Gå til innhold

Kjøpt Philips 55PUS8809, bytte?


Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte i går en 55PUS8809 hos lefdal til 7995. Har lest litt om den og fant ut at den virker grei. Men så kom jeg hjem og skulle bestille UHD880 HEVC boksen. Men den kampanjen har gått ut. Spurte Philips support om jeg kunne få den allikevel, men det var ikke aktuelt. Fikk beskjed om at den vil koste rundt 2000 kr, men at norsk pris ikke var tilgjengelig enda.

 

Så da er spørsmålet, burde jeg kjøpe en annen tv (har ikke fått den enda, kommer på torsdag) eller beholde den og kjøpe UHD880 når den er tilgjengelig.

 

Dette er "kravene" mine :

Pris rundt 6-10tusen

Helst Android tv, har mer tro på det enn på de egne smart-tv systemene som blir laget

God flyt i bildet

Lyd er ikke farlig, skal koble på stereoanlegg

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Ekstern mediaspiller eller ikke, så må man jo ha en TV... Er du fornøyd med TV ville jeg beholdt det. Du har jo uansett 30 dager på deg til å bestemme deg mtp. returretten.

 

Synes forøvrig det er dårlig av Philips siden de fortsatt reklamerer med gratis spiller.

Lenke til kommentar

Min far kjøpte også denne tv på samme kampanje. På Lefdal nevnte de at det måtte registreres på nettet for å få UHF880 tilsendt gratis. Dette visste jeg allerede, men ikke at den kampanjen egentlig gikk ut dagen før. Kjøpte som sagt tv, og registrerte på nett. La ved foto av kvittering og serienummer. Et par dager senere fikk faren min en mail at alt var i orden, og UHD880 skal komme ila 1 kvartal 2015. Tidspunktet er jo passert, men har lest andre steder at de skal begynne å sende ut boksene om få uker, uten at jeg husker hvor jeg leste det...Uansett, prøv å registrere produktet på nettet, med korrekt dato for kjøp (selv om det er etter kampanjefrist), så kan det godt tenkes du får en hyggelig overraskelse i posten! :-)

 

Stingray

Lenke til kommentar

Stingray: Takk for tipset ditt, registrerte meg på den siden for noen timer siden, og nå fikk beskjed om det var godkjent og at jeg får boksen i Q3 og utover :D

 

Freestyle: Da har jeg hatt den noen dager og fått brukt den en del pga været. Synes bildet er veldig bra, lyden er OK, men det bryr jeg meg ikke noe om da jeg skal koble på stereoanlegg når jeg kommer så langt.

Jeg har ikke sett på noe 4k innhold enda, men skal få lastet ned noe materiale i løpet av kvelden for å teste.. Må bare få hentet en usb-penn :p

 

Oppskaleringen ser ut til å gjøre en god jobb. Hadde et lite Jurassic Park i HD maraton og de så veldig bra ut selv om de begynner å bli noen år gamle.

Liker også veldig godt at det er så fin flyt i bildet. Jeg er vant til en tv som hakker veldig ved panorering, så dette er en fryd å se på :D

 

Det jeg IKKE liker, er softwaren... Eller det er kanskje ikke riktig å si. YouTube er nok problemet.. Jeg subscriber til en del folk på youtube så jeg må ha mulighet til å kunne logge på for å få med meg det jeg vil. Appen som ligger på tven fra før av er ok, den kan man hvertfall logge på, det kan man ikke med oppdateringen man får beskjed om å laste ned.

Men begge har en tendens til å krasje, eller at det bare ikke skjer noe når man klikker på ting.

 

Har brukt både Netflix og SFAnytime, og de har fungert fint. Men pga youtube så har jeg fått et litt dårlig første inntrykk, men får håpe dette løses etterhvert (selv om man skulle tro det var i orden i og med at tven ikke er helt ny lenger )

 

Har ikke testet 3D og ambilight har jeg ikke så mye å si om egentlig. Tenker egentlig ikke på at veggen er opplyst før jeg trykker på f.eks menyer som blinker ytters i bildet og dermed også veggen.

 

Så jeg kan absolutt ambefale denne uten at jeg har noe grunnlag for å sammelikne den med andre nye TVer. Men med rabatten som var på Lefdal, så tror jeg at jeg fikk mye tv for pengene hvertfall!

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjøpte samme TV ifjor høst og er meget misfornøyd med Software på denne modellen. I følge Philips support forum så er det flere som sliter med det samme. Bestilte UHD880 innenfor kampanjen men har enda ikke sett snurten av den.

