Gå til innhold

[Løst] Haster litt. Hjelp til kjøp av ødelagt bærbar pc


Anbefalte innlegg

Hei, jeg vurderer å kjøpe en Laptop som har ødelagt skjerm, ødelagt 3.5mm Jack og uten lade kabel. Men jeg lurer på om det er vert det, da jeg må kjøpe ny lader. Skjerm har jeg, skal brukes til server uansett så er ikke så viktig det,

 

Pcn er typen

 

http://m.prisjakt.nu/product/1231716/properties

 

Som dere ser så er det en ganske bra pc, men jeg lurer på om det er verdt 1000kr for det. Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er vel om selgeren får solgt til noen andre. Jeg ville ikke gitt mer enn 0,- (kanskje ett par hundre hvis jeg virkelig hadde behov). Hvis man regner pris på deler og arbeidstimer med skjermbytte og reparasjoner så er egentlig en laptop som er så ødelagt som dette et objekt for el-returen.

 

Selgeren er en sleip snabb hvis han selger denne for 1000,- jeg håper ikke han er en venn av deg :p

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar ☺ da står jeg over kjøpet da jeg egentlig ikke har noe stort behov for den. Tviler sterkt på at han får solgt den til noen andre. Men vist jeg får den for under 300kr så kjøper jeg den bare, da en 250gb ssd hadde vært fint å hatt, pluss jeg får da oppgradere rammen som er i min nåværende Laptop ☺

 

Takker for all hjelp ☺

Lenke til kommentar

Ikke elretur dersom det kan repareres så lett.

 

Den er grei nok, men i forhold til kostnadene (og de "teoretiske kostnadene i arbeidstimer) for å reparere den så er det ikke verdt å kjøpe den. Jeg personlig hadde strippet den for deler og gitt dem bort til noen venner som trengte. Må også tenke på at SSD'en og RAM ikke er verdt særlig, 250GB SSD koster 8-900,- og RAM koster like lite. Regner man bruktprisen og marked for delene så blir det ikke mer enn noen veldig få hundrelapper for de delene.

 

Bra valg TS, 300,- kroner er den verdt for en liten oppgradering :)

Lenke til kommentar

Du kan også se på det på en annen måte:

 

1000kr for maskinen og 1500kr for ny skjerm. Ca. 1 times arbeid å bytte skjerm.

 

Da har man en laptop til 2500kr. Det må sies at dette er en svært mye bedre maskin enn alt man får nytt til samme pris.

 

Man kan til og med reparere den for å så selge den for 4000kr ish,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...