Gå til innhold

Reparere ASRock CoreHT 252B på garanti eller få 3000 smekkers til å bruke på nytt utstyr


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har et ASRock CoreHT 252B mediesenter som jeg er godt fornøyd med (http://www.anandtech.com/show/4713/asrock-coreht-252b-review).  i5-2520M, Intel Graphics 3000, 4GB Ram, BluRay, IR-inngang og alt annet jeg trenger til et mediesenter.

 

HDMI-porten døde, og boksen er hos Multicom for garantireparasjon.  De har gitt meg to alternativ, enten reparere boksen eller få 3000 smekkers å kjøpe nytt utstyr for.

 

Jeg er godt fornøyd med oppsettet, men er åpen for alternativ to dersom jeg finner noe som er like godt egnet (og selv om det innebærer et lite mellomlegg)

- Jeg har for lengst sluttet å kjøpe sendeplater, så det er ikke lenger relevant med optisk drev

- Jeg trenger ikke lagringsplass da jeg har en server i en bod.

- Jeg bruker en Logitech Harmony og trenger IR-port.

- Enn så lenge er ikke 4K noe krav, men det skader ikke å være litt fremtidsrettet.  Forresten, kan dagens mediesenter håndtere 4K (i5-2320/intel 3000)? 

 

Jeg har kikket litt rundt og ser at bokser basert på Intel NUC begynner å få fotfeste.  Sammenliknet med Komplett har Multicom litt pjuskete utvalg (http://www.multicom.no/mediasenter-htpc/cat-c/c100580), men de har noen.

 

Så vidt jeg skjønner har ikke standardmodellene IR, og jeg er lite lysten på å modde for mye.  En løs IR-receiver er innafor så lenge den fungerer med Harmony og lar seg bruke i Kodi.

 

Jeg ser at ASRock har noen bokser de kaller Beebox som har IR og som etter sigende skal klare 4K dersom de har dual channel minne.  2600 er en alt annet enn avskrekkende sum for en kapabel boks.  Ser dog at ASRock gjør et nummer ut av at CoreHT-serien kan bitstreame HD-lyd, men dette er ikke nevnt eksplisitt for Beebox.  Har forsøkt å søke litt, men finner ingen klare svar.  Noen som har testet?

 

Alle gode råd tas imot med takk!

 

 

/r

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker en intel nuc som media senter selv og har gjort det i 1 år nå, er strålende fornøyd.

 

- Nuc har innebygd ir mottaker i front og skal fint kunne brukes med harmony.

- Nye nuc'ene klarer fint 4k

 

Største fordelen med nuc som htpc er at den er tilnærmet lydløs og bruker fint lite strøm. 

Har kjøpt 2 nuc'er så langt og begge fra Dustin da de har bedre utvalg og priser.

 

Du havner lett over 3k hvis du går for i3 eller i5 nuc.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding

 

Jeg har bestemt meg for å reparere ASRocken.  Den fungerer godt, er satt opp etter alle kunstens regler, er lydløs på idle og viftestøyen er neglisjerbar sammenliknet med lydnivået når jeg ser film :-).

 

 

Jeg ser at ASRock har noen bokser de kaller Beebox som har IR og som etter sigende skal klare 4K dersom de har dual channel minne.  2600 er en alt annet enn avskrekkende sum for en kapabel boks.  Ser dog at ASRock gjør et nummer ut av at CoreHT-serien kan bitstreame HD-lyd, men dette er ikke nevnt eksplisitt for Beebox.

 

Hvis noen lurte så har jeg fått bekreftet fra ASRock, via Digital Impuls, at Beebox-en skal støtte bitstreaming av HD-lyd over HDMI.

 

 

/r

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...