Gå til innhold

Erfaring med Olympus lydopptaker?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en Olympus LS-5.

Har ikke prøvd andre modeller dog så om det er verdt pengene er det opp til deg å avgjøre.

 

De tingene jeg synes er positive:

  • Meget bra opptakskvalitet (bruker kun wav filer).
  • Passer i veske for håndholdt Nintendo - den typen som var i salg på Elkjøp rundt 2011 med glidelås og borrelås.
  • Passer på innerlomma på jakken min.

Enheten har óg en funksjon som gjør at et opptak starter automatisk når det registreres en lyd med en viss styrke/varighet. For min del er denne funksjonen helt verdiløs fordi at den kun kan ta opp én lyd - før neste lyd kan registreres og tas opp, må brukeren inn å slå funksjonen på igjen.

 

Det er dog et par ting du må være obs på:

  • For hvert opptak, så må opptaksknappen trykkes inn to ganger. Mistet noen opptak like etter at jeg hadde kjøpt den pga det var lett å glemme. Det er fordi at etter første trykk på opptaksknappen så tas ingenting opp - det er meningen at du da skal kunne stille på følsomheta før opptaket begynner.
  • Det lagres ingen informasjon om følsomheta for hvert enkelt opptak. Så om du skal bruke den til å dokumentere støy elns så må du enten ta opp en referanselyd med kjent styrke, eller så må du kommentere under opptaket.
Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...