høy. Men jeg vil anta at det er gode sjanser. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei,

 

Jeg har erfaring fra å stå på venteliste på odontologi ved UiO  :wee:

 

Jeg hadde i fjor et snitt på 64,4 pga. kluss med vitnemålet (hadde egentlig 64,9), og stod på 13.plass til odontologi. Jeg havnet i etterfyllingsopptaket på 5.plass, og fikk tilbud om studieplass en og halv uke etter studiestart.

 

Så ja, det er nok mulig å få plass, men det avhenger av hvordan situasjonen er fra år til år :) Men merket at mange sluttet innen august var omme, og vi fikk da hele tiden påfyll av nye studenter.

 

Håper broren din får plass ved odontologi :)

 

Lykke til med studiene!

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...