Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

EU-kontroll, ikke godkjent, frister


Anbefalte innlegg

Jeg hadde bilen min til første EU-kontroll (2011 mod) i dag. Den skal være kontrollert og godkjent innen juni måned (reg.nr. slutter på 6). Jeg fikk den ikke godkjent grunnet rust på bakre bremseskiver og frist for utbedring står på kontrollseddelen til 30.06 som jo er i dag. Det sier seg selv at jeg ikke får utbedret feilen innen fristen og jeg lurer da på hva dette medfører ift. kjøring frem til feilen er utbedret. Jeg kommer til å bestille time for utbedring på verksted så snart dette lar seg gjøre, men det er lang ventetid på verksted lokalt. Kan jeg kjøre lovlig og ha dekning på forsikring i mellomtiden?

 

-eskhyo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk den ikke godkjent grunnet rust på bakre bremseskiver og frist for utbedring står på kontrollseddelen til 30.06 som jo er i dag. Det sier seg selv at jeg ikke får utbedret feilen innen fristen ...

Det er jo din egen feil at du venter med kontrollen til i dag. Du har hatt 4 mnd på deg. Men som sagt så får du 2 mnd ekstra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet godt at det er min feil. Har bare utsatt det og regna liksom med at den ble godkjent siden den er såpass ny. Har ingen gode unnskyldninger å komme med, men er i en noe kinkig situasjon og er redd for å kjøre ulovlig den kommende tiden til feilen er utbedret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...