Gå til innhold

[Løst] Valg av headset


Anbefalte innlegg

Budsjett: Rundt 1000kr. Gjerne mot 2000kr dersom det er verdt det

Størelse: Helst som dekker hele øret, vet ikke hva som er best? Men ikke propper

Type: Støyreduksjon er en fordel, helst ikke for høylytte utenfor hodetelefonene

Bruksområde: Vil brukes til kanskje 80% musikk, 20% spill/film. Hører på metal og viktig at det høres bra ut

Tillegsinfo: Mic vil jeg ikke ha på den. I så fall må den være avtagbar. Vil ikke ha en typisk gamingheadset da jeg bruker det mest på reise. Må se greit ut og helst veldig nøytralt

Kilde: Skal kobles til mobil og pc
Har beats solo HD som jeg kjøpte for lenge siden...Hater det, verste jeg har vært borti og angrer som fy, ligger bare og støver ned.

Endret av BananLaks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, da ville jeg anbefalt et merke som heter BOSE, gjerne søk det opp komplett eller noe sånt, de har helt fantastisk støyreduksjon og kan ha dem på ørene lenge uten at det blir ukomfertabelt, de dekker hele øret også

 

De ligger på rundt 2000kr

Endret av Jogga123
Lenke til kommentar

Hvis du vil ha virkelig god lyd hadde jeg gått for en av disse, begge er betydelig bedre enn bose sine (de er best på støydemping, ikke lydkvalitet) 

Disse er fantastiske; http://www.prisjakt.no/product.php?p=18751

Disse er også fantastiske, men er nok litt mindre fantastiske, har de selv; http://www.netonnet.no/art/lyd-og-hodetelefoner/hodetelefoner/dj-hodetelefoner/audiotechnica-ath-m50/162925.6120/

så det om at du ville ha støyreduksjon etterpå... Inegen av dem har det, men de lekker ikke og har betydelig bedre lyd

Endret av mrdalesen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan virkelig anbefale 770 pro-ene nevnt over. Jeg kan ha dem på i flere timer om dagen uten å merke noe til dem, og lyden er himmelsk. Lekker ikke noe særlig med lyd heller. I alle fall er det ikke noen som har klaget på at jeg dundrer musikk med dem på, og jeg hører ikke andre folk prate til meg eller katten mase når jeg bruker dem, så jeg er fornøyd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Budsjett: Rundt 1000kr. Gjerne mot 2000kr dersom det er verdt det

Størelse: Helst som dekker hele øret, vet ikke hva som er best? Men ikke propper

 

Type: Støyreduksjon er en fordel, helst ikke for høylytte utenfor hodetelefonene

 

Bruksområde: Vil brukes til kanskje 80% musikk, 20% spill/film. Hører på metal og viktig at det høres bra ut

 

Tillegsinfo: Mic vil jeg ikke ha på den. I så fall må den være avtagbar. Vil ikke ha en typisk gamingheadset da jeg bruker det mest på reise. Må se greit ut og helst veldig nøytralt

Kilde: Skal kobles til mobil og pc

Har beats solo HD som jeg kjøpte for lenge siden...Hater det, verste jeg har vært borti og angrer som fy, ligger bare og støver ned.

Beyerdynamic DT770 pro 80 uten tvil. Gruser all konkurranse i sin prisklasse(etter min mening, men tror mange vil være enig her). Hvis du ikke har hørt Beyerdynamic før, kommer du til å bli skikkelig overasket. Klar, åpen og fin lyd. En lyd selv ikke høytalere i 5-10K klassen klarer å slå i mine ører.

 

Instrumenter er godt adskilt fra vokalen, alt høres TYDELIG, bare at det er ryddig! I forhold til Beats er dette som å gå fra HDD til SSD. Kjøp, prøv og returner om du ikke liker, men det skal ekstremt mye til for og ikke like disse her! Jeg kommer aldri til å bytte ut mine(kanskje en dag jeg vinner i lotto eller har mye penger og avse ^^,).

 

Har du spm om dette headsettet er det bare å fyre løs!

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

 

Budsjett: Rundt 1000kr. Gjerne mot 2000kr dersom det er verdt det

Størelse: Helst som dekker hele øret, vet ikke hva som er best? Men ikke propper

 

Type: Støyreduksjon er en fordel, helst ikke for høylytte utenfor hodetelefonene

 

Bruksområde: Vil brukes til kanskje 80% musikk, 20% spill/film. Hører på metal og viktig at det høres bra ut

 

Tillegsinfo: Mic vil jeg ikke ha på den. I så fall må den være avtagbar. Vil ikke ha en typisk gamingheadset da jeg bruker det mest på reise. Må se greit ut og helst veldig nøytralt

Kilde: Skal kobles til mobil og pc

Har beats solo HD som jeg kjøpte for lenge siden...Hater det, verste jeg har vært borti og angrer som fy, ligger bare og støver ned.

Beyerdynamic DT770 pro 80 uten tvil. Gruser all konkurranse i sin prisklasse(etter min mening, men tror mange vil være enig her). Hvis du ikke har hørt Beyerdynamic før, kommer du til å bli skikkelig overasket. Klar, åpen og fin lyd. En lyd selv ikke høytalere i 5-10K klassen klarer å slå i mine ører.

