Gå til innhold

Gigabyte GeForce GTX 980Ti 6GB G1 GAMING eller MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6GB PCI-Express 3.0, "Twin Frozr V", `?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

G1 Gaming

 

MSI Gaming 6G

 

Han har noen benchmarks der for begge kortene. G1 Gaming ser ut til å være rundt 1fps høyere stort sett, men dette kan også bare være at han fikk et Gigabyte kort med litt bedre GPU enn MSI (silicon lottery). Virker også som at G1 Gaming støyer litt mer enn MSI sitt kort, og det er også tyngre. Du kan bytte lys farge på "Windforce" logen om det er viktig for deg, mens MSI bare er hvit lys som jeg har forstått.

 

Lyd:

 

Har sett på de samme kortene selv, og tror jeg går for MSI Gaming 6G, siden jeg har en svart/rød build, og Komplett har dem på lager atm. Er ennå litt skuffet over at de koster så utrolig mye mer i Norge enn i USA, men men...

Lenke til kommentar

 

 

Har sett på de samme kortene selv, og tror jeg går for MSI Gaming 6G, siden jeg har en svart/rød build, og Komplett har dem på lager atm. Er ennå litt skuffet over at de koster så utrolig mye mer i Norge enn i USA, men men...

ehm, hvorfor skal dette være et sjokk? alt koster mer her :p

Lenke til kommentar

Har sett på de samme kortene selv, og tror jeg går for MSI Gaming 6G, siden jeg har en svart/rød build, og Komplett har dem på lager atm. Er ennå litt skuffet over at de koster så utrolig mye mer i Norge enn i USA, men men...

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16814127889&cm_re=MSI_GTX_980_Ti-_-14-127-889-_-Product

680 USD blir ca 6800 NOK når man legger på 25% moms.

https://www.komplett.no/msi-geforce-gtx-980-ti-gaming-6gb/847948

Riktignok er det 700 kr høyere enn i utlandet, og det har nok noe å gjøre med at importøren i Norge må stå for 5 år reklamasjon og sikre sine marginer i tilfelle krona synker ytterligere.

Lenke til kommentar

 

 

 

Har sett på de samme kortene selv, og tror jeg går for MSI Gaming 6G, siden jeg har en svart/rød build, og Komplett har dem på lager atm. Er ennå litt skuffet over at de koster så utrolig mye mer i Norge enn i USA, men men...

ehm, hvorfor skal dette være et sjokk? alt koster mer her :p

 

Vel, ikke at det koster mer, men hvor mye mer det koster. Er jo snakk nå om at Nvidia kanskje senker prisen på 980ti i Europa siden den er mye høyere enn msrp i USA.

 

Fan housingen er vistnok plastikk nå på Strix

 

http://hardforum.com/showthread.php?p=1041701967

 

Tror også Jay nevnte at det ikke hadde like bra ytelse som Gigabyte G1. og støyet mer.

 

https://youtu.be/gXyQaV5ZmZA?t=55m

Lenke til kommentar

Ja sant, men hvorfor er 980Ti så mye dyrere enn 980 og 970?

 

Selv ville jeg valgt evga sc+ 980Ti. Billigere og sikker like bra :tease:

???

980 Ti koster 30% mer enn 980, samme som overalt ellers i verden.

980 koster 50% mer enn 970, samme som overalt ellers i verden.

 

 

Vel, ikke at det koster mer, men hvor mye mer det koster. Er jo snakk nå om at Nvidia kanskje senker prisen på 980ti i Europa siden den er mye høyere enn msrp i USA.

Den artikkelen på ITAvisen var jo rent sprøyt uten noe som helst grunnlag, når "journalistene" de har ansatt ikke vet at prisene i USA er uten moms, mens vi har 25% moms i Norge er det et mysterium for meg at ITAvisen fortsatt eksisterer.

Videre er prisen på et 980 Ti litt høyere enn anbefalt pris fra Nvidia når man fjerner moms, men mye av dette kan forklares med at vi har fem år reklamasjonsrett her i Norge som importøren må dekke gjennom salg av skjermkort, dessuten er det ingen grunn til å senke prisen på et produkt når det selger like fort som det importeres.

Lenke til kommentar

Windforce-kjøleren er det du må ha ja.

Stiller meg bak folka som anbefaler G1.

 

Men jeg vil ha at de skal begynne å selge skjermkort uten kjøler. Det må jo bli billigere da - det kan jo ikke akkurat være gratis å produsere disse gigantiske (og effektive!) luftkjølerene.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...