Gå til innhold

Indeksfond - er dette et bra tidspunkt?


Balder987

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har noen titusener som jeg ligger på diverse bankkontoer og blir oppspist av lav rente og inflasjon. Har sittet på gjerdet i flere måneder nå og ventet og ventet på at kronen skal styrke seg mot dollar, slik at jeg kan sette bort disse pengene på et globalt indeksfond - men ting går ikke rett vei og slik jeg har forstått det risikerer jeg valutasmell da dollaren er skyhøy i forhold til bare et år tilbake. Har også snust på norske indeksfond justert etter OBX, som kanskje er et bedre investeringsobjekt nå mtp. nedgangstider? 

 

Spørsmålet mitt er kortfattet, synes dere at dette er et OK tidspunkt å investere i et indeksfond på? Jeg er litt pessimistisk av natur når det kommer til investeringer selv om jeg har gjort det bra tidligere. De to uværsskyene jeg ser i horisonten er en korreksjon mange spår vil komme da indeksene er på "overtid" som noen analytikere argumenterer for, det andre som bekymrer meg er en styrking av kronen som spiser opp en gevinsten av indekssparingen gjennom at jeg får mindre kroner per dollar. Er jeg for kresen?  :hm:

 

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som vet hvordan markedet vil gå, så umulig å si om det er et bra tidspunkt. Et generelt tips er vel å diversifisere i noen ulike fond både norsk og internasjonalt. Hvis markedet får en korreksjon så fyller du på med mer penger. Eller du kan bare spare jevnlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...