Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor adsl reklame


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Telenor ( eller Stjelenor som jeg kaller dem for ) er for dyr og for dårlig :-) og ikke nok med det så har de ofte glemt å fortelle( når de ringer) at du kun har begrenset mulighet til å laste ned.

 

Nei ADSL fra Telenor er en nødløsning for dem som ikke kan få fra noen andre.

 

Snart er monopolet opphevet for godt så vi kan få bredbånd til 100 kr mnd som de har i andre land.

 

Skulle ikke vært lov å lyge i reklame, men da måte en vel sperret inne 99% av dem som lager reklamen he,he

Lenke til kommentar

Enig i at det er mye å kritisere Telenor for.

MEN - tar meg den frihet å nevne noen positive ting også, for å få litt ballanse i diskusjonen.

Er selv Online-abonnent med 1GB grense, for 349/mnd.

 

-I løpet av ett år har det ikke vært noen nedetid eller problemer.

 

-Benyttet meg av kampanjetilbud og fikk gratis Logitech surroundhøyttalere (verdi ca 700) + gratis Norton Internet security (verdi ca 600).

 

-Siden jeg ikke laster ned store filer (film o.l.) rekker det forsåvidt med 1GB. Dersom det skulle være nødvendig kan jeg kjøpe 5 GB ekstra for 99,-

 

Tror dette er et greit tilbud til folk flest, men aksepterer at det ikke er godt nok for mer avanserte brukere.

 

For meg er driftsikkerheten det aller viktigste, ikke om det koster 349,- eller 299,- pr mnd.

 

Er jeg helt på jordet?

Lenke til kommentar
-I løpet av ett år har det ikke vært noen nedetid eller problemer.

Tror dette er et greit tilbud til folk flest, men aksepterer at det ikke er godt nok for mer avanserte brukere.

Nedetid på ADSL er som regel avhengig av andre ting enn ISP, i de fleste tilfellene er det linje eller utstyrsfeil i sentralen som skaper ustabile linjer.

Dette er felles for alle ISP-er som leverer på Telenor Networks sitt utstyr.

Noe spesiellt greit tilbud er det ikke tatt prisen og begrensningen i betrakning.

Lenke til kommentar

Greit nok at det ofte er abonnentlinja som forårsaker problemer, og at det da ikke spiller noen rolle hvem som er ISP siden disse stort sett tilhører Telenor.

Men jeg har jo merket meg alle klagene fra folk som er misfornøyd med diverse andre leverandører. Ikke minst på leveranse og kundesupport.

 

Det store spørsmålet blir: hvilken ISP er best (leverer når de har lovet, har alltid linjene oppe, kan nåes på kundesupport og fikser problemer som oppstår, til rimeligste pris).

 

Eg berre spør.

Lenke til kommentar
Greit nok at det ofte er abonnentlinja som forårsaker problemer, og at det da ikke spiller noen rolle hvem som er ISP siden disse stort sett tilhører Telenor.

Men jeg har jo merket meg alle klagene fra folk som er misfornøyd med diverse andre leverandører. Ikke minst på leveranse og kundesupport.

Jeg jobber med slikt til dagen og problemene er nok ganske likt fordelt når det gjelder leveranse samt tabber i den anledning.

1.linje support suger seriøst nesten uansett ISP, Telenor sin er elendig i liket med de fleste andre når du ringer inn med kompliserte problemer i forhold til levering o.l.

Lenke til kommentar

Altså eg surfer faktisk så kjapt at min 702kbit linje ofte er for treigt.

 

Altså når du siiter på UiI og blar igjennom sidene deiras også går heim og gjør det samme med dsl som blir du ****** meg fort irritert over kor seint det faktisk går.

 

Men det verste som eg meiner er med ADSL og spessielt telenor.

 

ELENDIG ruting til utlandet!!!!!

Seriøst du får faktisk betre ping til europe.battle.net med MODEM frå ein anna leverandør

Lenke til kommentar

Nei ADSL fra Telenor er en nødløsning for dem som ikke kan få fra noen andre.

 

Snart er monopolet opphevet for godt så vi kan få bredbånd til 100 kr mnd som de har i andre land.

