Gå til innhold

[Løst] Xperia Z1 har fått dårlig samtalekvalitet


Anbefalte innlegg

I den seneste tiden har jeg stadig fått høre fra de jeg snakker med at lydkvaliteten fra min telefon er dårlig. Jeg har vært innom http://talk.sonymobile.com/t5/Xperia-Z1-Compact/Sony-Xperia-Z1-2G-Voice-Call-breaking-with-echo/m-p/1002591#U1002591og sett at flere erfarer det samme ute i den store verden. Det kan virke som om dette har sammenheng med den seneste oppgraderingen til Android 5.0.2.

Noen andre som har samme problem? Og hvordan få Sony til å uttale seg om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kjenning har samme problemet på Z2. En hyggelig samtale blir fort til amper roping før det legges på siden det blir så mye "hæ". Har ikke funnet noen løsning enda, men det er noen innstilling på telefonen som har med anrop å gjøre. Lek med f.eks "Støyreduksjon for mikrofon" eller "Gi bedre lyd fra samtalepartneren", osv.

Lenke til kommentar

Jeg har Z1 Compact, og opplevd et par ganger at folk klager på at det er skurring og hakking når dem snakker med meg.

Mens jeg hører motparten helt fint hele tida.
Så virker jo som samme problem egentlig.

 

Ikke hatt noen klager før oppdatering.

Lenke til kommentar

Rapporterer om det same problemet på min z1 compact.

 

Edit: Ser ut til at det hjalp å deaktivere støyreduksjon for mikrofon og bedre lyd fra samtalepartner (ligger heilt nederst under anrops-fanen i instillinger). Av ein eller anna grunn var dei aktivert hos meg.

Endret av The Avatar
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har Z1 Compact, og opplevd et par ganger at folk klager på at det er skurring og hakking når dem snakker med meg.

Mens jeg hører motparten helt fint hele tida.

Så virker jo som samme problem egentlig.

 

Ikke hatt noen klager før oppdatering.

Jeg har samme problem med min z1. Når keg snakker med noen i tlf så hakker det veldig. Å det skjedde etter oppdateringen
Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg jobber i mobilbranjsen og har tatt dette opp med sony for en kunde med samme problem.  Det viser seg at siste android oppdateirng har skylde og z1 serien er spessielt utsatt.      å skru av støykanselering kan hjelpe noen.

 

Sony i japan har funnet problemet og ila høsten skal det komme en oppdatering som løser det problemet

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg jobber i mobilbranjsen og har tatt dette opp med sony for en kunde med samme problem.  Det viser seg at siste android oppdateirng har skylde og z1 serien er spessielt utsatt.      å skru av støykanselering kan hjelpe noen.

 

Sony i japan har funnet problemet og ila høsten skal det komme en oppdatering som løser det problemet

Veldig bra å høre :)

Da får jeg bare holde ut klagene fra mine samtalepartnere inntil neste systemoppdatering kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...