Gå til innhold

hjelp jeg skal Leie/kjøpe en dedicated server


Anbefalte innlegg

Hei jeg skal leie/kjøpe en dedicated server, den skal brukes til og hoste div spill servere.

skal hostes minecraft, ark survival evolved css og cs go på serveren.

Hvilken av disse serverene skal jeg velge?

 

Server 1:

Prosessor: intel I3 2100.

Ram: 8GB til 32GB

 

Server 2:

Prosessor: Intel Xeon E5-2620v3

Ram: 8GB til 32GB

 

Server 3:

Prosessor: intel i5 4590

Ram: 8GB til 32GB

 

Server 4:

Prosessor: Amd opteron (8 Cores, 8x 2.3 Ghz)  fikk ikke vite mer 

Ram: 8GB til 32GB

 

Os er alt ifra Linux til Windows 2012 på alle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gitt at alle serverne kommer med samme mengde error correcting ram (ECC) ville jeg valgt server 2 med klar margin. Etter den hadde jeg valgt server 3, server4 og til sist server 1.

 

Jeg ville ikke brukt server 3 til Minecraft fordi Intel i5 prosessorer ikke støtter ECC ram.

Lenke til kommentar

Hvor mange brukere kommer til å være aktiv på Minecraft serveren? Plugins på Minecraft serveren?

 

Det er vel den som vil ta mest CPU / minne her.

Skal vel være Sånn ca 20+- på maksimum.

Husker ikke i hode hvilken plugins som skulle kjøres. Kan se det opp når jeg kommer hjem ifra ferie.

Lenke til kommentar

Gitt at alle serverne kommer med samme mengde error correcting ram (ECC) ville jeg valgt server 2 med klar margin. Etter den hadde jeg valgt server 3, server4 og til sist server 1.

 

Jeg ville ikke brukt server 3 til Minecraft fordi Intel i5 prosessorer ikke støtter ECC ram.

Så da står det i mellom server 2 og 4. Eller mener du at jeg skal gå for server 2?

Lenke til kommentar

Ut i frå spec ser det ut til å vere en AMD Opteron 6134, som er endel dårligare enn 2620v3. Fordelen er at AMDen har meir fyske kjerne, mens Xeonen har betre effektivitet(og 12 trådar)(Støttar fleire teknologiar(Kort sagt, betre prosessor)). Har sjølv 4P av denne amd prosessoren, og den fungerar greit til Hyper-v i allefall. om oppgraderinga med 200kr i mnd. er verd det, er nesten opp til om programvaren kan ta i bruk alle dei 8 core, eller ikkje. Eg trur du bør prøve ein mnd med den billigaste konfigen og sjå om du treng betre.

Endret av sogndal94
Lenke til kommentar

Ut i frå spec ser det ut til å vere en AMD Opteron 6134, som er endel dårligare enn 2620v3. Fordelen er at AMDen har meir fyske kjerne, mens Xeonen har betre effektivitet(og 12 trådar)(Støttar fleire teknologiar(Kort sagt, betre prosessor)). Har sjølv 4P av denne amd prosessoren, og den fungerar greit til Hyper-v i allefall. om oppgraderinga med 200kr i mnd. er verd det, er nesten opp til om programvaren kan ta i bruk alle dei 8 core, eller ikkje. Eg trur du bør prøve ein mnd med den billigaste konfigen og sjå om du treng betre.

okei. men lurer bare på en ting til. hvilken os skal jeg velge, har det noen og si. kan velge mellom CentOS, Debian, Scientifi c Linux, Ubuntu eller Microsoft Windows Server 2012 R2 Standard1 men den koster 170kr ekstra i mnd

Lenke til kommentar

 

Ut i frå spec ser det ut til å vere en AMD Opteron 6134, som er endel dårligare enn 2620v3. Fordelen er at AMDen har meir fyske kjerne, mens Xeonen har betre effektivitet(og 12 trådar)(Støttar fleire teknologiar(Kort sagt, betre prosessor)). Har sjølv 4P av denne amd prosessoren, og den fungerar greit til Hyper-v i allefall. om oppgraderinga med 200kr i mnd. er verd det, er nesten opp til om programvaren kan ta i bruk alle dei 8 core, eller ikkje. Eg trur du bør prøve ein mnd med den billigaste konfigen og sjå om du treng betre.

okei. men lurer bare på en ting til. hvilken os skal jeg velge, har det noen og si. kan velge mellom CentOS, Debian, Scientifi c Linux, Ubuntu eller Microsoft Windows Server 2012 R2 Standard1 men den koster 170kr ekstra i mnd

 

Visst du ikke ønsker å betale ekstra for Windows, så ville jeg valgt Ubuntu. Det er rikelig med hjelp å finne online til ubuntu, siden de fleste bruker det.