 

Jada, hvis Telenor mister monopolet vil alt bli så bra :lol: Er det på grunn av Telenor at f.eks NGT ikke er landsdekkende? Og hvorfor leverer ikke NGT, Firstmile etc. bredbånd til 100,- i måneden? Og hvilke land er det du egentlig sikter til?

Lenke til kommentar

Dere??? har dere aldri hørt om MARKEDSFØRING da??? det er bare det dette handler om da... tror du at alle kjøper en ny tannbørste fordi ett merke skal være bedre?? neppe.. vi vet at det finnes mange bra og må finne ut SELV om det er noe å satse på vettu...

 

 

REKLAME skal være sanne(nærmest mulig iallefall)..

og dermed blir da reklamen sant siden de som IKKE har adsl og bare bruker modem... ikke sant? da blir det jo kjappere!!! sånn må man bare tenke seg det.. VET at dere har skjønt det da... Men hvorfor sette dette emnet opp som diskusjon da?? Fatter ikke noe på sånn dårlig emne..

 

Hvis jeg var moderator ville jeg nok ha stengt denne tråden pga dårlig begrunnelse for emnet!! (ikke for å fyre dere opp da)

Lenke til kommentar

Dazem:

Tror nok at tanken til de ivrigste her er at Telenor reklamerer for noe som skal erstatte noe usagt.. hadde det usagte vært et soleklart dårligere alternativ (modem) så hadde det ikke vært noe problem. Problemet er at telenor reklamerer for noe som er swosh-bang-WOW-bedre enn det internettet akkurat DU har... men det er jo ikke sant. Det er mange som sitter på riktig bredbånd (linjer med Mbit og vel så det begge veier).. og da holder ikke telenors påstander stikk. Dette vil da være villedende markedsføring som lover noe de ikke kan holde. Det blir som at feks notar sier at de er den beste megleren uten å kunne bevise det, eller at elektroforhandlerene har salg uten å ha det. Det er lokkemat for å få fler kunder.. Forbrukerrådet ser på mange sånne saker og heldigvis så stoppes de mest usaklige som kan skade forbrukerne (det er mange naive sjeler der ute).

Lenke til kommentar

for det første.

 

Jeg syns at telenor skal dra et visst sted!!!

de er den eneste leverandøren på markedet som jeg vet om som har begrensning på nedlasting.

 

Reklamen som de viser på tven er totalt ulovlig etter min mening.

De opplyser ikke om at de har begrensning på det supertilbudet på 349 kr pr mnd..

og det hjelper heller ingenting at de lanserer gratis etablering fram til jul tror jeg det var.

:grumpy::grumpy::grumpy::grumpy::(:(:(:(:(:(:(:(

 

 

Hilsen marius

Lenke til kommentar

Sånn ja.. nå sporer vi inn igjen på temaet, telenor sine reklamer.

 

De klarer å reklamere for hvor mye 1 GB er, dette er til stor grad villedende.

 

Si at du streamer radio da, får en del mail, og surfer litt. Da er kvota tom lenge før måneden.

 

EDIT: Vi gikk på det tilbudet i fjor, 704/128 gratis oppkobling, og fri nedlasting til etter jul.

Det tok 3 timer på lan vi hadde her, og makse 1 gb.... Vi oppgraderte til 1024\256 30G dagen etter.

Hadde vel 900mb+ ledig før lan'et..

Endret av OgnOmm
Lenke til kommentar

Her vil jeg føye med noen opplysninger av et vennepar av meg som ikke hadde noe særlig innsikt i ADSL markedet og endte opp med 1 Gb løsningen pr mnd som telenor har.. Problemet deres var ikke at de drev å lastet ned så mye, men at hun hørte på nettradio.. dermed så forsvant Gb-kvoten rimelig raskt og de ble "straffet" med isdn hastighet etter et par uker... hver mnd.

 

Her så biter jeg med merke i at de reklamerer for at vanlige folk (hva nå det er) ikke trenger mer enn 1Gb pr mnd til å surfe lett og sjekke e-post, hvordan vet de det? :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...