 

Instrumenter er godt adskilt fra vokalen, alt høres TYDELIG, bare at det er ryddig! I forhold til Beats er dette som å gå fra HDD til SSD. Kjøp, prøv og returner om du ikke liker, men det skal ekstremt mye til for og ikke like disse her! Jeg kommer aldri til å bytte ut mine(kanskje en dag jeg vinner i lotto eller har mye penger og avse ^^,).

 

Har du spm om dette headsettet er det bare å fyre løs!

 

Vurderer å kjøpe det i alle fall, gunstig pris var det også. Ja, beats er det verste jeg har vært borti, men begynner å bli noen år siden jeg kjøpte det. Og sier litt når jeg heller bruker ørepropper istedenfor :p

 

Viktig at de ikke lekker, de slipper ikke ut mye lyd? Støydemping er egentlig ikke så viktig, det jeg bryr meg mest om er å hindre at det lekker :)

 

Men hvor holdbare er de? Min bror har kjøpt 4 forskjellige hodetelefoner på et år og de alle har hatt dårlig byggekvalitet og/eller har mista lyd på den ene klokken.

 

Edit: Hører for det meste på rolig rock til hard metal' så viktig at det høres bra ut.

Endret av BananLaks
Lenke til kommentar

Svært holdbare, jeg har ikke merka den minste lyte på mine, men jeg har "bare" hatt de i 8 måneder også. Brukes for det meste når jeg sitter på rommet mitt, men har også koblet dem til en bærbar DAC og mobilen, og brukt dem på vei til jobb.

 

Ut fra det jeg har hørt fra folk rundt meg, lekker de særdeles lite lyd, om noe i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Da tror jeg man kan begynne å snakke om hvordan brukeren behandler hodetelefonene... DT770 er et bra valg det (jeg sitter med et par på hodet akkurat nå), men diskanten er jo ikke den beste på dem. DT770 har derimot en utmerket byggekvalitet.

Endret av oOF
Lenke til kommentar

 

 

Budsjett: Rundt 1000kr. Gjerne mot 2000kr dersom det er verdt det

Størelse: Helst som dekker hele øret, vet ikke hva som er best? Men ikke propper

 

Type: Støyreduksjon er en fordel, helst ikke for høylytte utenfor hodetelefonene

 

Bruksområde: Vil brukes til kanskje 80% musikk, 20% spill/film. Hører på metal og viktig at det høres bra ut

 

Tillegsinfo: Mic vil jeg ikke ha på den. I så fall må den være avtagbar. Vil ikke ha en typisk gamingheadset da jeg bruker det mest på reise. Må se greit ut og helst veldig nøytralt

Kilde: Skal kobles til mobil og pc

Har beats solo HD som jeg kjøpte for lenge siden...Hater det, verste jeg har vært borti og angrer som fy, ligger bare og støver ned.

Beyerdynamic DT770 pro 80 uten tvil. Gruser all konkurranse i sin prisklasse(etter min mening, men tror mange vil være enig her). Hvis du ikke har hørt Beyerdynamic før, kommer du til å bli skikkelig overasket. Klar, åpen og fin lyd. En lyd selv ikke høytalere i 5-10K klassen klarer å slå i mine ører.

 

Instrumenter er godt adskilt fra vokalen, alt høres TYDELIG, bare at det er ryddig! I forhold til Beats er dette som å gå fra HDD til SSD. Kjøp, prøv og returner om du ikke liker, men det skal ekstremt mye til for og ikke like disse her! Jeg kommer aldri til å bytte ut mine(kanskje en dag jeg vinner i lotto eller har mye penger og avse ^^,).

 

Har du spm om dette headsettet er det bare å fyre løs!

 

Vurderer å kjøpe det i alle fall, gunstig pris var det også. Ja, beats er det verste jeg har vært borti, men begynner å bli noen år siden jeg kjøpte det. Og sier litt når jeg heller bruker ørepropper istedenfor :p

 

Viktig at de ikke lekker, de slipper ikke ut mye lyd? Støydemping er egentlig ikke så viktig, det jeg bryr meg mest om er å hindre at det lekker :)

 

Men hvor holdbare er de? Min bror har kjøpt 4 forskjellige hodetelefoner på et år og de alle har hatt dårlig byggekvalitet og/eller har mista lyd på den ene klokken.

 

Edit: Hører for det meste på rolig rock til hard metal' så viktig at det høres bra ut.

 

Har ikke vært borti noen headsett med denne byggekvaliteten. Behandler du dem normalt så vil disse holde i over 10 år. Har personlig aldri hatt noen problemer med disse, men 1 av 1000 produserte produkter vil alltid være en feilvare. Veldig få som har vært plaget med disse ettersom jeg vet.

 

Skal man ha seg headsett(uten å svi av hele lommeboka) skal man velge disse etter min mening. Alle "gamingheadsett" er overpriset dritt om du sammenligner lyden i dem med DT770. Har hatt mange høytalere opp mot 10K, men ingen gir meg den lydkvaliteten jeg får i dette headsettet, og du skal opp mange lapper i headsett for å slå dem. Anbefales på det varmeste :)

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

DT770, og antageligvis andre modeller som har lignende konstruksjon lider av et problem. Hår kan snike seg inn og ligge å vibrere på elementet. Dette skaper en summing ved bass. Da må man demontere klokkene og plukke hårene av tøystykket og/eller elementet. Med mitt hår så skjer det ikke så ofte, men jeg ligger vel rundt 10 ganger.', og jeg bruker ikke dem så mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...