 

Selve appene, eller mangel på apper, er kanskje det største problemet. TV-en kjører en Google TV (ikke Android TV) versjon som er udatert og ikke lenger støttes. 

 

Hadde jeg hatt muligheten så hadde bedt om refusjon uten tvil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, har selv fått oppleve litt bugs nå. Virker som om kameraet ikke lenger reagerer. Kan ikke bruke håndbevegelser eller fjernkontrollen som musepeker.

Ang Google tv som er utdatert så har jeg ikke hørt noe om det.. Kjøpte tv fordi den hadde Android tv.

Ang uhd880 så skulle vel den ikke komme før til høsten så vidt jeg har forstått?

Lenke til kommentar

Hei, har selv fått oppleve litt bugs nå. Virker som om kameraet ikke lenger reagerer. Kan ikke bruke håndbevegelser eller fjernkontrollen som musepeker.

Ang Google tv som er utdatert så har jeg ikke hørt noe om det.. Kjøpte tv fordi den hadde Android tv.

Ang uhd880 så skulle vel den ikke komme før til høsten så vidt jeg har forstått?

 

Synd at valget fant på denne om du kjøpte det på grunn av Android TV. Den er som Ali I Hagen lenger opp er sier utdatert. Den nye andriod platformen er annerledes.

Kan se litt av Philips sin nye her: 

Og Sony sin som ser ganske lik ut her: 

 

Philips sliter med både software og hardware etter  at kineserne kjøpte opp tv-avdelingen, dette vet også selgerne på  Elkjøp/Lefdal osv meget godt.

Du kan jo bare se i denne tråden: http://www.supportforum.philips.com/en/showthread.php?19949-Experience-thread-9-225-0-79x9-8xx9-9xx9-series/page8

 

Heldigvis fikk du TV'n billig og den har et bra bilde om ikke annet.

Lenke til kommentar

Hvis du liker TVen, og alt som mangler egentlig er smart-TV delen, og du er fristet av Android TV. Så gjør det enkelt.

 

Behold TVen, og kjøp Nvidia Shield Android TV når den kommer til landet. Den havner rundt eller litt over prisen du nevner, men er veldig mye krafitgere, noe som virkelig hjelper på slike ting. Smart-TVer er som regel veldig trenge. Og denne fra Nvidia løser det problemet. Har testet nettbrettet dems, og de er meget bra, spesielt til prisen. Konkurrerer med mitt Samsung Tab S som har dobbelt pris.

Lenke til kommentar

Hvis du liker TVen, og alt som mangler egentlig er smart-TV delen, og du er fristet av Android TV. Så gjør det enkelt.

 

Behold TVen, og kjøp Nvidia Shield Android TV når den kommer til landet. Den havner rundt eller litt over prisen du nevner, men er veldig mye krafitgere, noe som virkelig hjelper på slike ting. Smart-TVer er som regel veldig trenge. Og denne fra Nvidia løser det problemet. Har testet nettbrettet dems, og de er meget bra, spesielt til prisen. Konkurrerer med mitt Samsung Tab S som har dobbelt pris.

Takk for tips! Skal holde et øye med den.

 

Ang Smart delen av denne tven:

Egentlig hadde jeg bestemt meg for å kjøpe en "dum" tv 1080p og ikke 3d, men så ble det smart, 4k og 3d :p Grunnen var at denne tven fikk god kritikk på bildet. Var jo også ganske sikker på at jeg ikke kom til å bruke smart-delen av tven fordi UHD880 kommer (får se om jeg får den da, krysser fingrene enda)

 

Så ja, softwaren er ikke noe å juble i taket for, men er fortsatt overrasket over bildet når jeg bruker den (ikke på VOX da, de sender i 144p ser det ut som :p )

Lenke til kommentar

Hvorfor kjøpe en ultra hd tv som ikke klarer HDR fra ultra hd Bluray som snart er ute ... Phillipsen er utdatert allerede

 

Kanskje fordi ikke alle ønkser å bruke slike mengder HDR TVene koster?

Skal det være noe nyttig med HDR så krever det ekte bakbelyst TV med lokal dimming, og ikke de horrible edge-LED TVene.

 

Den eneste jeg kjenner til på markedet som er klar for HDR (kommer i firmware oppdatering) er Panasonic sin CX800E til 40 tusen for 65" utgaven. mulig Samsung sine toppmodell også takler dette, men de er enda dyrere igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...