 

Edit: Ville også valgt den som er billigst av Server 2 og 4, siden begge er plenty nok til ditt bruk.

Endret av Rusher
Lenke til kommentar

 

 

Ut i frå spec ser det ut til å vere en AMD Opteron 6134, som er endel dårligare enn 2620v3. Fordelen er at AMDen har meir fyske kjerne, mens Xeonen har betre effektivitet(og 12 trådar)(Støttar fleire teknologiar(Kort sagt, betre prosessor)). Har sjølv 4P av denne amd prosessoren, og den fungerar greit til Hyper-v i allefall. om oppgraderinga med 200kr i mnd. er verd det, er nesten opp til om programvaren kan ta i bruk alle dei 8 core, eller ikkje. Eg trur du bør prøve ein mnd med den billigaste konfigen og sjå om du treng betre.

okei. men lurer bare på en ting til. hvilken os skal jeg velge, har det noen og si. kan velge mellom CentOS, Debian, Scientifi c Linux, Ubuntu eller Microsoft Windows Server 2012 R2 Standard1 men den koster 170kr ekstra i mnd

 

Visst du ikke ønsker å betale ekstra for Windows, så ville jeg valgt Ubuntu. Det er rikelig med hjelp å finne online til ubuntu, siden de fleste bruker det.

 

Edit: Ville også valgt den som er billigst av Server 2 og 4, siden begge er plenty nok til ditt bruk.

 

okei da går jeg for server 4 med ubuntu. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ok trenger hjelp igjen server hosten jeg skulle leie oss hva noen dritt, det hadde kun SSH tilgang til sine dedikerte servere. så jeg har sakt opp serveren.

 

Så jeg trenger hjelp til og finne en ny plass der dem selger dedikerte servere i Europa som ikke er så himla dyr maks en 700+-

Det eneste jeg skal kjøre på serveren er 2-4 cs:go servere. og kanskje en ark survival evolved eller en Rust server, men i alle fall Cs:go servere skal kjøres konstant på serveren.

 

 

dem eneste jeg vet om som selger sånt er vilayer, har brukt dem før.

Lenke til kommentar

Ok trenger hjelp igjen server hosten jeg skulle leie oss hva noen dritt, det hadde kun SSH tilgang til sine dedikerte servere. så jeg har sakt opp serveren.

 

Så jeg trenger hjelp til og finne en ny plass der dem selger dedikerte servere i Europa som ikke er så himla dyr maks en 700+-

Det eneste jeg skal kjøre på serveren er 2-4 cs:go servere. og kanskje en ark survival evolved eller en Rust server, men i alle fall Cs:go servere skal kjøres konstant på serveren.

 

 

dem eneste jeg vet om som selger sånt er vilayer, har brukt dem før.

 

Hva annet forventet du enn SSH da? Når du leier dedikert server, er det som regel SSH du begynner med.

Resten må du jo ordne selv, om du vil ha FTP osv.

Hvis du vil at leverandøren av serveren skal ordne alt, så må du spesifisere at du ønsker managed dedicated server.. men dette koster en del mer, siden de tar på seg ansvaret at serveren fungere etter konfigurering. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ok trenger hjelp igjen server hosten jeg skulle leie oss hva noen dritt, det hadde kun SSH tilgang til sine dedikerte servere. så jeg har sakt opp serveren.

 

Så jeg trenger hjelp til og finne en ny plass der dem selger dedikerte servere i Europa som ikke er så himla dyr maks en 700+-

Det eneste jeg skal kjøre på serveren er 2-4 cs:go servere. og kanskje en ark survival evolved eller en Rust server, men i alle fall Cs:go servere skal kjøres konstant på serveren.

 

 

dem eneste jeg vet om som selger sånt er vilayer, har brukt dem før.

 

Hva annet forventet du enn SSH da? Når du leier dedikert server, er det som regel SSH du begynner med.

Resten må du jo ordne selv, om du vil ha FTP osv.

Hvis du vil at leverandøren av serveren skal ordne alt, så må du spesifisere at du ønsker managed dedicated server.. men dette koster en del mer, siden de tar på seg ansvaret at serveren fungere etter konfigurering. 

 

hva klar over at det hva SSH. men det som hva problemet der hva at man ikke først og fremst fikk port forward.

og man hadde heller ikke Root til gang på linux serveren.

 

og når jeg sa at jeg ville har Windows på serveren så sa de at de ikke kunne gjøre det. for dem ikke hadde noen inne. det ville da opp til 3mnd. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...